هی گوگل، صدای مرا بشنو!

0

دستیار گوگل در گوگل‌هوم اکنون می‌تواند حداکثر تا شش حساب کاربری را پشتیبانی کرده و امضاهای صوتی منحصر به‌فرد را شناسایی کند.

این امر به کاربران گوگل‌هوم امکان می‌دهد تا تعدادی از قابلیت‌ها را از پاسخگویی به یک پرسش «در تقویم من چیست؟» گرفته تا قابلیت  درباره امروز من صحبت کن؟» که اخبار، آب‌وهوا و اطلاعاتی را برای هر کاربر ارائه می‌دهد، سفارشی‌سازی کند. به علاوه قابلیت‌هایی مانند نام مستعار، محل کار، اطلاعات پرداخت و حساب‌های متصل مانند گوگل‌پلی، اسپاتیفای و نتفلیکس را نیز دربر دارد. از زمان راه‌اندازی آن، دستیار گوگل در گوگل‌هوم توانسته به پرسش‌ها پاسخ دهد، اطلاعات شخصی (مانند اطلاعات تقویم یا پرواز) ارائه دهد و یک شخصیت منحصر به‌فرد را القا کند. به علاوه گوگل‌هوم می‌تواند از بیش از ۵۰ خرده‌فروش در سراسر آمریکا از طریق صوتی کالا سفارش دهد و هشدار پیگیری پرواز را تنظیم کند.

این خبر که گوگل‌هوم می‌تواند از چندین حساب پشتیبانی کند، برای طرفداران دستیار هوشمند موضوع تعجب‌آوری نیست.

نشانه‌های اولیه این قابلیت برای اولین‌بار در کد بسته اپلیکیشن اندروید ظاهر شد. مدتی بعد، کاربران دستیار گوگل  یک کارت غیرمنتظره در زبانه Discover اپلیکیشن گوگل‌هوم دیدند که نشان می‌داد دستیار هوشمند صوتی گوگل می‌تواند از چندین کاربر پشتیبانی کند.

اکنون این قابلیت چندکاربری وجود دارد، شما می‌توانید از طریق تلنگر روی کارت «چندین کاربر پشتیبانی می‌شوند» یا از طریق رفتن به بخش دستگاه‌ها در گوگل‌هوم (در قسمت بالا و سمت راست اپلیکیشن یا منوی موجود در قسمت بالا و سمت چپ) کاربران جدید را اضافه کنید.

در قسمت دستگاه‌ها، «لینک حساب خود» را انتخاب کنید. سپس دستیار از شما می‌خواهد تا دو بار عبارت‌های «Ok Google» و «Hey Google» را تکرار کنید. سپس این عبارات ادا شده توسط یک شبکه تحلیل می‌شوند تا ویژگی‌های خاص صدای شما شناسایی شوند.

پس از آن هربار که شما این عبارات را بیان کنید، شبکه فوق‌الذکر صدای شما را با تحلیل‌های قبلی خود مقایسه می‌کند و صدای شما تشخیص داده می‌شود. این مقایسه فقط روی دستگاه‌ شما و در عرض چندصدم‌ثانیه انجام می‌شود.

شرکت‌هایی مانند Mattersight به‌دنبال ‌راه‌هایی هستند تا امضاهای صوتی منحصر به‌فرد را به تبلیغات هدفمند وصل کنند. اما این امضاهای صوتی فقط برای گوگل‌هوم هستند و نمی‌توان از آنها برای سایر اهداف استفاده کرد. به عبارت دیگر، اگر شما چندین سخنگوی هوشمند گوگل‌هوم دارید، باید برای هر دستگاه امضاهای صوتی منحصر به‌فرد ایجاد کنید. گوگل به پرسش درباره اینکه چگونه ابرقدرت‌های جست‌وجو و تبلیغات می‌توانند از امضاهای کاربر شخصی‌سازی شده استفاده کنند یا چگونه امکان وجود چندین حساب می‌تواند موجب افزایش استفاده در کلاس درس یا محل کار شود، پاسخی ارائه نداد. این شرکت از پاسخگویی به اینکه آیا حساب‌های کاربری به دستیار گوگل امکان افزودن رویدادهای تقویم را خواهد داد یا خیر، خودداری کرد. به علاوه، پشتیبانی از چندین کاربر می‌تواند موجب شود که بلندگوهای هوشمند مانند گوگل‌هوم در محل کار ارزشمندتر شود.

یک تجربه شخصی‌سازی شده که امضای صوتی منحصر به‌فرد را با پشتیبانی از چندین کاربر ترکیب می‌کند، به‌طور مستقیم به پرسش‌ها و پاسخ‌ها در قسمت «فعالیت‌ من» این اپلیکیشن که کلیپ و نوشته‌های صوتی ضبط‌شده هر پرسش یا تبادل اطلاعات کاربر با دستیار گوگل را به اشتراک‌ می‌گذارد، مربوط می‌شود.

قابلیت چند کاربری برای گوگل‌هوم در حال حاضر در آمریکا ارائه می‌شود اما شرکت گوگل قصد دارد آن را در آینده نزدیک در انگلستان نیز عرضه کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.