با هوم کیت اپل وسایل قدیمی هوشمند می‌شوند

0

هر‌چه پیش می‌رویم، خانه‌ها هوشمندتر می‌شوند. در آینده نزدیک ما شاهد لوازم خانگی، دستگاه‌ها و محصولات متصل‌تر خواهیم بود و همه آنها خواهند توانست با بقیه خانه در تعامل باشند تا یک تجربه خانه راحت‌تر را ارائه دهند

اما دستگاه‌های قدیمی و کهنه چه خواهند شد؟ به یقین آنها نمی‌توانند به‌خوبی با خانه هوشمند سازگار شوند اما می‌توان قابلیت‌های هوشمند را به آنها ارائه کرد. اما چگونه؟ با یک سوئیچ هوشمند، مانند سوئیچ هوشمند ایو انرژی.این سوئیچ به‌آسانی با هوم کیت اپل یکپارچه‌سازی می‌شود، اما اگر از اکوسیستم اپل استفاده نمی‌کنید، این شرکت یک اپلیکیشن هوشمند سازگار با چندین پلتفرم را ارائه می‌دهد.

هوشمند سازگار!

با استفاده و نصب سوئیچ ایو انرژی (Eve Energy)، کارها خیلی ساده خواهد شد. این سوئیچ با هر سوئیچ هوشمند دیگری کار می‌کند؛ کافی است آن را به برق بزنید، سپس دستگاهی را که می‌خواهید کنترل کنید به آن وصل نمایید.

پس از آن می‌توانید سوئیچ را با هوم کیت اپل در آیفون یا آیپد خود همگام سازی کنید. برای این کار، اپلیکیشن هوم را باز کرده و سپس روی دکمه «+» در قسمت بالا و سمت راست صفحه تلنگر بزنید. سپس دکمه «افزودن اکسسوری» را انتخاب کرده و کد را اسکن کنید تا اضافه شود. آیفون شما پس از آن سوئیچ را تشخیص خواهد داد.

در هنگام نصب، باید قبل از اضافه‌کردن سوئیچ، این روند را دو بار تکرار کنید. با این وجود، مراحل نصب بسیار ساده است.

اتصال بلوتوثی

بر‌خلاف بسیاری از سوئیچ‌های دیگر، ایو انرژی از طریق بلوتوث وصل می‌شود نه از طریق وای‌فای. با اینکه به شبکه خانگی شما متصل نیست، اما خیلی خوب واکنش نشان می‌دهد و استفاده از آن آسان است و شما نمی‌توانید از راه دور و بدون یک مرکز مانند اپل تی‌وی یا آیپد از هوم‌کیت استفاده کنید.

پس از نصب، می‌توانید سوئیچ را از طریق تلفن خود روشن و خاموش کنید. ما آن را به یک دستگاه اسپرسوساز وصل کردیم تا قبل از اینکه به آشپزخانه بیاییم، آن را روشن کند. در این مدت آب به جوش می‌آید و می‌توانیم بلافاصله قهوه درست کنیم.

از نظر طراحی، این سوئیچ نسبتا بزرگ است و ممکن است در نصب روی پریزهای دوگانه مشکل‌ساز شود. برای مثال، وقتی شما آن را به بالای یک پریز دوگانه می‌زنید، پریز پایین را مسدود می‌کند. در نتیجه نمی‌توانید از دو پریز به طور همزمان استفاده کنید.

راه اندازی آسان

در کل، راه‌اندازی و استفاده از سوئیچ هوشمند ایو انرژی بسیار آسان است و می‌توان از آن در اپلیکیشن هوم اپل استفاده کرد، اما شرکت تولیدکننده قصد دارد که شما از اپلیکیشن ایو استفاده کنید.

اپلیکیشن ایو برای کنترل دستگاه‌های متصل هوم‌کیت ساخته شده است‌ و شما می‌توانید از آن یا از اپلیکیشن هوم اپل استفاده کنید. این اپلیکیشن را می‌توان از اپ استور به طور رایگان دانلود کرده و از آن در دستگاه‌های الجاتو استفاده کرد.

در‌حالی‌که اپلیکیشن هوم اپل کمی ساده‌تر و سریع‌تر از ایو است، اما ایو اطلاعات بیشتری را به نمایش می‌گذارد. برای مثال، بر‌خلاف هوم‌کیت، شما می‌توانید کارهای مختلفی انجام دهید. برای مثال، اینکه چقدر انرژی در هر روز، هفته، ماه و سال از سوئیچ عبور می‌کند و یک هزینه تخمینی از مصرف انرژی لوازم خانگی شما را ارائه می‌دهد. این یک قابلیت فوق‌العاده است و اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

در کل، این اپلیکیشن به چهار زبانه تقسیم می‌شود. اولین زبانه «یک نگاه اجمالی» است که شبیه به زبانه هوم است. این زبانه یک نمای کلی از دستگاه‌ها در خانه شما و توانایی روشن و خاموش‌کردن چیزها را نشان می‌دهد.

با فشار روی یک دستگاه شما می‌توانید گزینه‌های بیشتری داشته باشید، مانند امکان تغییر روشنایی یک چراغ. زبانه‌های دیگر عبارتند از «صحنه‌ها» که به شما امکان می‌دهد دستگاه‌ها را در یک وضعیت تنظیم کنید؛ «اتاق‌ها» که هر دستگاه را بر‌حسب اتاقی که در آن قرار دارد، نشان می‌دهد؛ «انواع» که دستگاه‌ها را بر‌حسب نوع دستگاه نشان می‌دهد‌ و «تنظیمات».

در کل یک مورد در اکوسیستم هوم‌کیت اپل از قلم افتاده ‌و آن اتوماسیون است. شما می‌توانید صحنه‌ها را ایجاد کنید اما اگر می‌توانستید از طریق رویدادها صحنه‌ها را به وجود آورید، بهتر بود.

برای مثال، اگر شما یک تنظیمات قفل هوشمند داشتید، می‌توانستید صحنه «ورود به خانه» را ایجاد کنید تا وقتی قفل آن را باز می‌کنید، فعال شود. شما نمی‌توانید کارهایی را انجام دهید که در اپلیکیشن هوم‌کیت انجام می‌دادید و نمی‌توانید آن را با اپلیکیشن ایو نیز انجام دهید.

با این وجود، این اپلیکیشن می‌تواند بهبود پیدا کند و به‌روز‌رسانی شود. اگر اپلیکیشن اپل‌هوم می‌تواند هر آنچه را که نیاز دارید، ارائه دهد و آن را ترجیح می‌دهید، دیگر به اپلیکیشن ایو نیاز نخواهید داشت.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.