هشت گزینه برای تامین بودجه استارتاپ

0

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که بیش از ۹۰% از کسب و کارهای جدید و منحصر به فرد در عرض یک سال پس از تاسیس شکست می‌خورد و تعطیل می‌شوند. نرخ بالای شکست به بودجه ناکافی این کسب و کارها مربوط می‌شود. سرمایه یکی از منابع حیاتی برای هر استارتاپ است.

علاوه بر کمبود سرمایه، ما با مشکل بدهی زیاد نیز مواجه هستیم. اکثر کسب و کارها با وام دانشجویی زیاد کار خود را آغاز می‌کنند. در اکثر موارد نیز درآمد و سود حاصله برای بازپرداخت این وام‌ها کافی نیستند.

وقتی یک کارآفرین احساس می‌کند که بودجه کافی ندارد، اولین جایی که مراجعه می‌کند بانک است. در نتیجۀ وام‌های دانشجویی و رتبه‌بندی امتیاز اعتباری پایین، شما یک وام با سود بالا دریافت می‌کنید اما در ذهن شما اهداف والاتری وجود دارد. کسب و کار شما بازیابی خواهد شد و بازده خوبی خواهید داشت. متاسفانه، همیشه این اتفاق نمی‌افتد زیرا دو وام و سایر مخارج حتی یک ریال هم برای شرکت باقی نمی‌گذارد و کسب و کار رشد نخواهد کرد.

گزینه‌های تامین بودجه غیر سنتی و مختلفی در بازار وجود دارد. این گززینه‌ها عبارتند است:

  • کرادفاندینگ

عصر دیجیتال دنیای شما را رو به چیزی فرای یک بازار گشوده است. از طریق سایت‌های کرادفاندینگ، می‌توانید کارهای خود را به دیگران واگذار کرده و درخواست بودجه کنید. در پلتفرم کرادفاندینگ، ایده کسب و کار خود را مشخص کنید و توضیحاتی را درباره کسب و کار، برنامه‌های سودآوری، نحوه تامین پول و دلیل تامین بودجه از طریق پلتفرم ارائه دهید.

شرکت‌هایی که از طریق پتلفرم‌های کرادفاندینگ تامین بودجه می‌کنند، توانسته اند سود خود را افزایش دهند زیرا این پلتفرم به دو روش به کارآفرینان سود می‌رسانند؛ از طریق بودجه تامین شده و از طریق بازاریابی که محصولات دریافت می‌کنند. از آنجا که کرادفاندینگ یک گزینه تامین بودجه رقابتی است، کسب و کار شما باید برای مشتریان و سرمایه‌گذاران جذاب باشد.

  • استفاده از سرمایه‌داران خطرپذیر

سرمایه‌داران خطرپذیر متخصصانی هستند که در شرکت‌هایی با پتانسیل بالا برای رشد سرمایه‌گذاری می‌کنند. برای جلب توجه یک سرمایه‌دار خطرپذیر، مدل کسب و کار شما باید پتانسیل رشد سریع و توانایی اختلال در بازار را نشان دهد.

سرمایه‌داران خطرپذیر فقط در استارتاپ‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که احتمال بازدهی بالای آنها زیاد است. در نتیجه، سرمایه‌داران خطرپذیر ثبات و مقیاس‌پذیری هر کسب و کاری را ارزیابی می‌کنند. برای جلب توجه یک سرمایه‌دار خطرپذیر، باید یک محصول فوق العاده و یک بازار بزرگ داشته باشید که موجب بازدهی سریعتر و بزرگتر سرمایه‌گذاری‌ها می‌شود.

  • سرمایه‌گذار خصوصی

آیا می‌دانستید که گوگل، علی‌بابا و یاهو سرمایه‌گذار خصوصی دارند؟ سرمایه‌گذار خصوصی افرادی هستند که روی کسب  و کار‌های سودآور با درآمد مازاد سرمایه‌گذاری می‌کنند. قبل از سرمایه‌گذاری در شرکت شما، سرمایه‌گذار خصوصی کار شما را بررسی می‌کند تا مطمئن شود که پتانسیل رشد دارد.

درست مانند سرمایه‌داران خطرپذیر، سرمایه‌گذاران خصوصی روی سهمی از شرکت شما سرمایه‌گذاری می‌کنند اما مشاوره ارائه می‌دهند.

  • بردن در رقابت‌های کاری

شما می‌توانید مقداری از بودجه استارتاپ خود را نیز از طریق شرکت در مسابقات کسب کنید. اگثر این رقابت‌ها مستلزم برنامه‌های کاری هستند و کارآفرینی که بهترین ایده را داشته باشد بخش اعظم پول را خواهد برد. مبلغ جایزه را باید به کسب و کار تزریق کرد.

بیشتر این رقابت‌ها در رسانه‌ها پخش می‌شوند. علاوه بر بردن پول جایزه، شما می‌توانید از بازاریابی رایگان نیز بهره‌مند شوید.

  • تامین بودجه از انکوباتورها و شتاب‌دهندگان کاری

فرصت‌های تامین بودجه متعددی در بازار وجود دارد. با این حال، برای آشنایی با آنها و استفاده از آنها، شما باید ذهن بازی داشته باشید. می‌توانید به طور آنلاین انکوباتورها و شتاب‌دهندگان کاری را جستجو کرده یا از دیگران پرس و جو کنید.

انکوباتورهای کاری ابزار، شبکه، و آموزش ارائه می‌دهند. شما باید شبکه‌های مناسب ایجاد کنید و از مربیان، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان همکار خود یاد بگیرید.

  • برنامه‌های تامین بودجه دولتی

دولت از کارآفرینان محلی پشتیبانی می‌کند. برای کاهش نرخ بیکاری و تشویق استقلال جوانان، دولت دپارتمان‌هایی را تاسیس کرده است که در اشتراک‌گذاری بودجه به اکثر کسب و کارهای نوآورانه کمک می‌کنند. ایده‌های کاری که شعار آنها رشد اجتماعی و سود زیاد است، همیشه در اولویت هستند.

  • وام‌دهندگان آنلاین

علاوه بر سرمایه‌گذاران خصوصی، گروه‌ها یا افرادی به طور آنلاین وجود دارند که اغلب وام‌های مقرون به صرفه‌ای را به افرادی ارائه می‌دهند که به دنبال وام‌های مقرون به صرفه و بدون ضامن هستند. اگر مطمئن هستید که می‌توانید وام‌ها را به موقع پرداخت کنید، حتماً از این گزینه استفاده نمایید.

  • بوت استرپ

به این روش تامین بودجه توسط خود نیز گفته می‌شود. وقتی شما در ابتدای کار هستید و مقدار پس‌انداز دارید، این یک گزینه تامین بودجه کارآمد است. با اینکه منابع تحت گزینه بوت استرپ گسترده شده اند، کسب و کار شما برای سرمایه‌گذاران آتی جذاب خواهد بود. وقتی می‌بینید خودتان یک کسب و کار ایجاد کرده اید، اعتماد به نفس پیدا می‌کنید.

می‌توان اینگونه نتیجه‌گیری کرد که با وجود هزینه بالای اداره یک کسب و کار، این گزینه‌ها بودجه کافی برای کسب و کار شما ارائه می‌دهند. وام‌های دانشجویی بسیاری از کارآفرینان جوان را تحت فشار قرار می‌دهند، اما شما می‌توانید با تلفیق وام‌های دانشجویی کنترل اوضاع را در دست بگیرید. جایگزین‌های تامین بودجه مقرون به صرفه‌تر را پیدا کنید. اجازه ندهید وام‌های دانشجویی شما را به دردسر بیاندازند.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.