هر پست زمانی و هر کامنت مکانی دارد!

0

بهترین زمان برای ارسال پست در رسانه‌های اجتماعی زمانی است که افراد مورد نظر شما در شبکه هستند. در اینجا به اطلاعاتی درباره بهترین زمان ارسال پست در شبکه‌های اجتماعی از قبیل لینکدین و اینستاگرام می‌پردازیم. این اطلاعات از چندین منبع به دست آمده‌اند که شامل موارد زیر می‌شوند:

۱. داده‌های تحقیقاتی و جمع‌آوری‌شده Neil Patel در Quick Sprout

۲. تحقیقات جمع‌آوری‌شده Elle & Co

۳. تحقیقات جمع‌آوری‌شده SurePayroll

۴. تحقیقات جمع‌آوری‌شده Huffington Post

۵. تحقیقات جمع‌آوری‌شده Fast Company

۶. تحقیقات TrackMaven

۷. تحقیقات جمع‌آوری‌شده Chron

  •  چه زمانی باید در لینکدین پست گذاشت؟

بهترین زمان ارسال پست در اواسط هفته ساعت ۵-۶ بعدازظهر است. روز سه‌شنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح. سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه از ساعت ۷:۳۰ تا ۸:۳۰ صبح، ۱۲ ظهر و ۵-۶ بعدازظهر.

طبق Quick Sprout، بهترین روزها برای ارسال پست در لینکدین در طول روزهای کاری و ترجیحا سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه است. بیشترین تعداد کلیک‌ها و اشتراک‌گذاری‌ها در روزهای سه‌شنبه انجام می‌شوند. براساس گفته Elle & Co، بهترین روزها برای ارسال پست سه‌شنبه و پنج‌شنبه بین ساعات ۷:۳۰ تا ۸:۳۰ صبح و ۵ تا ۶ بعدازظهر است. درHuffington Post آمده است که افراد بهتر است در طول ساعات کاری در روزهای سه‌شنبه تا پنج‌شنبه پست‌های خود را ارسال کنند. به‌علاوه گفته می‌شود که روز سه‌شنبه ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح بیشترین کلیک‌ها و اشتراک‌گذاری‌ها را به خود اختصاص داده است. بدترین زمان ارسال پست در لینکدین بین ساعات ۱۰ شب تا ۶ صبح است. همچنین در Fast Company آمده است که بهترین زمان هنگام ظهر و نیز بین ۵-۶ بعدازظهر و بدترین زمان بعد از ۸ شب است. طبق تحقیقات Chron، بهتر است پست‌ها در اوایل عصر از ساعت ۵-۶ بعدازظهر ارسال شوند. بهترین روزها نیز اواسط هفته از روز سه‌شنبه تا پنج‌شنبه است. همچنین روزهای بعد از تعطیلات هفتگی برای ارسال پست مناسب نیستند.

  •  چه زمانی باید در اینستاگرام پست گذاشت؟

مخاطبان اینستاگرام در تمام طول روز از این برنامه استفاده می‌کنند. فقط ممکن است در روزهای بعد از تعطیلات آخر هفته از میزان توجه آن‌ها به این برنامه کاسته شود.

۱. دوشنبه و پنج‌شنبه در هر ساعت به غیر از ۳-۴ بعدازظهر.

۲. ویدئوها هرروز در ساعت ۹ تا ۸ شب.

طبق تحقیقات Quick Sprout، استفاده از اینستاگرام بسیار مستحکم است و در روزهای دوشنبه با افزایش و در روزهای بعد از تعطیلات با کاهش مواجه می‌شود. به طور کلی، تمام روزهای هفته برای ارسال پست در اینستاگرام خوب هستند. طبق Patel، بیشتر کاربران این برنامه در خارج از ساعات کاری از آن استفاده می‌کنند. در تحقیقات Elle & Co آمده است که بهترین روز برای ارسال پست در اینستاگرام روز دوشنبه است. از آنجا که کاربران اینستاگرام همیشه فعال هستند، افراد می‌توانند در تمام طول روز پست بگذارند. با این حال در ساعات بین ۳-۴ بعدازظهر از این فعالیت کمی کاسته می‌شود. براساس تحقیقات Huffington Post، بهترین زمان ارسال پست در این برنامه ۲ ظهر و ۵ بعدازظهر است. ساعت و روز اوج فعالیت‌ها چهارشنبه ساعت ۷ عصر است. در TrackMaven نیز آمده است که بهترین زمان برای ارسال فایل‌های ویدئویی بین ساعت ۹ شب تا ۸ صبح است. ارسال تصاویر در تمام روزهای هفته مناسب است اما در روزهای پنج‌شنبه و دوشنبه این میزان کمی افزایش می‌یابد. البته ناگفته پیداست که باید شرایط بومی و ساعات کشورمان را لحاظ کنیم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.