هر تیمی یک راهبر می‌خواهد

0

کدام عناصر راه‌اندازی یک شرکت استارتاپی تحت تاثیر رهبری قرار می‌گیرد؟ ما در اینجا می‌خواهیم مروری داشته باشیم بر اینکه چرا رهبری خوب برای شرکت‌های استارتاپی ضروری است.

  •  زیرا اختلافات را کاهش می‌دهد

شرکت‌های استارتاپی به طور اجتناب‌ناپذیری به آزمایشگاه‌هایی برای تعامل انسان تبدیل می‌شوند. ایده جمع کردن افراد مختلف زیر یک سقف، بدون تجربه کاری قبلی با یکدیگر، به این معناست که یک رهبر باکفایت باید محرک تغییرات باشد و تضمین کند که کارها به خوبی انجام خواهد شد.

  •  زیرا اکثر کسب و کارها شکست می‌خورند

شرکت‌های استارتاپی باید با انواع مختلف چالش‌های منحصربه‌فرد روبه‌رو شوند. طبق گزارش‌ها از هر ۱۰ کسب و کار، هشت مورد در ۱۸ ماه اول شکست می‌خورند.

هر کارآفرینی که وارد دنیای کسب و کار می‌شود، در معرض شکست قرار می‌گیرد. البته دلایل زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه چرا کسب‌وکارها موفق می‌شوند یا شکست می‌خورند اما توانایی بررسی این شرایط دشوار در نهایت بر دوش رئیس و رهبر شرکت است تا این چالش‌ها را پیش‌بینی کند.

  •  زیرا یک رهبر همه‌چیز را در کنار هم قرار می‌دهد

ممکن است ایده فوق‌العاده‌ای داشته باشید. شاید ایده شما بهترین باشد. به عنوان یک استارتاپ، شرایط سخت و بی‌رحمانه است. رهبری در یک شرکت استارتاپی مشخص می‌کند که هر ایده چقدر بررسی شده است؛ آیا طرح‌های خاص اعم از بازاریابی، حسابداری و غیره با یکدیگر یکپارچه‌سازی شده‌اند تا کارها انجام شود و چگونه این تیم یکپارچه‌سازی این ایده‌ها را در محصول یا خدمات خود مدیریت می‌کند.

  •  زیرا روسا کسب و کارها را ایجاد نمی‌کنند

هر فردی که برای یک شرکت دیگر کار کرده باشد، با نقش رئیس آشناست. رئیس فقط تضمین می‌کند که کارهای روزانه به‌صورتی که باید انجام شوند، انجام می‌گیرند. با این حال یک شرکت استارتاپی هنوز یک روال «کاری معمول» ندارد، به عبارت دیگر مدیر در این بافت کاملاً بی‌فایده است.

  •  زیرا کارمندان به یک رهبر نیاز دارند

هر فردی با خصوصیات رهبری به دنیا نمی‌آید. در واقع اکثر افراد ترجیح می‌دهند دستورات دیگران را اجرا کنند. این بدان معناست که وارد شدن در ماجراهای یک استارتاپ مستلزم آن است که شما یک رهبر باشید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.