هدست واقعیت مجازی بی‌سیم اچ‌تی‌سی جایگزین سیم‌های «وایگیگ» می شود

0

شرکت اچ‌تی‌سی یک نسخه بی‌سیم از هدست واقعیت مجازی «ویوه» Vive را در اوایل سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی خواهد کرد.

نمونه اولیه این هدست جدید در رویداد «کامپوتکس» و در طول سخنرانی شرکت اینتل که از نزدیک با اچ‌تی‌سی کار می‌کند، به شرکت‌ها و افراد حاضر معرفی شده است. این هدست بی‌سیم از نظر ظاهری بسیار شبیه به مدل با‌سیم امروزی است با این تفاوت که یک جعبه لوازم برقی روی سر کاربر قرار می‌گیرد. اینتل هیچ جزئیاتی را درباره این سیستم ارائه نداده است، اما احتمال می‌رود که در آن لوازم برقی و رادیو تعبیه می‌شود تا واقعیت مجازی بی‌سیم امکان‌ ‌پذیر شود.

این سیستم روی یک لینک گیگابایتی بی‌سیم به نام وایگیگ (WiGig )اجرا می‌شد و از کدک DisplayLink XR استفاده می‌کرد تا این تجربه بی‌سیم را به کاربران خود ارائه دهد.

قابلیت بی‌سیم در عین مزیت‌هایی که دارد، می‌تواند موجب تاخیرهای کوچکی شود که در قابلیت با‌سیم وجود ندارند. بنابراین کاهش این تاخیرها در واقعیت مجازی می‌تواند تاثیر مهمی داشته باشد چرا که هر گونه حرکت‌های غیرطبیعی می‌تواند به طور بالقوه مشکل‌ساز شود.

اجرای یک «اپ تی سی ویوه» به طور بی‌سیم کار ساده‌ای نیست. هدست‌های نسل اول مانند« ویوه » به یک جریان داده ۶ گیگابایتی نیاز دارند و مهندسین باید تضمین کنند که این داده‌ با حرکت و گردش کاربر قطع و وصل نخواهد شد.

واقعیت مجازی بی‌سیم به کاربران امکان می‌دهد تا از دست سیم‌های خطرناک و طویل که هنگام استفاده از واقعیت مجازی جلوی دست و پای کاربر را می‌گیرند، رها شوند اما هنوز قیمت این فناوری بی‌سیم سریع افشا نشده است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.