هارت‌بیت، لباسی که نبض شما را می‌گیرد

0

هارت‌بیت یک لباس هوشمند را معرفی کرده است که خدمات کنترل ضربان قلب را در سطح ‌پزشکی به ورزشکاران ارائه می‌دهد.

این دستگاه پوشیدنی، که از یک نوار قفسه سینه ساخته شده است که روی تی‌شرت ورزشی نصب می‌شود، می‌تواند سیگنال‌های الکتریکی تولید‌شده توسط قلب را اندازه‌گیری کند. سپس به هارت‌بیت امکان می‌دهد تا اطلاعات را تفسیر کرده و میزان استرس را گزارش کند.

طبق اعلام استارتاپ سازنده، لباس متصل می‌تواند علائم اولیه بی‌نظمی ضربان قلب و سایر ناهنجاری‌های بالقوه را در طول تمرین شناسایی کند.

در صورتی‌که فرد مشکوک به یکی از این موارد باشد، بلافاصله به او هشدار داده می‌شود. در مرور زمان اپلیکیشن هارت‌بیت یک پروفایل را با استفاده اطلاعات قلب ایجاد می‌کند و توصیه‌های ورزشی را بر اساس وضعیت قلب و هدف مشخص شده ارائه می‌دهد.

قابلیت دوم این دستگاه – استفاده از اطلاعات ضربان قلب برای شخصی‌سازی تمرینات – چیز جدیدی نیست اما تفاوتش در آن است که جمع‌آوری اطلاعات از طریق نوار قلب صورت می‌گیرد.

با اینکه ساعت‌های ورزشی مانند گارمین ضربان قلب را ارائه می‌دهند و بهبود شرایط قلب کمک می‌کنند، این فناوری در مقایسه با نوار قفسه سینه دقیق نیست.

اما هارت‌بیت سعی دارد یک گام جلوتر رود. دستگاه پوشیدنی آن می‌تواند در هر ثانیه ۱۰هزار داده را با استفاده از یادگیری ماشینی پردازش کند تا به ساخت پروفایل قلب کمک شود و امکان شخصی‌سازی تمرینات وجود داشته باشد.

در حالی‌که یک نوار قفسه سینه معمولی فقط یک یا ۲ داده را در هر ثانیه پردازش می‌کند. برای افزایش داده‌ها، این استارتاپ با آی‌بی‌ام مشارکت کرده ‌و از خدمات فضای ابری و واتسون آن استفاده خواهد کرد.

برای هر یک از دستگاه‌های پوشیدنی که نوار قلب را پیگیری می‌کنند، دقت، بسیار اهمیت دارد. ساخت دستگاهی که بیماری‌های قلبی را تشخیص دهد، دشوار است و به تاییدیه اداره غذا و دارو نیاز دارد.

هنوز روی دستگاه هارت‌بیت دارد کار می‌شود و زمان دقیق عرضه آن و نیز قیمت دقیق آن مشخص نشده‌است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.