نیسان ایمنی را تبلیغ می‌کند

0

شرکت ژاپنی خودروسازی نیسان با داشتن بیش از ۸ دهه سابقه، در زمره شرکت‌های موفق جهانی قرار دارد و در کنار نام‌های معتبری مانند تویوتا و هوندا دیگر غول‌های ماشین‌سازی ژاپن قرار گرفته است. تمرکز بر محتوای بازاریابی، انتخاب درست پیام‌های جهانی، توجه به سلیقه مخاطبان و محدودیت دایره مصرف‌کنندگان، در کنار استفاده این برند از بازاریابی دیجیتال، فرآیند تبلیغاتی موفقی را برای نیسان رقم زده است.

 ایمنی؛‌ نکته متمرکز برند نیسان

تمرکز در فرآیند بازاریابی می‌تواند نتایج ارزشمندی را در پی داشته باشد، به طوری که می‌تواند در دراز‌مدت، یکی از ارکان اساسی برند را شکل دهد. بر همین اساس نیز یکی از مهم‌ترین نکاتی که برند نیسان در فرآیند بازاریابی خود بر آن تمرکز  ویژه داشته و دارد، مبحث ایمنی است. این گروه تولیدی معتقد است که مسئله ایمنی در رابطه با ساخت یک خودرو، نکته‌ای است که همیشه مردم آن را پیگیری کرده و به آن اهمیت می‌دهند. بر همین اساس نیز بسیاری از پیام‌های تبلیغاتی این شرکت با تمرکز بر سیستم ایمنی خودروهای نیسان شکل می‌گیرند، اما نکته مهم در این شیوه بازاریابی، این است که چطور می‌توان مسئله‌ای مانند ایمنی را قانع‌کننده و هیجان‌انگیز ارائه داد، چراکه بسیاری از برندهای رقیب نیز ایمنی خودرو را در دستور کار خود قرار داده و به این خصیصه مثبت دست یافته‌اند. در این رابطه باید گفت برند نیسان بحث تمرکز را فقط در ارتباط با محتوای ایمنی خودرو در نظر نگرفته است، بلکه تمرکز بر مصرف‌کننده را نیز در همین راستا قرار داده و نوع خلاقانه‌تری از روند بازاریابی را در پیش گرفته است، به این معنا که سعی کرده ‌ دایره مخاطبان پیام‌های ایمنی خود را محدود کرده و افرادی را که در معرض تصادف اتومبیل قرار گرفته‌اند و یا افرادی را که بیشتر در معرض این آسیب‌ها هستند، به دایره این نوع از پیام‌های خود وارد کند. مطمئنا محدود‌کردن دایره مخاطبان و انتخاب آنها بر اساس نیازی که ممکن است به یک محصول داشته باشند، بازخورد مناسب‌تری را در پی خواهد داشت.

 راهکارهای متفاوت در راستای پیام‌های واحد

برند نیسان در کنار تمرکز بر محتوای بازاریابی خود و به تبع آن، تمرکز بر مصرف‌کنندگان، روند عام‌تری را نیز در برنامه‌های تبلیغاتی خود در پی گرفته ‌که بر مبنای ارائه پیام‌ جهانی نیسان شکل گرفته است، البته این نکته بدان معنا نیست که یک پیام واحد در همه تبلیغات جهانی این برند تکرار می‌شود، بلکه تمرکز بر پیام جهانی به این معناست که یک نکته و خصیصه ثابت درباره برند نیسان، از طریق پیام‌های مختلفی ارائه می‌شود؛ به این صورت که مردم هر کشور دارای سابقه فرهنگی، علایق و نیازهای متفاوتی هستند و بنابراین ترسیم یک برنامه بازاریابی برای هر کدام از این کشورها، یکسان نخواهد بود؛ اگرچه پیام‌ها و نکات برجسته این برند در جهان یکسان هستند و یک نوع تمرکز گسترده در نوع محتوای آنها وجود دارد، اما نیسان توانسته ‌از طریق همکاری با آژانس های مطرح تبلیغاتی در سطح جهان، روش‌های کارآمد و بعضا متفاوتی را در ارائه پیام‌های مورد نظر خود در سطح جهان به کار گیرد؛ راهکارهایی که در نهایت پیام‌های جهانی این برند را به گوش مخاطبان آنها خواهند رساند.

 همکاری با چند آژانس به صورت اشتراکی

امروز‌ آژانس‌های بازاریابی به عنوان مراجع قدرتمند، شناخته‌شده و قابل اعتمادی در فرآیند تبلیغاتی برندهای مختلف شناخته می‌شوند و خصوصا در این میان برندهای شناخته‌‌شده‌تر نیز خود را از این شرکت‌های متخصص بی‌نیاز نمی‌بینند. در همین راستا یکی از نکات قابل توجهی که در رابطه با کمپانی نیسان وجود دارد، همکاری مشترکی است که با برخی از این آژانس‌های تبلیغاتی داشته است. از آنجایی که شرکت‌های بازاریابی، سوابق درخشانی در زمینه تبلیغات و حفظ هویت برندها دارند و از طرفی نیروهای متخصص و برجسته‌ای را نیز در خود جای داده‌اند، یک همکاری اشتراکی بین چند آژانس بازاریابی، قطعا نتایج پرباری را در پی خواهد داشت. برند نیسان در راستای تقویت یکی از مهم‌ترین محتواهای خود، یعنی تمرکز بر ایمنی خودرو، با چند شرکت برجسته بازاریابی به نام‌های Day، Chiat  و TBWA همکاری کرده است که هر یک از این آژانس‌ها، از شرکت‌های برجسته و موفق در حوزه بازاریابی هستند و مطمئنا همکاری آنها با یکدیگر و همفکری که بین نیروهای متخصص آنها شکل گرفته است، کمپین تأثیرگذاری را در پی خواهد داشت. این کمپین که در راستای معرفی خدمات پیشرفته و تکنولوژی ایمن اتومبیل‌های نیسان راه‌اندازی شده است، رانندگی وحشتناک و توأم با حواس‌پرتی را از دستور کار این خودروهای پیشرفته جدا کرده و در نهایت حسی از ایمنی و سلامت را به بینندگان خود القا می‌کند.

 پلتفرم‌های آموزشی نیسان

طراحی برنامه‌های کامپیوتری و سیستم‌عامل‌های کاربردی نیز از دیگر روش‌هایی است که شرکت نیسان در جهت همگام‌شدن با رسانه‌های آنلاین و مخاطب‌ قرار‌دادن کاربران مجازی خود، از آن استفاده می‌کند. کمپین معروفی که در سال۲۰۱۶ و با نام ‌Take On‌ ارائه شده است، یک پلتفرم جدید است که با تمرکز بر تکنولوژی‌های پیشرفته خودروهای این شرکت طراحی شده است. این پلتفرم که صبغه‌ای آموزشی دارد، از طریق محتوای دیجیتالی خود، سیستم‌های راهنمایی پیشرفته‌ای را که در اتومبیل‌های نیسان قرار دارند، معرفی کرده و کاربرد سیستم‌های مذکور را به مخاطبان خود آموزش می‌دهد. از آنجایی که امروزه فضای دیجیتال تقریبا در دسترس بسیاری از افراد جهان است، مطمئنا تجربه رانندگی با اتومبیل‌هایی که به سیستم‌های پیشرفته‌تری مجهز هستند، ولو به صورت مجازی، برای هر کاربری خوشایند بوده و چنین رویکردی می‌تواند به عنوان یک شاخصه مهم در بازاریابی برند نیسان در نظر گرفته شود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.