نگاه کره‌ای‌ها به خدمات اشتراک‌گذاری خودرو

0

شرکت‌های فناوری اطلاعات کره‌ای بیش از پیش وارد خدمات اشتراک‌گذاری خودرو شده‌اند زیرا انتظار می‌رود تقاضا برای این صنعت در سال‌های آینده به سرعت افزایش یابد . طبق داده‌های جمع‌آوری‌شده از سوی ناویگیت ریسرچ، انتظار می‌رود بازار جهانی برای خدمات اشتراک‌گذاری خودرو هر سال ۲۱٫۸ درصد رشد کند و در نهایت در سال ۲۰۲۴ به ۶٫۵ میلیارد دلار برسد.

موسسه تحقیقات بیمه‌ای کره نیز تخمین زده ‌که شرکت‌های اشتراک خودرو محلی در سال ۲۰۱۶ حدود ۴٫۸ میلیون عضو داشته‌اند و تعداد این اعضا از سال ۲۰۱۲ که فقط ۶۸هزار نفر بوده‌اند، به‌شدت افزایش یافته است.

گفته می‌شود بازار کره جنوبی برای خدمات اشتراک‌گذاری خودرو در سال ۲۰۲۰ به ۴۶۷ میلیون دلار خواهد رسید.

خدمات اشتراک‌گذاری خودرو با خدمات کرایه خودرو متفاوت است زیرا معمولا به ازای هر ۱۰ دقیقه استفاده از کاربران هزینه مطالبه می‌کنند و از طریق اپلیکیشن‌های تلفن هوشمند رزرو خود را انجام می‌دهند.

از آنجا که انتظار می‌رود خدمات بیش از پیش از فناوری‌های هوش مصنوعی و رانندگی خودکار در آینده استفاده کنند، شرکت‌های فناوری اطلاعات محلی و ارتباطات نیز به شدت با ارائه‌دهندگان خدمات گره خورده‌اند.

دومین حامل موبایل کره‌جنوبی، شرکت KT، با دومین ارائه‌‌دهنده خدمات اشتراک‌گذاری خودرو بزرگ این کشور، گرین‌کار، همکاری خود را آغاز کرده است.

طبق این قرارداد، KT قصد دارد به کاربران امکان دهد تا خودروها را از طریق بلندگوی هوش مصنوعی رزرو کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.