نوزادتان تختش را خیس کرده یا نه؟

0

سال گذشته تخت کودک داک تات (DockATot)  حدود ۱۲ میلیون دلار فروش داشت و حالا اکنون این شرکت یک دستگاه نظارت به نام کلادتات را عرضه کرده ‌که می‌تواند رطوبت را تشخیص دهد و به والدین بگوید که نوزادشان تخت خود را خیس کرده است یا نه.

شرکت داک‌تات وارد بازار اینترنت اشیاء شده است و سعی دارد محصولات هوشمند و متصل به بازار عرضه کند‌ و در راستای این تصمیم محصول کلادتات در تابستان ۲۰۱۷ وارد بازار خواهد شد .

الینا فورمن، مدیر بازاریابی شرکت داک تات می‌گوید: «ایده ما تولید محصولی بود که به نوزاد کمک کند تا خوب بخوابد و ما آن را با سیستم مانیتورینگ هوشمند ترکیب کردیم. این دستگاه یک تخت نوزاد هوشمند و سازگار است.» در حال حاضر این شرکت محصول خود را به یک دستگاه نظارت هوشمند تبدیل کرده است که می‌تواند تشخیص دهد آیا کودک به طور طبیعی تنفس می‌کند یا خیر. اگر نوزاد به مدت ۱۲ ثانیه نفس نکشد، این دستگاه یک اعلان برای والدین ارسال خواهد کرد. این قابلیت منحصر‌به‌فرد پپ پگ(‌Pep Peg‌) نام دارد و می‌تواند به نوزاد کمک کند تا حالت خواب خود را تغییر دهد. همچنین رطوبت را تشخیص می‌دهد و اگر نوزاد تخت را خیس کرده باشد، به والدین اطلاع می‌دهد. این دستگاه دما و میزان صدا را نیز تشخیص می‌دهد.

کلادتات از حسگرهایی استفاده می‌کند که به گفته فورمان آن را به هوشمندترین سیستم تختخواب نوزاد در بازار تبدیل کرده است.

این سیستم برای تشخیص رطوبت از یک پارچه رسانا استفاده می‌کند. این پارچه روی سطح تخت بافته شده است. اگر رطوبت با این پارچه تماس پیدا کند، اتصال الکتریکی قطع می‌شود. این سیستم به مشکل نوزادانی رسیدگی می‌کند که در طول شب با پوشک خیس می‌خوابند و چون والدین خواب هستند، متوجه این موضوع نمی‌شوند. اپلیکیشن کلادتات در دستگاه‌های اپل و اندروید کار می‌کند. این اپلیکیشن یک قابلیت به نام «‌Baby DJ» دارد. 

به علاوه می‌تواند صداهای از پیش ضبط شده و موسیقی را پخش کند تا در طول شب نوزاد را آرام کند. همچنین اطلاعات زمان واقعی نوزاد مانند تغذیه، زمان خواب، تعویض پوشک، نمودار رشد، وقت ملاقات پزشک‌ و واکسن‌ها را ثبت می‌کند. البته انواع مختلفی از دستگاه‌های نظارت بر کودک در بازار موجود است، اما هیچ‌یک تمام قابلیت‌های کلادتات را ندارد. این شرکت قصد دارد در نمایشگاه سی‌ای‌اس(‌CES‌) امسال نمونه اولیه و پیشرفته این دستگاه را معرفی کند.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.