نقش متخصصان سئو در آینده یک استارتاپ

0
  •  بلافاصله افراد بزرگ را پذیرش نکنید

هر فردی که کمی درباره سئو اطلاعات دارد، می‌داند که شرکت‌های بزرگ در طول سال‌ها برخی عبارات جستجوی مشخص را با میلیون‌ها دلار هدف قرار می‌دهند. هدف قرار دادن عباراتی که در یک صنعت، کمتر رقابتی است می‌تواند درصد کوچکتر اما مهمتری را به یک استارتاپ ارائه دهد.

 دیدن اینکه کدام استراتژی سئو، کدام عبارات را هدف قرار می‌دهد در توسعه یک استراتژی پایدار برای تکمیل بقیه روند بسیار حائز اهمیت است. در گوشه قرار دادن برخی از عبارات دقیق از طریق لینک‌ها در محتوا یا در دایرکتوری‌ها به عنوان عبارات وسیع به احتمال زیاد موجب می‌شود مقدار زیادی پول در گوشه‌ای قرار گیرد.

  •  از شیوه‌های کلاه سیاه دوری کنید

ممکن است وسوسه شدیدی برای شرکت کردن در برخی از سئوهای کلاه سیاه وجود داشته باشد زیرا برخی از این شیوه‌ها می‌توانند به سرعت فرد را به نتیجه مورد نظر برسانند اما در نهایت گوگل آنها را جریمه خواهد کرد. در واقع پیشرفت و پیروزی آنها موقت و کوتاه مدت خواهد بود، و پس از مدتی جایگاه آنها حتی پست‌تر از جایگاه اولیه‌شان خواهد شد. اگر کار سئو را برون‌سپاری می‌کنید، حتماً مطلع شوید که شیوه‌های دقیقی که پیمانکار از آنها استفاده خواهد کرد تا به سئوی استارتاپ کمک کند، چه شیوه‌هایی هستند. آن دسته از شرکت‌هایی که مردد هستند، ممکن است از شیوه‌های کلاه‌‌سیاه استفاده کنند که در نهایت اگر اقدامات لازم و مناسب انجام نشوند، موجب می‌شود گوگل سایت را از فهرست خارج کند. این کار به معنای مجازات مرگ یا اعدام برای یک سایت است زیرا قرار گرفتن مجدد در فهرست کار، بسته به مقدار شیوه‌های کلاه سیاه استفاده شده، بسیار دشوار خواهد بود.

برخی از شرکت‌ها به سایت‌ها کمک می‌کنند تا دوباره خود را بازیابی کنند، بنابراین در اغلب مواقع همان شرکتی که موجب جریمه شده است، در قبال مطالبه یک هزینه مشخص به آن سایت کمک می‌کند تا خود را بازیابی کند.

  •  سئو نمرده است

برخی از شرکت‌های بازاریابی ممکن است سعی کنند به یک استارتاپ بگویند که سئو دیگر منسوخ شده است. این حرف حقیقت ندارد اما این حقیقت که سئو به طور مداوم تغییر می‌کند، می‌تواند موجب شود که برخی از شرکت‌ها از آن دوری کنند. اولین صفحه گوگل بهترین جایگاه را دارد و همه سایت‌ها می‌خواهند در این جایگاه قرار گیرند، به ویژه برای عبارات به شدت رقابتی مانند “وکیل جراحت شخصی” یا “بهترین تلفن ۵G”. تفاوت بین اولین و دومین صفحه می‌تواند میلیون‌ها دلار باشد چرا که وقتی برخی افراد آنچه را که جستجو می‌کنند در صفحه اول نیابند، دیگر به صفحه بعدی نمی‌روند.

  •  محتوا می‌تواند تفاوت بسیار فاحشی ایجاد کند

اگر محتوایی که یک استارتاپ تولید می‌کند، قابل اشتراک گذاری و جالب باشد، بسته به مقدار اشتراک‌ها و لینک‌هایی که توسط محتوا انباشته شده اند، سئوی خارج از صفحه می‌تواند فقط با همین تکمیل گردد. شرکت‌های سئویی وجود دارند که محتوا را ایجاد خواهند کرد و سپس محتوا را به سایت‌ها وصل می‌کنند تا ببینند که آیا به اشتراک گذاشته می‌شوند یا خیر. با سایر سایت‌هایی که در حال حاضر به اشتراک گذاشته شده اند، ارتباط برقرار خواهد شد تا از طریق یک لینک اعتباردهی انجام شود. صدها یا هزاران لینک می‌توانند در یک وب سایت استارتاپی ساخته شوند اگر نشریاتی مانند هافینگتون پست، محتوا را به اشتراک بگذارند. محتوا تمام مشکلات سئو را حل نخواهد کرد اما محتوای جالب ایجاد لینک‌ها برای برخی عبارات را آسان‌تر می‌کند. هوشمندانه است که یک ویراستار بلاگ یا نویسنده را استخدام کنید، زیرا محتوای منسجم به تحریک و تقویت ترافیک و نیز ارتقای سئو برای یک سایت کمک می‌کند.

یک استراتژی سئوی مناسب می‌تواند در عرض فقط چند هفته میزان فروش را بالا برد و کسب و کار را تقویت کند. شما نیز می‌توانید از این ابزار به نحو احسن استفاده کنید: یک یا دو متخصص سئوی عالی می‌توانند مسیر یک استارتاپ را تغییر دهند. اگر در پی تاسیس یک استارتاپ هستید، بهتر است به چهار نکته‌ای که در بالا به آنها اشاره شد توجه کنید و آنها را به کار گیرید. افرادی که برای کار انتخاب می‌کنید، شیوه‌ سئو، و محتوایی که ارائه می‌شود، نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند. با توجه به مطالب فوق الذکر می‌توان گفت، یک استارتاپ با هر بودجه‌ای که راه اندازی شود، باید مسئولانی را برای انجام کارهای مربوط به بهینه‌سازی موتور جستجو (سئو) تعیین کند تا بتواند کسب و کار خود را توسعه دهد و به طور موفقیت آمیزی به اهداف مورد نظر خود دست یابد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.