نفوذ آمازون به قلب بالیوود

0

آمازون پرایم ویدئو به دنبال سرمایه‌گذاری روی دو حوزه بزرگ و اصلی هند یعنی بالیوود و کریکت است.

این خدمات پخش رسانه‌ای قصد دارد ساخت اولین سریال خود را برای هند آغاز کند. این مجموعه «اینساید اج» نام دارد که شش‌ماه بعد از راه‌اندازی خدمات پرایم آمازون در این کشور شروع به کار می‌کند. در واقع هدف از این اقدام تلاش برای دستیابی به بازاری است که در آن این ابرقدرت فناوری ۵ میلیارد دلار هزینه کرده ‌و می‌خواهد حداقل ۱۷ سریال دیگر را در طول چند سال آینده تولید کند.

«اینساید اج» یک سریال ۱۰ قسمتی است که «منافع متضاد» یک تیم کریکت را دنبال می‌کند. این سریال توسط ستاره بالیوود، فرهان اختر، تولید شده ‌و بازیگران هندی در آن ایفای نقش می‌کنند. این سریال اولین گام آمازون برای تولید محتوای محلی را نشان می‌دهد و این شرکت  قصد دارد در یک صنعت سرگرمی با ارزش ۱۹.۵ میلیارد دلار رقابت کند.

نیتش کریپالانی، رئیس و مدیر شرکت آمازون ویدئو ایندیا، توضیح می‌دهد که یک نمایش به طور میانگین بیش از ۱۰۰ اپیزود دارد و می‌گوید: «نمایش‌های تلویزیونی در هند به طور سنتی نمایش‌های طولانی بوده‌اند که از یک قالب سریالی محدود تبعیت نمی‌کنند.» وی افزود: «اگر شما به پروژه‌های موفق در سطح جهانی نگاه کنید، می‌بینید که اپیزودهای محدود داشته‌اند. این همان تخصصی است که ما می‌خواهیم به هند بیاوریم.» برای این کار، آمازون کارگردان‌ها و تولیدکنندگان محتوا را از‌ هالیوود دعوت می‌کند تا با همتایان خود در هند همکاری کنند. فیلمنامه‌نویسان از نمایش‌های آمریکایی آمازون کارگاه‌های آموزشی را برای فیلمنامه‌نویسان هندی برگزار می‌کنند و نحوه داستان‌نویسی، تهیه یک داستان طولانی‌تر و نکاتی درباره نحوه ترسیم شخصیت‌های فردی را یاد می‌دهند. کریپالانی می‌گوید: «ما در حال همکاری با آنها هستیم. ما با آموزش‌های جهانی خود از آمریکا و انگلستان و بازارهایی که می‌خواهند نوشته‌های مناسب تهیه کنند، کارهای زیادی انجام می‌دهیم.»

در حالی‌که آمازون ارقام دقیقی منتشر نکرده، اکونومیک تایمز تخمین زده است که این ابرقدرت فناوری بیش از ۷۷ میلیون دلار روی تولید محتوای اصلی در هند سرمایه‌گذاری کرده ‌و این میزان از سرمایه‌گذاری رقیب او یعنی نت‌فلیکس نیز بیشتر است. اما آمازون با رقبای زیادی مانند سایت پخش رسانه‌ای‌ هات‌استار که بیشتر محتوای خود را به طور رایگان ارائه می‌دهند، مواجه است.

بر‌خلاف نت‌فلیکس، که هدفش بازار اصلی با قیمت بالاتر است، آمازون قصد دارد روی بازار انبوه کار کند. گیریش منون، رئیس رسانه و سرگرمی در KPMG هند، می‌گوید قیمت پایین دلیل اصلی موفقیت شرکت در بازاری است که به شدت در حال اشباع‌ شدن است. قیمت عرضه اولیه آن هنوز پایین است با اینکه آن ارائه‌دهندگان بیش از ۵۰۰ کانال ارائه می‌دهند. به علاوه آمازون از طریق ارائه یک گزینه به مشتریان برای انتخاب کیفیت پخش خود، با توجه به طرح‌های داده محدود موجود در بازار در حال ظهور، محصول خود را بومی‌سازی کرده است. کریپالانی می‌گوید: «ما داده‌های زیادی داریم که باید قبل از تصمیم‌گیری درباره قیمت آنها را بررسی کنیم اما معتقد هستیم که سرگرمی یکی از صنایع حیاتی برای هند است. این بخشی از زندگی روزانه آنهاست بنابراین کل کشور را که یک تلفن همراه یا دستگاه متصل دارند و می‌خواهند برنامه‌های سرگرم‌کننده تماشا کنند، در نظر می‌گیریم.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.