نشاط جوانی ز پیران مجوی

0

این که جوان‌ها پرانگیزه هستند و تلاش بیشتری می‌کنند خیلی کلیشه‌ای است اما واقعیت این است که برای کسانی که دنبال شریک می‌گردند و یا به‌دنبال سرمایه‌گذاری در یک شرکت هستند دانستن دوباره این موارد خالی از فایده نیست. بنابراین در اینجا به برخی از مزیت‌های یک کارآفرین جوان اشاره می‌کنیم.

مسئولیت کمتر

کارآفرینان جوان در خصوص امور خانوادگی، فرزندداری، قبض‌ها و صورت‌حساب‌ها مسئولیت کمتری دارند و درنتیجه انعطاف‌پذیرتر هستند و تمرکز و آزادی عمل بیشتری دارند. این نبود مسئولیت موجب می‌شود کارآفرین جوان به ریسک کردن تمایل بیشتری داشته باشد. تولد یک کسب‌وکار مستلزم ریسک است.

سادگی

این یک مزیت بزرگ است. شما حتی نمی‌دانید بهترین روش‌ها و استانداردهای معمول چه هستند. پیش‌زمینه ذهنی ندارید که چه باید بکنید و چه کاری را نمی‌توانید انجام دهید. مرزها را در هم می‌شکنید و آزادانه زندگی می‌کنید، این ویژگی یک کارآفرین موفق است که می‌تواند دنیا را تغییر دهد.

تمایل به ریسک کردن

هرچقدر ریسک بزرگ‌تر باشد، بازده بالقوه آن نیز بیشتر خواهد بود. زمان زیادی نمی‌گذرد که آلون ماسک فقط ۳ میلیون دلار سرمایه داشت اما در ۳۲ سالگی تقریبا ۲۵۰ میلیون دلار از طریق PayPal و سایر خدمات خود درآمد کسب کرد. او تمام درآمد خود را خرج می‌کرد و حتی گاهی اوقات مجبور بود از دوستان خود پول قرض بگیرد.

زمان بیشتر

وقتی فرد جوان‌تری کسب‌وکاری را شروع می‌کند، برای پیشرفت و کسب تجربیات زمان بیشتری دارد. برای مثال کوب بریانت جوان بازی بسکتبال را در ۳سالگی شروع کرد و اکنون می‌بینیم که چقدر پیشرفت کرده است. به‌علاوه، وقتی زمان بیشتری داشته باشید، بهتر می‌توانید بعد از شکست خود را دوباره بالا بکشید. اگر جوانی ۱۹ساله در کسب‌وکار خود شکست بخورد، سال‌های بیشتری پیش رو دارد تا آن را جبران کند تا یک کارآفرین ۵۰ ساله.

تمایل

کارآفرینان جوان و موفق تمایل زیادی به انجام کارها و یادگیری دارند. این تمایل اگر در مسیر درست خود قرار بگیرد، یک مزیت رقابتی مهم محسوب می‌شود. وقتی انسان جوان است تمایل بیشتری به یادگیری دارد و به همین دلیل فرصت‌های بیشتری در مسیر او قرار می‌گیرند. جوانان این فرصت را دارند که در استارتاپ‌هایی کار کنند که دستمزد بالایی به آن‌ها نمی‌دهند اما این امکان را می‌دهند که تجربیات و مهارت‌های مهمی را کسب کنند. این تمایل به یادگیری و تقویت مهارت‌هاست که باعث موفقیت کارآفرین جوان می‌شود. در غیر این صورت کارآفرین تنها به فکر کسب درآمد بیشتر خواهد بود و در حوزه کاری خود پیشرفتی نخواهد کرد. این برای افرادی که تمایلی به توسعه کار ندارند، اتفاق می‌افتد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.