می‌توانم جهانی شوم؟

0

هر کسب‌وکاری که فعالیت خود را شروع می‌کند، هر چقدر هم که کوچک و محدود باشد، مطمئنا اهداف بلندپروازانه زیادی را پیش روی خود داشته و به دنبال تثبیت و بالا‌بردن نام تجاری خود است‌ اما این اهداف در صورتی امکان تحقق خواهند یافت که مطابق با راهکارهایی مناسب و کاربردی پیاده شوند و تنها به‌صورت جملاتی پرطمطراق و زیبا ‌روی کاغذ باقی نمانند. برای رسیدن به این منظور نیز باید راهکارها و استراتژی‌های متناسب و کارآمدی را به اجرا درآورد تا بتوان از موقعیت یک کسب‌و‌کار کوچک، به جایگاه یک برند معروف دست یافت. در همین راستا نیز در این گزارش به معرفی چند راهکار عمده خواهیم پرداخت که کسب‌وکارهای کوچک را برای ورود به  به بازارهای بزرگ جهانی آماده خواهند کرد.

  •  وعده‌های خود را تنها ارائه ندهید، بلکه به آنها حیات ببخشید

اگرچه طراحی و ارائه شعارهای خلاقانه برای انجام فعالیت‌های تبلیغاتی بسیار ضروری است، اما اگر این شعارها در حد یک وعده باقی مانده و تحقق نیابند، به مرور زمان تأثیرگذاری خود را از دست خواهند داد. ناگفته پیداست که تمام شعارهای تبلیغاتی که با توجه به روحیات مخاطبان و نیازهای آنها انتخاب شده باشند، در همان وهله اول، مخاطبان را به سوی خود جلب خواهند کرد، اما اگر این شعارها تحقق نیابند، به وعده‌هایی دروغین تبدیل خواهند شد که به مرور زمان، عدم اعتماد مشتریان را به همراه خواهند داشت، بنابراین یکی از مهم‌ترین راهکارهایی که برای ماندگاری و رشد یک نام تجاری بسیار اهمیت دارد، تحقق وعده‌های آن است، چراکه جلب اعتماد مخاطبان است که می‌تواند یک کسب‌‌وکار کوچک را به مرور زمان به یک برند ماندگار تبدیل کند.

  •  گذر از بازارهای محلی به بازارهای جهانی

اگر رؤیای جهانی‌شدن را در سر دارید، نباید کسب‌و‌کار خود را در همان سطح محلی نگه بدارید، اما عجله‌کردن در این راه نیز به ضرر شما تمام خواهد شد، زیرا برای پا گذاشتن به عرصه بازارهای بزرگ‌تر و یافتن مخاطبان جهانی، در درجه اول باید در بازار محلی خود تثبیت شوید، بعد از این مرحله است که باید به دنبال یافتن استراتژی‌های تازه‌تر باشید. به این معنا که راهکارهایی که جوابگوی مخاطبان محلی شما بود، دیگر کفاف حضور در بازارهای جهانی را نخواهد داد و شما باید به دنبال شناختن مخاطبان جهانی خود باشید که فرهنگ‌هایی مختلف دارند و در نتیجه باید روش‌های تبلیغاتی متفاوتی را در پیش بگیرید. در همین راستا باید اذعان کرد که ترجمه شعارهای تبلیغاتی در این مرحله کارساز نخواهد بود، بلکه مخاطبان جدید، علایق و خصوصیات جدیدی دارند و شما نیز مطابق با آنها باید به طراحی و ارائه برنامه‌های جدید بازاریابی خود بپردازید.

  •  متخصصان بازاریابی را فراموش نکنید

گسترش یک نام تجاری در سطح بین‌المللی کار چندان راحتی نخواهد بود و نیاز به تخصص و مهارت‌هایی ویژه دارد، در همین راستا باید گفت بعد از حضور در بازارهای جهانی، ضروری‌ترین راهکار، استخدام تیم‌های بازاریابی موفق و کمک‌گرفتن از آژانس‌ها و کمپین‌های تبلیغاتی است؛ چراکه در این مرحله، کسب‌وکار شما نیاز به گسترش و شناخته‌شدن از سوی مخاطبان جهانی دارد و بنابراین داشتن یک تیم متخصص که تجربه زیادی در این کار دارد، می‌تواند کمک زیادی به روند رشد نام تجاری شما داشته باشد؛ ضمن اینکه فضای دیجیتال و گسترش رسانه‌های اجتماعی نیز به عنوان ابزاری قدرتمند در دست شما خواهند بود تا با کمک راهکارهایی که تیم متخصص انتخابی شما ارائه می‌دهند، حضوری بهینه‌تر و کارآمدتر در سطح جهانی داشته باشید.

  •  لحن خاص کمپین‌های تبلیغاتی خود را بیابید

اگر با کمی دقت به برندهای مشهور جهان و فعالیت‌های تبلیغاتی آنها نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که تمام آن فعالیت‌های بازاریابی، در عین اینکه متفاوت از هم بوده و تکراری نیستند، لحن خاصی را در شعارها، تصاویر، ویدئوها و دیگر راهکارهای بازاریابی خود دارند که به صورتی غیرمستقیم ذهن مخاطب را با آن نام تجاری مرتبط می‌کنند؛ بنابراین برای جهانی‌شدن یک برند، یافتن آن لحن خاص ضروری محسوب می‌شود و رسیدن به این لحن نیز در گرو حرکت درست و همه‌جانبه فعالیت‌های بازاریابی آن است؛ به این معنا که اگر یک کسب‌وکار کوچک در فضای محلی خود به‌درستی تثبیت شود و بعدها نیز بتواند با کمک گرفتن از تیم‌های متخصص، جایگاه خود را در سطح جهانی بیابد، خواه‌نا‌خواه، لحن و صدای خاص خود را پیدا خواهد کرد و مخاطبان جهانی می‌توانند صدای آن را در بین دیگر برندهای رقیب به خوبی تشخیص بدهند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.