میز کارتان را گیاهی کنید

میز کارتان را گیاهی کنید
مراقب هله‌هوله‌هایی که هر روز مصرف می‌کنید، باشید
۲۹ Shahrivar 1395 بدون دیدگاه سلامت لى لى اسلامى https://goo.gl/0as3fE
نگاهی به هله‌هوله‌هایی که روی میز کارتان گذاشته‌اید، بیندازید. بعید نیست که در اغلب میان‌وعده‌های مصرفی شما و حتی غذاهایی که می‌خورید، میزان زیادی قند و کربوهیدرات‌هایی که باعث بالا رفتن قند خون می‌شود، وجود داشته باشد. گذشته از این، خودتان هم خوب می‌دانید که سبک زندگی کم‌تحرک، یکی از دلایل بالا رفتن آمار مبتلایان دیابت است و اگر مراقب نباشید، این بیماری می‌تواند خیلی زود در خانه شما را هم بزند. اگر می‌ترسید اشتباهات تغذیه‌ای‌تان شما را به دیابت دچار کند، علاوه بر هوشیارانه مصرف کردن مواد غذایی، سراغ این خوراکی‌ها هم بروید تا به بالا رفتن قند خون و عوارض ناشی از آن دچار نشوید.  
  •  شنبلیله

یکی از سبزی‌هایی که می‌تواند چاشنی غذاهای شما بشود، شنبلیله است. این گیاه نه‌تنها اشتها را کنترل کرده و کلسترول بد را پایین می‌آورد، بلکه باعث کاهش قند خون هم می‌شود. شما هم می‌توانید در کنار غذایتان شنبلیله میل کنید، هم آن را به‌صورت دم‌نوش مصرف کنید و هم دانه‌هایش را در غذاهایتان بریزید.

  •  سیر و پیاز

به هر غذایی که درست می‌کنید، مقداری سیر و پیاز اضافه کنید تا قند خون‌تان بالا نرود. گذشته از این، می‌توانید با مصرف پیاز خام همراه با غذا یا سالادهایتان، هم قند خون‌تان را پایین بیاورید و هم سیستم ایمنی بدن‌تان را تقویت کنید.

  •  دارچین

روی غذاهایی که درست می‌کنید دارچین بریزید یا اینکه چای‌تان را با کمک دارچین، خوش‌عطرتر کنید. این ادویه به‌گفته محققان، قند خون را پایین می‌آورد و به سلامت مصرف‌کنندگانش خدمت زیادی می‌کند.

  •  جو دوسر

مواد غذایی فیبردار، به تنظیم میزان قند خون‌تان کمک زیادی می‌کند. اگر بیشتر کاهو میل کنید، جو دو سر را به‌عنوان یک میان‌وعده سالم به رژیم غذایی‌تان اضافه و بذر کتان میل کنید، احتمال بالا رفتن قند خون‌تان کمتر می‌شود. چراکه این مواد غذایی، میزان زیادی فیبر دارند و به تنظیم سطح قند خون کمک می‌کند.

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.‎
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.‎