مهم‌ترین مشکل شرکت‌ها در سال ۲۰۲۲

0

نقش بخش‌های منابع انسانی در قرن ۲۱ به دلیل گسترده و همه‌جانبه شدن با چالش‌های زیادی روبه‌رو شده است. این بخش مانند گذشته بخشی ساده با هدف استخدام و آموزش نیروی تازه و تلاش برای ابقای افراد نیست. بلکه المانی کلیدی در توسعه نیروی کار، آماده و هماهنگ کردن آنان برای ماموریت‌ها و چشم‌اندازهای شرکت است. به طور مثال نقش بخش منابع انسانی در ایجاد یک فرهنگ منسجم در شرکت از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. وجود افراد با فرهنگ‌های متفاوت برای کار در یک شرکت امری عادی شده است. به همین دلیل ایجاد یک فرهنگ یکپارچه و منظم در شرکت به یکی از چالش‌های بخش مدیریت منابع انسانی تبدیل شده است. وجود فرهنگ متفاوت در افراد مانع از یافتن وجه اشتراک در بین افراد یک شرکت می‌شود و این باعث می‌شود این افراد در برقراری ارتباط با یکدیگر دچار مشکل شوند. همین‌طور که مشاهده می‌شود افزایش مسئولیت‌های این بخش باعث افزایش مشکلات آن نیز شده است.

 حفظ نوابغ

مدیریت نوابغ لفظی است که جهت استخدام و حفظ افراد خلاق و نخبه در یک شرکت استفاده می‌شود. براساس تحقیقی از انجمن مدیریت منابع انسانی در سال ۲۰۱۲، مدیران متخصص در شاخه منابع انسانی پیش‌بینی کرده‌اند که در سال ۲۰۲۲ مهم‌ترین چالش برای یک شرکت حفظ افراد خلاق است.

 توسعه رهبری

بر اساس آماری از انجمن مدیریت منابع انسانی (SHRM) در سال ۲۰۱۰، توسعه رهبری یکی از چالش‌ها و نگرانی‌های کلیدی برای بخش منابع انسانی بوده است. زمانی که یک شرکت رشد می‌کند و توسعه می‌یابد، وجود مدیری که با توجه به پیشرفت شرکت، قابلیت رشد و ترقی داشته باشد از اهمیت زیادی برخوردار می‌شود. توسعه رهبری از دو جهت در حفظ کارمندان نمونه تاثیر می‌گذارد؛ اول اینکه یکی از شایع‌ترین دلایلی که افراد هنگام ترک یک شرکت بیان می‌کنند ضعیف بودن رهبری و مدیریت است. ثانیا این افراد به مدیرانی احتیاج دارند که مانند یک آموزگار کار در کنار او برایشان جنبه آموزشی داشته باشد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.