مهمان محتوای صنعت خود شوید!

0

 منظور از محتوای مهمان پست‌های وبلاگی ۳۰۰ کلمه‌ای اسپم‌گونه که توسط آژانس سئوی شما نوشته شده و به ۵۰۰ وبلاگ مختلف ارسال شده است، نیست. محتوای مهمان شامل مقالات آموزشی و با‌کیفیت بالاست که به هیچ عنوان جنبه تبلیغاتی ندارند و آینه تخصص شرکت‌تان هستند و نویسنده را به‌عنوان یک رهبر فکری در صنعت برجسته می‌کند.

  •  جایی که در قیف قرار می‌گیرد‌

محتواهای موجود در فرآیند بازاریابی محتوا در چهار دسته طبقه‌بندی می‌شوند؛ دسته اول محتوای عمومی و مستمری است که برای تعامل شما و مخاطبان‌تان همواره تولید و در وب‌سایت بارگذاری می‌شوند. دسته دوم محتوای رمزگذاری شده برای کاربران ویژه وب‌سایت است که به‌راحتی در دسترس همگان قرار ندارد و به کاربرانی که به عضویت وب‌سایت شما درآیند اختصاص دارد.

دسته سوم، محتوایی است که در وب‌سایت شما بارگذاری می‌شود و نشان از تخصص و دانش شما دارد. دسته چهارم محتوای رهبری فکری است که شما به عنوان نویسنده مهمان در پلتفرم‌های تخصصی انتشار در صنعت خود قرار می‌دهید تا حرفی برای گفتن داشته باشید. این چهار دسته در شکلی که در کنار صفحه آمده قابل مشاهده است. این قیف نشان‌دهنده تکه‌های پازل بازاریابی محتوا و ارتباط آنها با یکدیگر است.

محتوای مهمان (یا رهبر فکری خارج از وب‌سایت) در بالای قیف قرار دارد؛ چون می‌تواند به مخاطبانی که با برند شما آشنا نیستند، دست یابد و آنها را به سمت آشنایی بیشتر از برند شما هدایت کند. این مقالات مهمان باید برای مشتریان آینده بالای قیف نوشته شوند، ولی می‌توانند در تمام بخش‌های قیف مورد استفاده قرار بگیرند تا بین شما و مخاطبان‌تان، اعتماد و اعتبار ایجاد کنند.

  •  هدفی که دنبال می‌کند‌

محتوای مهمان آگاهی مخاطبان درباره برند را افزایش داده و اعتماد و اعتبار می‌سازد. مخاطبانی که یک مقاله از شما در وب‌سایت‌های تخصصی صنعت‌تان می‌خواهند، حالا درباره شرکت شما آگاهی دارند. اگر آنها از چیزی که نوشته شده استقبال کنند، بر لینک ورود به وب‌سایت شما کلیک می‌کنند و وارد قیف شما می‌شوند. شما می‌توانید عبارت «همانطور که در فلان جا دیده می‌شود» را به‌عنوان نشانه‌ای در وب‌سایت‌تان قرار دهید که نشان‌دهنده نشریه‌هایی باشد که محتوای شما در آنها منتشر شده ‌و همچنین باعث اعتماد بازدیدکنندگان وب‌سایت‌تان به شما خواهد بود.

  •  چگونه شروع کنیم؟

۱ – تعیین کنید که چه کسی باید محتوا را بنویسد‌

اطمینان پیدا کنید که کسی را انتخاب کرده‌اید که چیزهای ارزشمندی برای گفتن دارد و نکات متفکرانه‌ای درباره صنعت‌تان دارد، کسی که واقعا‌ ارزش محتوا را درک می‌کند و می‌خواهد یک رهبر فکری باشد.

۲ – درباره وب‌سایت‌هایی که مخاطبان‌تان مطالعه می‌کنند، تحقیق کنید‌

درباره وب‌سایت‌هایی که در صنعت شما متخصص هستند، تحقیق کنید. سپس اعتبارشان را بررسی کنید تا تعیین کنید که خروجی‌ها برای مخاطبان هدف شما ارزشمند هستند یا خیر.

۳ – با صاحبان آن وب‌سایت‌ها ارتباط برقرار کنید‌

احتمالا‌ این گام سخت‌ترین گام است. صاحبان وب‌سایت‌های تخصصی در هر صنعتی روزانه ایده‌های شگفت‌انگیزی از صدها نفر می‌گیرند. اینکه چرا مقاله شما ارزشمند است و چرا مخاطبان آن را خواهند خواند، برجسته کنید. پیش از این کار، باید با دستورالعمل‌های آن وب‌سایت، محتوایی که می‌خواهند و محتوایی که احتمالا‌ رد می‌کنند، آشنا باشید.

۴ – تقویم مقالات خود را به‌روز کنید‌

طرح کلی موضوعاتی که قرار است در وب‌سایت‌های دیگر منتشر کنید را به‌صورت ماهانه برای خود داشته باشید. این به شما کمک می‌کند تا محتوای هدفدار خودتان را ایجاد کنید، ایده‌های خود را سازماندهی کنید و به تقویمی که درست کرده‌اید پایبند بمانید تا پیوسته در مسیر باشید.

با این اوصاف بهتر است همین حالا اقدام کنید! نتیجه‌ای که محتوای مهمان برای شما در‌برخواهد داشت و ارزشی که به استراتژی بازاریابی محتوای شما اضافه می‌کند، باعث خواهد شد تا از خودتان بپرسید که چرا زودتر شروع نکردید.

تهیه و تنظیم از فرامحتوا

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.