مقایسه قیمت با گردا

0

گسترش استفاده از اینترنت در سال‌های اخیر سبب شده تا بسیاری از تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان خدمات و کالاهای مصرفی، نسبت به ارائه محصولات و خدمات خود از طریق بستر اینترنت اقدام کنند.

در این بین رشد فروشگاه‌های اینترنتی و تنوع محصولات و قیمت‌های موجود، سبب شده تا انتخاب بهترین محصول با مناسب‌ترین هزینه برای کاربران و علاقه‌مندان خریدهای اینترنتی تبدیل به چالشی جدید شود. در این میان سایتی مانند گردا به نشانی garda.ir تلاش می‌کند تا با به‌کارگیری موتور جستجوی هوشمند، اطلاعات مربوط به کالاهای موجود در فروشگاه‌های اینترنتی معتبر کشور را به صورت خودکار جمع‌آوری کند تا بدین‌ترتیب امکان مناسبی در اختیار کاربران ایرانی قرار داده شود تا با مقایسه اطلاعاتی همچون مشخصات فنی و قیمت کالاها، محصول موردنظر خود را در بین فروشگاه‌های اینترنتی ارائه‌دهنده با مناسب‌ترین قیمت و شرایط موردنظر بیابند.

پایگاه داده گردا تمامی محصولات ارائه‌شده در ده‌ها فروشگاه اینترنتی پربازدید را تحت پوشش قرار داده که تنوع محصولات موجود بالغ بر ۱۰۰هزار قلم کالا است. این محصولات در دسته‌بندی‌ها عبارتند از: موبایل و تبلت، دوربین، رایانه و ماشین اداری، تجهیزات شبکه، صوتی و تصویری، لوازم آشپرخانه، دکوراسیون، ورزش و سلامت، گل و شیرینی، تور و گردشگری و غیره که  کاربران می‌توانند از این طریق به راحتی محصول موردنظر خود را پیدا کنند.

اطلاعات کالاهایی که در گردا قرار داده می‌شوند شامل قیمت، مشخصات و همچنین محصولات اضافه یا کسر شده است که به صورت روزانه به‌روزرسانی می‌شود. این کار این اطمینان را به کاربران گردا خواهد داد که محصول نمایش داده شده در نتایج جستجوی این سامانه در همان لحظه و با قیمت مندرج قابل تهیه است. به علاوه لینک فروشگاه اینترنتی که محصول موردنظر را ارائه می‌دهد نیز زیر محصول قرار دارد که کاربران بتوانند به راحتی به سایت فروشگاه مربوطه وارد شوند. همچنین کاربر با انتخاب هر محصول می‌تواند سایر محصولات مشابهی را که در فروشگاه اینترنتی موردنظر موجود است نیز مشاهده کند و به مقایسه امکانات فنی و قیمت و سایر ویژگی‌ها بپردازد. از دیگر امکانات سایت گردا این است که نمودار تغییرات قیمت محصول را در بازه‌زمانی نمایش می‌دهد و کاربر می‌تواند از روند تغییراتی که در قیمت محصول در یک‌بازه زمانی رخ داده، مطلع شود. خدماتی که در گردا ارائه می‌شود برای کاربران سایت رایگان بوده و گردا نقشی در خریدوفروش‌هایی که انجام می‌شود، ندارد. در حقیقت گردا صرفا موتور جستجو و نمایش کالاهای موجود در فروشگاه‌های اینترنتی بوده و علاقه‌مندان تهیه محصولات مذکور را به سایت فروشگاه ارائه‌دهنده هدایت می‌کند، تمام  خریدو‌فروش‌ها، نحوه و روال‌های حین و پس از خرید از جمله تراکنش‌های مالی، ارسال و خدمات پس از فروش برعهده سایت ارائه‌دهنده محصول بوده و گردا از این بابت مسئولیتی برعهده نمی‌گیرد. صاحبان فروشگاه‌های اینترنتی برای ثبت فروشگاه خود در موتور جستجوی گردا  باید درخواست خود را از طریق صفحه «تماس با ما» برای گردا ارسال کنند پس از اینکه درخواست ارسال شد،  تیم فنی گردا وبسایت را مورد بررسی قرار می‌دهد و تعرفه اشتراک و ثبت فروشگاه اینترنتی در گردا برای فرد ارسال می‌شود. ثبت و به‌روز‌رسانی محصولات فروشگاه اینترنتی در گردا به‌صورت کاملا  اتوماتیک  انجام می‌شود و نیازی به وارد کردن محصولات به‌صورت دستی نیست. موتور جستجوی گردا اطلاعات کامل از کالاهای فروشگاه را به همراه توضیحات اختصاصی که برای هریک از کالاها در فروشگاه قرار داده شده است، به‌صورت اتوماتیک در گردا درج می‌کند.

علاوه بر موارد گفته شده در سایت گردا بخشی نیز به وبلاگ اختصاص داده شده که در آن اخبار اقتصادی مرتبط با خریدهای اینترنتی یا سیاستگذاری‌های کلانی که در حوزه مسائل اقتصادی صورت می‌گیرد از خبرگزاری‌های مختلف گردآوری و ارائه می‌شود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.