مشکلی به نام اکوسیستم مردانه

0

دولت فرانسه یک طرح جدید ارائه داده است که با کمک ۱۵ سازمان به تقویت تساوی زن و مرد در اکوسیستم فناوری در فرانسه کمک می‌کند. مانند بسیاری از کشورها، در استارتاپ‌های فرانسوی تعداد زنان کمتر از مردان است. وقتی صحبت از استخدام بهترین استعدادها و پرداختن به بازار مناسب می‌شود، این یک مشکل جدی است.

وقتی با کارآفرینان در فرانسه صحبت می‌کنید، اکثر آنها (که مرد هستند) توجه به تنوع جنسیتی را چندان ضروری نمی‌دانند. تحقیقات نشان داده‌ که یک تیم با تنوع بیشتر بازدهی بهتری دارد. در این نقطه نظرات متنوع‌تری مطرح می‌شود و تصمیمات مربوط به بازار هوشمندانه‌تر گرفته می‌شوند.

در اولین روزهای علم کامپیوتر، زنان زیادی بودند که در بخش فناوری در فرانسه کار می‌کردند‌ اما به تدریج مردان در این حوزه غالب شدند. در حالی‌که زنان ۴۵ درصد از دانش‌آموزان دبیرستانی در رشته علوم را تشکیل می‌دهند، فقط ۲۰ درصد از آنها مهندس می‌شوند. در استارتاپ‌های فرانسوی نیز فقط ۲۸ درصد فعالان آن، زن هستند.

۱۵ سازمان با کمک دولت فرانسه گرد هم آمده‌اند تا تمام جنبه‌های این مشکل را بررسی کنند. ابتدا آنها از قلدری سایبری که زنان را هدف قرار داده است، جلوگیری خواهند کرد تا زنان بیشتری در صحنه سایبری فعالیت کنند.

دوم اینکه، تعدادی کمپین در دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها برای تشویق مدارس مهندسی و تحقیقات علوم کامپیوتری برای زنان ایجاد خواهد شد.

سوم اینکه، سازمان‌ها راه‌هایی را برای کمک به شرکت‌ها پیدا خواهند کرد تا بتوانند زنان بیشتری استخدام کنند‌ و در صورتی‌که یک زن بخواهد شرکت خود را راه‌اندازی کند به او کمک ارائه دهند و این امکان را در اختیار زنان قرار دهند تا شغل مناسبی را در یک شرکت فناوری پیدا کنند.کارشناسان می‌گویند این یک طرح دقیق است و به زودی اجرا خواهد شد. تنوع فقط جنسیت نیست. نژاد، سن، معلولیت، گرایش جنسی‌ و غیره نیز مهم هستند. دولت فرانسه این جنبش را از تساوی بین زن و مرد آغاز کرده است. شروع این جنبش با نقش زنان در فناوری یک حرکت هوشمندانه است زیرا شرکت‌های فناوری را از تنوع بین افراد مطلع می‌کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.