مستشاران؛ جایی برای تبلیغ متخصصان

0

استارتاپ مستشاران به نشانی mostasharan.ir‌ توسط محمدرضا ذوالفقاری و امیر شیخ‌حسن بنیانگذاری شده است‌ که هر دو دانشجو در رشته کارشناسی نرم‌افزار، اهل تهران و متولد ۱۳۷۷ هستند. محمدرضا و امیر قبل از راه‌اندازی این استارتاپ کارهای دانشجویی زیادی به صورت پروژه‌ای از جمله طراحی سایت‌، سئو‌ و راه‌اندازی شبکه انجام می‌دادند. از طرفی می‌دیدند که سایت‌های آگهی و تبلیغاتی زیادی هستند که فعالان کسب‌و‌کارهای مختلف در آنها تبلیغ می‌کنند یا حتی سایت‌هایی که مردم در آنها به فروش اجناس دست‌دوم خود می‌پردازند. جرقه ایده مستشاران زمانی در ذهنشان روشن شد که متوجه شدند افراد فرهیخته مانند مشاوران، مدرسان، پزشکان و غیره نیز در این سایت‌ها برای تبلیغ و معرفی تخصص و کسب‌و‌کارهای خود حضور دارند. بر همین اساس تصمیم می‌گیرند وب‌سایتی را راه بیندازند تا افراد متخصص برای تبلیغ خود از فضای آن استفاده کنند.

در مستشاران فضایی برای افراد فرهیخته فراهم آمده است تا بتوانند بدون هزینه زیاد برای طراحی سایت و تبلیغات در سایت‌های غیرمرتبط و غیرتخصصی بتوانند در دنیای وب حضور داشته باشند و کسب‌و‌کارشان را رونق بدهند. مستشاران خدمات متفاوتی را در آینده‌ای نزدیک قرار است به کاربران و متخصصان ارائه دهد از جمله اضافه‌کردن امکان مشاوره آنلاین با مشاوران مختلف در حوزه‌های مختلف، رزرو آنلاین نوبت مشاوره، فروش محصولات فیزیکی و مجازی که علاوه بر درآمدزایی برای متخصصان برای کاربران این امکان را فراهم خواهد کرد تا به‌سادگی و در هرکجایی که هستند، بتوانند از مشاوره‌های افراد متخصص در رشته‌های مختلف بهره بگیرند. در مستشاران به صورت کلی ‌دو دسته از افراد می‌توانند از خدمات استفاده کنند؛ اول متخصصان و دوم هم کاربران و بازدیدکنندگان. از جمله خدماتی که در مستشاران ارائه می‌شود، این است که متخصصان می‌توانند با خرید سکه بیشتر جایگاه خود را در لیست مرتب‌سازی سایت تغییر دهند و در رده‌های بالاتر لیست قرار گیرند که این خود باعث شناخته‌تر‌شدن فرد متخصص در حوزه خود خواهد شد. همچنین متخصصان با ایجاد حساب کاربری حرفه‌ای از امکانات ویژه‌تری از جمله اشتراک رزومه، مقایسه با سایر متخصصان، قراردادن محتوا، مطلب و پست جهت ارتقای سئو و غیره برخوردار می‌شوند‌.

مستشاران کار خود را از اواخر سال ۹۶ به صورت آزمایشی شروع کرده و لانچ اصلی سایت تقریبا از اواخر فروردین ماه ۹۶ بوده که برنامه اصلی آنها برای تبلیغات و جذب کاربران بیشتر از اوایل تابستان آغاز خواهد شد. از آنجایی که محمدرضا و امیر هر دو فنی بودند، با سرمایه اولیه کمتر از یک میلیون شروع کردند و تمام فرآیندهای طراحی، تامین امنیت، سئو و غیره را با توجه به دانش فنی و سایر تجربه‌های قبلی که داشتند، انجام دادند. مستشاران بدون تبلیغات خاص و در یک بازه زمانی حدودا یک‌ماهه توانسته به بازدید حدود ۱۰۰۰ نفر در ماه دست پیدا کند. برای درآمدزایی مستشاران BP  خود را در دو مرحله اجرا می‌کند؛ در مرحله اول هدف جذب کاربر و درآمد‌زایی در ازای فروش حساب‌های کاربری ویژه و سکه است که دارای خدمات ویژه‌ای نیز هستند  و پس از اجرایی‌شدن مرحله بعدی از پروژه مستشاران در ازای هزینه هر مشاوره که کاربران جهت مشاوره پرداخت می‌کنند، درصدی از آن سهم مستشاران خواهد بود. محمدرضا می‌گوید در این یک ماهی که از شروع فعالیت مستشاران می‌گذرد، به دلیل اینکه بتوانند کاربران را با پلتفرم خود آشنا کنند و تغییرات و اصلاحات را ‌روی سایت مطابق با نظر کاربران انجام دهند، هدفشان را ‌روی جذب کاربران بیشتر گذاشته‌اند و سعی دارند درآمدزایی را زمانی شروع کنند که کاربران واقعا حس کنند که در ازای پرداخت هزینه خدماتی ویژه را دریافت خواهند کرد، اما با این حال بخش حساب حرفه‌ای سایت فعال است و کاربران می‌توانند در ازای پرداخت هزینه‌ای اندک، خدمات فوق‌العاده‌ای دریافت کنند. او می‌گوید مهم‌ترین و بزرگ‌ترین چالش به نظر او نیازسنجی ایده است چراکه واقعا تا پیش از اجرای آزمایشی به هیچ‌وجه نمی‌شود دقیقا تشخیص داد که ایده چقدر می‌تواند کمک‌کننده باشد و اینکه بتوان افراد را قانع کرد که می‌شود حتی کارهایی مثل مشاوره را هم آنلاین انجام داد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.