مزایا و معایب نزدیک شدن به ستاره‌ها

0

این روزها که جشنواره فیلم فجر در صدر مهم‌ترین خبرهای فرهنگ و هنر قرار گرفته و اسم بازیگران پرکار و کم‌کار بسیار شنیده می‌شود، بگذارید از راز بزرگ ارتباط میان ستارگان با شرکت‌های کوچک صحبت کنیم. اغلب اوقات شرکت‌های کوچک و دست‌اندرکاران آنها فکر می‌کنند حضور ستارگان باعث می‌شود تا آنها بیشتر دیده شوند. دوستداران و طرفداران ستاره‌ها به صفحه آنها سرازیر می‌شوند و صرفا به خاطر حضور یک بازیگر به آنها اعتماد می‌کنند. به همین خاطر است که همیشه تیم تولیدمحتوای خود را تحت فشار می‌گذارند تا به نحوی از این موقعیت استفاده کنند. دلخوشی‌شان این است که می‌توانند ورق را برگردانند و به ناگهان مخاطب فراوانی به دست آورند. فکر می‌کنند در این میان می‌توانند دیده شوند و به مشتری برسند. در این جمله دو بخش وجود دارد؛ هرچند بخش اول صحیح است، اما بخش دوم واقعیت ندارد. حضور یک ستاره در صفحه اینستاگرام شما به دیده شدن کمک می‌کند، اما شکل این حضور است که تکلیف حضور یا عدم حضور مشتری را مشخص می‌کند.

اگر بخواهید از بازیگران به هر شکل استفاده کنید، متن‌های مجذوب درباره آنها بنویسید و از موقعیت آنها سوء‌استفاده کنید، مخاطبان شما به سرعت متوجه آن می‌شوند. به سرعت درک می‌کنند که هدف شما نمایش قدرتی است که واقعیت ندارد. چنین موقعیتی آنقدر ذوق مشتری‌های واقعی را کور می‌کند که ممکن است نسبت به شما بدبین شوند و دور شما یک خط قرمز بزرگ بکشند. همان‌طور که ممکن است ستاره‌های دیگر هیچ‌گاه به غرفه شما سر نزنند یا هیچ صحبتی از شما نکنند. هیچ‌کس به اندازه بازیگرها نمی‌داند که چه زمانی شما از روی محبت کاری را انجام می‌دهید و چه زمانی از روی بدجنسی و سوء‌استفاده. 

پس در نخستین قدم حواستان باشد؛ همان‌طور که تولید محتوای شما نیاز به برنامه‌ریزی دارد، حضور ستارگان سینما و تلویزیون در صفحات شما نیز نیاز به برنامه‌ریزی دقیق دارد. ممکن است برای مدتی به جای مشتری‌های فعال، صفحه شما به دست طرفداران یک بازیگر خاص بیفتد و از مسیر اصلی دور شوید. ممکن است برای مدتی در مظان اتهام قرار بگیرید و آدم‌ها به سراغتان نیایند. ممکن است بازیگر موردنظر نسبت به عکسی که از او گرفته‌اید، عکس‌العمل منفی نشان دهد که آن‌وقت نورعلی نور است و بدنامی پشت بدنامی اتفاق می‌افتد. درنتیجه در قدم دوم مراقب باشید که هنگام عکاسی یا نوشتن خبر از او اجازه بگیرید. به او بگویید که چنین قصدی دارید. برایش توضیح دهید که این عکس را برای صفحه اینستاگرام می‌گیرید یا می‌خواهید در دنیای مجازی از آن استفاده کنید. برایش بگویید که می‌خواهید خبر حضورش را منتشر کنید. اگر نتوانید این حضور را اختصاصی کنید، هیچ سودی نبرده‌اید. شاید چند کلمه‌ای کوتاه باعث شود تا او از دلایل استفاده و حضورش بگوید و همین چند کلمه تاثیری بیشتر از گزارش تصویری بدون ذکر نام و نشان داشته باشد. مهم‌ترین نکته این است که عکس بی‌کیفیت و ناگهانی و بدون اجازه از یک بازیگر، به یک فاجعه برای شما تبدیل می‌شود و فرصت را از شما می‌گیرد. 

پس حاضر نشوید به هر قیمتی بازیگران را به دنیای مجازی خود راه دهید. این حضور بهتر است در کنار فرصت‌های دیگر ایجاد شود. باید در چارچوب برنامه‌ریزی شما قرار بگیرد.‌ در مرحله بعد، مراقب باشید که شبیه به سفیر محصول خود با او برخورد نکنید. بازیگری که یک مرتبه در خیابان دیده‌اید، یا یک مرتبه با او چای خورده‌اید، نماد تجاری شرکت شما نیست و هر بازیگری که از ۱۰ فرسخی شرکت شما رد شد، الزاما مشتری به حساب نمی‌آید و دلیلی برای گفت‌وگو با شما ندارد و اجازه انتشار صحبت‌هایش را به شما نمی‌دهد.

درنظر داشته باشید که شرکت شما و نام و اعتبار آن، فراتر از حضور یک ستاره سینماست. اعتبار یک ستاره سینما با بازی در یک فیلم بد دچار تزلزل می‌شود. شهرت او یک‌شبه از حالت مثبت به حالت منفی درمی‌آید. طرفدارانی که تا امروز برایش سینه‌ چاک می‌کردند، از فردا برایش اسم‌ مستعار انتخاب می‌کنند. پس هیچ‌گاه بدون برنامه‌ریزی به سراغشان نروید و حضور آنها را به هر قیمتی طلب نکنید. آنسوی ماجرا، می‌توانید به سراغ بازیگرهای محدود و معدودی بروید که پیش از این نسبت به شغل شما صحبتی کرده‌اند. اگر شغلی خدماتی ارائه می‌دهید، اگر در راستای محیط‌زیست قدم برمی‌دارید، اگر اهداف انسانه‌دوستانه و مهربانی به همنوع در دستور کار شرکت شماست، برای این پیام‌های غیرتجاری از بازیگران کمک بگیرید. آنها در بیزینس شما شریک نمی‌شوند و برندتان را تبلیغ نمی‌کنند اما از اهداف عمومی‌تر شرکت شما حمایت می‌کنند. 

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.