مرخصی قرضی در گوگل

0

اگرچه شرکت گوگل به‌خاطر ارائه تسهیلات فراوان به کارمندان خود مشهور است، اما قوانین اخذ مرخصی در این شرکت در مقایسه با کمپانی‌های بزرگ ارائه‌دهنده تکنولوژی بسیار متفاوت است. میزان ساعات مرخصی در این شرکت به شرح زیر است:

کارمندان با سابقه فعالیت یک تا سه سال، ۱۵ روز، کارمندان با سابقه چهار تا پنج سال، ۲۰ روز و در نهایت افرادی که بیش از ۶ سال در این کمپانی مشغول به فعالیت بوده‌اند، سالانه از  ۲۵ روز مرخصی همراه با حقوق برخوردارند.

اما این قوانین مرخصی شامل جزئیاتی است که شاید تا به حال از کارمندان شرکت دیگری نشنیده باشیم: کارمندان گوگل در صورت تمایل می‌توانند  به همکاران خود مرخصی قرض بدهند یا ببخشند!

موضوع از چندی پیش آغاز شد؛ زمانی که والدین یکی از کارمندان این شرکت دچار بیماری می‌شوند و او برای نگهداری از آنان به مدت‌زمان بیشتری احتیاج دارد. در این بین تعداد روزهای مرخصی همراه با حقوق این شخص به پایان می‌رسد. از قضا یکی از همکاران شخص مذکور که از وضعیت دشوار او مطلع بود، پیشنهادی مطرح می‌کند؛ او خواستار بخشیدن بخشی از مرخصی‌های خود به همکارش شده بود.

لازلو باک، مدیر بخش منابع انسانی گوگل، در سومین سالگرد مراسم «همراه با والدین» (مراسمی که در آن از پدر و مادرها تقدیر و تشکر به عمل می‌آید)، این اتفاق را مطرح کرد. پس از این اتفاق با اجماع نظر، قوانین تازه‌ای در زمینه مرخصی‌ها طراحی شد و به اجرا درآمد. بر اساس قوانین تازه، در صورتی که فردی از کارکنان گوگل احتیاج به زمان مرخصی بیشتری داشته باشد، همکاران او قادر خواهند بود تا از تعطیلات خود به او ببخشند. آنچه در این رویداد از اهمیت بیشتری برخوردار است، این موضوع است که این روش تازه، از دل یکی از کارمندان و نه از بخش برنامه‌ریزی گوگل، بیرون آمده است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.