مذاکرات غول‌ها برای برگشت نخوردن تبلیغاتشان!

0

پس از گفت‌وگو درباره مسدود کردن تبلیغات در کنگره جهانی تلفن‌همراه، مشخص شد تنش بین تبلیغ‌کنندگان، شرکت‌های فناوری و مسدودکنندگان تبلیغات بسیار بالا گرفته است.

مدیران اجرایی شرکت‌های گوگل، شاین،نستله، AOL و یاهو با بازاریاب‌های بسیاری گفت‌وگو و درباره دلیل اینکه مصرف‌کنندگان چرا از مسدودکنندگان تبلیغات تلفن‌همراه استفاده می‌کنند و بازاریاب‌ها چه کار می‌توانند انجام دهند تا کیفیت تبلیغات آنلاین بهبود یابد، صحبت کردند. بسیاری از گفت‌وگوها به طور خاص پیرامون مسدودکننده تبلیغات تلفن‌همراه و نحوه کار آن با حاملان برای حذف تبلیغات می‌چرخید.

شرکت شاین با حامل اروپایی به نام Three Group و Caribbean telco Digicel کار می‌کند تا فناوری مسدود کردن تبلیغات را، که مشتریان انتخاب می‌کنند، تامین کند. برخلاف مسدودکنندگان دیگر مانند AdBlock Plus، این شرکت برخی از ناشران را در لیست سفید قرار نداده است؛ به عبارت دیگر فناوری آن تمام تبلیغات تلفن هوشمند را مسدود می‌کند.

مدیر ارشد بازاریابی شاین، روی کارتی، می‌گوید: «ممکن است کار ما عجیب به نظر برسد اما معتقدیم که استراتژی ما بیشتر کمک به تسریع یک راهکار است تا اینکه بنشینیم و درباره آن صحبت کنیم.» او می‌گوید: «هر فردی که از هدست تلفن‌همراه، تلفن هوشمند یا دسکتاپ استفاده می‌کند مورد سوءاستفاده فناوری تبلیغاتی قرار می‌گیرد. این چیزی نیست که افراد انتخاب کنند، صد درصد اتفاق می‌افتد. ما درباره ردیابی، هدف‌گیری و تهیه پروفایل در سطح نظامی صحبت می‌کنیم. مصرف‌کنندگان این توانایی را ندارند که از خودشان محافظت کنند. می‌دانم این‌گونه نقد می‌شود که تمام ناشران تروخشک می‌سوزند. باید نکات ظریف و دقیق بیشتری در اینجا وجود داشته باشد، با این حال مسدود کردن تبلیغات کمتر درباره نکات دقیق و ظریف است و بیشتر به ارسال یک سیگنال بسیار مشخص و واضح مربوط می‌شود.»

در جنگ بر سر مسدود کردن تبلیغات، شرکت‌هایی مانند گوگل، AOL  و یاهو حضور دارند که به میلیون‌ها ناشر تبلیغات دیجیتالی امکان می‌دهند از این طریق کسب درآمد کنند. بنجامین فائز، مدیر رسانه و پلتفرم‌ها در گوگل، گفت: «مسدودکنندگان تبلیغات تلفن‌همراه به او هشدار داده‌اند که به طور مستقیم با حاملان کار می‌کنند.» او اضافه می‌کند: «من با این ایده که یک اپراتور یا شرکت مسدودکننده تبلیغات بتواند از جانب من تصمیم بگیرد که هیچ تبلیغی را مشاهده نکنم، چندان موافق نیستم. در این صورت، کاربر با یک مشکل روبه‌رو خواهد شد. ناشران هرروز بیشتر از روز قبل از عهده ارائه رایگان محتوا و بدون محتوای تبلیغات و کاری برنخواهند آمد.»

نیک هاگ، مسئول بازاریابی یاهو در اروپا، خاورمیانه و آفریقا، اضافه می‌کند: «مشکل من با این ابزار آن است که شما در سطح شبکه مسدود می‌شوید. اما در سطح ناشر، برخی تبلیغات وجود دارند که خیلی خوب نیستند. اگر شما همه افراد را مسدود کنید، به طور کامل تبادل و اکوسیستم را از بین می‌برید.»

کارتی می‌گوید: «شرکت شاین از گفت‌وگو با تبلیغ‌کنندگان، شرکت‌های فناوری تبلیغات و ناشران درباره اینکه کدام قوانین باید برای تقویت کیفیت تبلیغات اعمال شوند، استقبال می‌کند.» او افزود: «در همه جا از ۵ تا ۵۰ درصد از یک طرح داده مصرف‌کننده توسط فناوری تبلیغات استفاده می‌شود.» به‌علاوه او گفت در حال حاضر شاین هیچ درآمدی ندارد. هر زمان که شما به محدوده ۵ تا ۵۰ درصد می‌رسید، این مقدار آنقدر بزرگ است که اقدام در آن محدوده تقریبا غیرممکن است.

پیت بلکشا، مسئول قسمت رسانه دیجیتال و اجتماعی شرکت نستله، گفت: «نگاهی سریع و اجمالی به نظرات و پیشنهاد‌ها درباره برنامه‌های مسدود کننده تبلیغات در اپ‌استور نشان می‌دهد که چرا مصرف‌کنندگان از هجوم تبلیغات خسته شده‌اند.» برای مثال، یکی از نظرات برتر درباره مسدودکننده تبلیغات تلفن‌همراه این‌گونه است: «کاش به این نیاز نداشتم. من فهمیده‌ام که ارائه‌دهندگان محتوا به درآمد تبلیغات وابسته هستند، اما درنهایت دیگر نمی‌توانم تبلیغات تمام صفحه‌ای بیشتری را تحمل ‌کنم و هشدار: آیفون شما به «صفحات بازشو» آلوده شده است.»

بلکشا می‌گوید: «خوبی این مناظره آن است که ما را وادار می‌کند از نزدیک با نظرات و پیشنهاد‌های مصرف‌کننده در ارتباط باشیم. عدم توانایی در همدلی با برخی از مشکلات درباره تجربه کاربران و زمان بارگذاری بسیار ناراحت‌کننده است.»

جایی در میانه یک مدل تبلیغاتی قابل‌قبول‌تر وجود دارد که مصرف‌کنندگان آن را می‌پذیرند، چیزی شبیه به اینکه چگونه مصرف‌کنندگان درنهایت مدل موسیقی پولی را می‌پذیرند در حالی که همه فکر می‌کنند این اتفاق رخ نخواهد داد.

نستله استفاده از ویدئوهای چنددقیقه‌ای در بخش خصوصی وب‌سایت خود را شروع کرده است تا نحوه جمع‌آوری داده‌ها را به مصرف‌کنندگان توضیح دهد.

بلکشا گفت: «شفافیت بسیار سخت است، اما این بخشی از تنشی است که ما باید در محیط امروز آن را مدیریت کنیم. ما در قلب جامعه خلاق قرار داریم.»

مدیر ارشد بازاریابی شرکت AOL، آلی کلاین، می‌گوید: «برندها دوباره باید درباره این موضوع تامل کنند.» او نگران است که شرکت زمان زیادی را صرف صحبت درباره نحوه توقف تبلیغات می‌کند تا اینکه به نحوه سرمایه‌گذاری در محتوا و خلاقیت بپردازد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.