مدیریت خوب یعنی چه؟

0

وقتی صحبت از کسب‌و‌کار می‌شود، موفقیت یک شرکت یا تیم به قدرت مدیریت آن بستگی دارد. اگر افراد در رده‌های بالا بدانند که دارند چه می‌کنند، به نتایج باورنکردنی دست پیدا خواهند کرد. اما کلید موفقیت در مدیریت چیست؟

  •   مدیران باید مانند بازیگران بااستعداد رفتار کنند

رهبری یک گروه برای افراد دل‌نازک مناسب نیست. در واقع، این کار به یک فرد با اعتماد به نفس قوی و شخصیت محکم نیاز دارد تا در یک جایگاه بالا خود را حفظ کند.

برای مثال، در یک اجرای یک نفره، بازیگر اصلی اغلب باید چندین نقش را بردارد تا مطمئن شود که مخاطب را کاملاً سرگرم کرده است. افراد در سمت‌های مدیریتی نیز باید چندین نقش را بازی کنند تا مطمئن شوند که سازمان به خوبی پیش می‌رود. برای این امر آنها باید یک:

  •  کارآفرین باشند

مدیران موفق باید تصمیماتی در حوزه کسب‌و‌کار خود اخذ کنند که به نفع کل سازمان است و این مستلزم مهارت‌های کارآفرینی فوق‌العاده است. این مهارت‌های کارآفرینی قوی شامل توانایی تسکین اضطراب، آموزش کارآمد کارکنان جدید و مهارت‌هایی برای جست‌وجوی روندهای جدید و اعمال آنها در صنعتی است که در آن کار می‌کنند.

  •  تسکین‌دهنده اختلافات باشند

وقتی افراد از نزدیک و هر روز با هم کار می‌کنند، ایجاد اختلاف و درگیری امری اجتناب ناپذیر خواهد بود، اما این به تیم مدیریتی بستگی دارد که بتواند این تنش‌ها را تسکین دهد و مطمئن شود که به بهترین نحو ممکن با شرایط کنار می‌آید. این امر از طریق مهارت‌های ارتباطی کارآمد و حفظ یک نگرش باز نسبت به کارمندان محقق خواهد شد.

  •  مذاکره‌کننده ماهری باشد

مذاکرات به طور منظم در دنیای کسب‌و‌کار رخ می‌دهند. یک مدیر خوب باید بهترین منافع را برای سازمان در ذهن خود در نظر بگیرد. به علاوه، آنها باید مهارت‌های حل مسئله داشته باشند و بتوانند به صورت منسجم و آرام مسائل را مدیریت کنند.

مدیران باید به طور منظم کارمندان خود را کنترل کنند

مدیران باید روی عملکرد کارکنان خود نظارت کامل داشته باشند و این امر از طریق اعمال راهبردهای مدیریتی مناسب محقق می‌شود.

این شامل جایگزین‌کردن نظرات سالانه با ارتباطات منظم‌تر است‌. پلت‌فرم‌های نظرات و انتقادات ۳۶۰ درجه به کارمندان کمک می‌کند تا مهارت‌های مهم و نقاط قوت‌ خود را شناسایی کنند.

  •  مدیران نباید کارکنان خود را تشویق کنند

کارمندانی که در حضور افراد دیگر از آنها تعریف و تمجید می‌شود، نقش مهمی را در تقویت و رشد کسب‌و‌کار شما ایفا می‌کنند. مدیریت موفق به عوامل متعددی بستگی دارد، اما با همکاری، احترام و ارتباطات مؤثر این امر محقق خواهد شد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.