محتوای کوتاه‌‌مدت چیست و چگونه می‌توان از آن بهره گرفت؟

0

اگر اولین‌بار است که اصطلاح محتوای کوتاه‌مدت را شنیده‌اید، مطمئن باشید که آخرین بار هم نخواهد بود. کوتاه‌مدت در این مورد به این معناست که این نوع از محتوا در مدت کوتاه و مشخصی ناپدید می‌شود. استفاده از محتوای کوتاه‌مدت که فقط زمان کمی قبل از ناپدید‌شدن در دسترس است، رو به افزایش است. بنابراین در حال حاضر بیشتر رسانه‌ها و کسانی که تولیدکننده محتوا هستند، خدمات مشابهی را برای توزیع محتوای کوتاه‌مدت ارائه می‌دهند. محتوای کوتاه‌مدت بسیار زودگذر است و بیشتر به درخواست کاربران به خصوص کاربران جوان‌تر تولید می‌شود. تولید محتوای کوتاه‌مدت بیشتر ویدئو‌های کوتاه و snapchat‌ها را تولید می‌کنند. حال باید دید این محتوا که در مدت چند ساعت ناپدید می‌شود و دیگر قابل مشاهده نیست، ارزش سرمایه‌گذاری دارد یا خیر. همانطور که بازاریابی ویدئویی در به دست آوردن محبوبیت و جذب مخاطبان تأثیرگذار است، یک راه ارزان و به طور بالقوه مؤثر برای جذب مخاطبان و بازاریابی شرکت شما استفاده از محتوای کوتاه‌مدت است. در اینجا چند دلیل برای استفاده از محتوای کوتاه‌مدت برای شما بیان می‌کنیم:

صداقت و اعتبار: محتوای کوتاه‌مدت می‌تواند دنیای بازاریابی را با روشی متفاوت با تاکتیک‌های بازاری سنتی به صورت نامحسوس‌، تغییر دهد. کاربرانی که تصمیم به پیگیری آگاهانه‌‌ یک نام تجاری در Snapchat یا Instagram گرفته‌اند، این کانتنت‌ها را مشاهده می‌کنند و حس اعتماد و هیجان نسبت به برند تجاری در آنها شکل می‌گیرد.

FOMO  یا ترس از گم‌شدن و از دست دادن: جنبه‌ دیگری از محتوای کوتاه‌مدت به حس ترس کاربران ضربه می‌زند، به طوری که کاربران تمایل پیدا می‌کنند که به طور مرتب و زمان‌بندی شده محتوا را بررسی و دنبال کنند، زیرا ترس از دست دادن و از بین رفتن محتوا آنها را مجبور می‌کند که مداوم با آن درگیر باشند.

پشت صحنه: سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌توانند به تولید کانتنت پشت صحنه‌ نمایشگاه‌ها، پروژه‌ها و یا محصولات آینده‌‌ خود بپردازند و طرفداران و مخاطبان آنها با انتشار این تصاویر به بازاریابی آنها کمک می‌کنند. 

استفاده از موبایل: تقریبا ۷۷ درصد از همه بزرگسالان گوشی هوشمند دارند و با توجه به اینکه برای استفاده از این روش بازاریابی نیازی به تجهیزات دوربین خاص و یا نرم‌افزار ویرایش ویدئو نیست، سازمان‌ها می‌توانند با انتشار یک کد QR یا Snapcode دسترسی به داستان‌ها و کانتنت خود را فراهم و محتوای خود را به تلفن همراه کاربران توزیع کنند.

اثرگذاری بالا:  محتوای بصری ۴۰ برابر بیشتر در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود و کاربران بیشتر با آن درگیر هستند. Snapchat سرویسی را فراهم می‌کند که در آن کاربران می‌توانند با ایجاد انواع فیلترهای جغرافیایی برای رویدادهای حساس به زمان و مکان، به بازاریابی برند کمک کنند.  محتوای داستانی شامل داستانی است که توسط شخص با جزئیاتش بیان می‌شود. محتوای داستانی صمیمیت خاصی بین کاربران و سازمان‌ها ایجاد می‌کند. با تلفیق این نوع از کانتنت با محتوای کوتاه‌مدت، شما می‌توانید داستان‌های مختلف زندگی روزانه خود را برای مدت کوتاهی با دیگران به اشتراک بگذارید. این نوع تولید کانتنت توسط قابلیت‌هایی که اینستاگرام و اسنپ شات در اختیار کاربران قرار داده، به راحتی امکان‌پذیر شده است. از محتوای کوتاه‌مدت در زما‌ن‌های مختلف به دو دلیل استفاده می‌شود؛ برای حفظ توجه مخاطبان و جذب آنها و برای داشتن سادگی و ارتباط مستقیم. 

 نکات ضروری برای ایجاد محتوای کوتاه‌مدت

محتوا را از صفحه‌‌ نمایش گوشی تلفن همراه یا لپ‌تاپ خود با استفاده از نرم‌افزارهای مخصوص این کار ثبت و ضبط کنید و آن را در اینستاگرام، فیس‌بوک و یا اسنپ‌شات خود انتشار دهید. 

تعدادی فیلم‌ یا تصویر برای بیان داستان‌های خود و ایجاد تعامل بهتر بسازید. شما می‌توانید برای بیان داستان طولانی‌تر از مجموعه‌ای از فیلم‌ها و عکس‌ها استفاده کنید. تولید‌کننده محتوا باید توجه داشته باشد که محتوای تولید‌شده باید سرگرم‌کننده باشد، یک مشکل را برطرف کند و یا به بینندگان خود چیزی جدید یاد بدهد.  اطمینان کنید که راه ارتباطی برای نظرات و واکنش کاربران وجود دارد. در پایان هر داستان از فرصت تعاملی ایجاد شده استفاده کنید. رسانه‌های اجتماعی به معنی ایجاد ارتباط دو‌طرفه هستند. برای برقراری این ارتباط می‌توانید از سؤالات زیر استفاده کنید:

نظر شما چیست؟ اگر فکر می‌کنید مطلبی جا انداخته شده بیان کنید. با من موافق هستید یا مخالف؟

با وجود اینکه ماهیت محتوای کوتاه‌مدت این است که زمان کمی در دسترس است، اما با توجه به تحریک حس کنجکاوی مخاطبان تأثیر آن بسیار زیاد است و هر زمان که مخاطبان شما این کانتنت را ببینند، می‌توان امید داشت که ارتباط لازم و مؤثر از طریق آن برقرار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.