محتوایی که کاربر می‌آورد

0

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اگر شما هم جزو افرادی هستید که به‌تازگی وارد دنیای کارآفرینی شده‌اید و یا اینکه قصد دارید تحول بزرگی را در کسب‌وکار خود به وجود آورید، حتما‌ اولین نکته‌ای‌ که به ذهن شما‌ می‌رسد، تعداد زیاد رقباست و این موضوع کار شما را با چالش‌های زیادی روبه‌رو می‌سازد. در چنین وضعیتی باید کسب‌وکار نوپای خود را به حدی قوی ظاهر کنید که بتوانید در رقابت‌های بازار، خود را حفظ کرده و به حاشیه رانده نشوید. در این حالت بازاریابی محتوا می‌تواند کمک شایانی به شما بکند. شما باید از ترفندهای بازاریابی محتوا و تکنیک‌های مؤثر در این زمینه نهایت استفاده را داشته باشید تا بتوانید از رقبایتان جلو بزنید. 

 از محتواهای محبوب ایده بگیرید

اگر به‌تازگی کارتان را شروع کرده‌اید، احتمالا‌ هنوز در مورد نوع محتوا ابهاماتی را دارید و دقیقا‌ نمی‌دانید که باید در چه حوزه‌هایی و با چه رویکردهایی تولید محتوا کنید. در این حالت استفاده از ایده‌های موفق دیگران در تولید محتوا می‌تواند کمک زیادی به شما ‌بکند. شما‌ می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت‌های مختلف محتواهایی را که از محبوبیت بالایی برخوردار بوده‌اند، ببینید و آنها را‌ بررسی کنید تا به دلایل موفقیت آ‌‌نها و اینکه چرا برای مخاطبان جذاب بوده‌اند، پی ببرید. برای اینکه متوجه شوید کدام یک از مطالب از محبوبیت بالایی برخوردار بوده‌اند، می‌توان به تعداد نظرات و بازدیدهای آن مطلب نگاه کرد. همچنین مطالبی که پیرامون کلیدواژه‌های خاص در صفحات اولیه‌ نتایج جست‌وجوی گوگل ظاهر می‌شوند، مطالبی هستند که محبوبیت نسبتا خوبی دارند. البته آن چیزی را که شما قرار است تولید کنید، باید از موارد مشابه دیگر قوی‌تر باشد. 

 از اعتبار سایت‌های دیگر استفاده کنید

معمولا کارآفرینانی که به‌تازگی وارد عرصه‌‌ کسب‌وکار می‌شوند، از مخاطبان کافی برخوردار نیستند مسلما‌ در چنین وضعیتی محتوای شما هر‌چقدر هم که خوب باشد، هیچ تأثیری ‌روی کسب‌وکار شما نخواهد گذاشت. معمولا‌ کسب‌وکارهای نوپا محتوای باکیفیت خود را از طریق سایت‌های معتبر و پرمخاطب منتشر می‌کنند و در نتیجه‌‌ این کار، اعتماد مخاطبان وفادار آن سایت را به خود جلب می‌کنند. البته قرار نیست تمام مطالب تولیدی، برای انتشار به سایت‌های دیگر داده شود؛ بلکه علاوه بر تداوم فرآیند تولید محتوا برای سایت خود، باید چند مطلب را به طور اختصاصی برای سایت‌های دیگر با توجه به نوع مخاطبان آنها نوشت. این سایت‌های معتبر در ضمن نشر مطالب، لینک‌هایی را از سایت شما درج می‌کنند و به این صورت ترافیک وب‌سایت شما را بالا می‌برند. 

 به تولید محتوای دیداری اهمیت دهید

فرض کنید که در حال مرور پست‌های منتشرشده در فیس‌بوک یا اینستاگرام هستید؛ کدام یک از مطالب توجه شما را بیشتر به خود جلب می‌کند؟ تقریبا‌ تمام افراد با محتوای دیداری و گرافیکی ارتباط بهتری برقرار می‌کنند. عکس‌ها بیشتر از متن‌ها توجه مردم را به خود جلب می‌کنند، زیرا به تمرکز کمتری نیاز داشته و ذهن را کمتر خسته‌ می‌کنند. به علاوه، اطلاعات را با سرعت بیشتری به مخاطبان انتقال می‌دهند. این بدان معنا نیست که شما تولید محتوای متنی را به طور کامل تعطیل کنید. نقطه‌ مطلوب آن است که انواع مختلفی از تولید محتوا را برای انواع مختلف کاربران داشته باشید. مسلما کارکرد یک مقاله‌ متنی با کارکرد یک عکس و یا کارکرد یک ویدئو یکسان نیست. جالب است بدانید که طبق اطلاعات google trends میزان جست‌وجوها برای محتوای دیداری در طول سال‌های گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است. 

 در تولید محتوا منظم باشید

برای موفقیت استراتژی بازاریابی محتوا، ثبات و نظم یک نکته‌‌ بسیار کلیدی است. باید به صورت منظم مطالبی را تولید کنید تا به خوانندگان‌تان ثابت کنید که می‌توانند به شما اعتماد کنند. اگر در آغاز راه قرار دارید، از شما انتظار نمی‌رود که روزانه حجم زیادی مطلب تولید کنید؛ آنچه در درجه‌‌ اول اهمیت دارد، نظم در تولید محتواست. ممکن است توانایی شما در شرایط فعلی تنها تولید یک مطلب در هفته باشد؛ سعی کنید به همین یک مطلب در هفته پایبند باشید و به مخاطبانتان بفهمانید که هر هفته باید منتظر یک مطلب جدید باشند. به مرور زمان سعی کنید که تعداد مطالب تولید‌شده را افزایش دهید. نظم در تولید محتوا یکی از عوامل مؤثر در جلب اعتماد مخاطبان و افزایش وفاداری آنهاست. 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.