مایکروسافت، گجت‌فروش می‌شود؟

0

شرکت بزرگ مایکروسافت چندین دستگاه جدید به بازار عرضه کرده است و برخی از مسئولان نگران هستند که با این همه سرمایه‌گذاری در صنعت سخت‌افزار، این غول نرم‌افزاری نیز بتواند به رقیب آن‌ها در بین خریداران این دستگاه‌ها تبدیل شود. واقعیت این است که با وجود اینکه دستگاه‌های فراوانی در بازار وجود دارد، مایکروسافت در حال تبدیل شدن به شرکت سخت‌افزار مهمی است و Surface Book نشان‌دهنده تعهد آن به کسب‌وکار دستگاه‌های برتر است. ایسر (Acer) یکی از شرکت‌هایی است که فروش آن ممکن است تحت تاثیر ورود دستگاه‌های جدید مایکروسافت قرار گیرد، و همه می‌دانند که این شرکت تایوانی همیشه تبلت‌های Surface را تهدیدی برای اکوسیستم می‌دانسته است. آن‌ها آنقدر پول دارند که می‌توانند همه رقبا را کنار بزنند. اگر به سال ۲۰۱۲ بازگردیم، درست بعد از راه‌اندازی Surface RT (اولین تبلت مایکروسافت در تاریخ) مدیرعامل شرکت ایسر از آن انتقاد کرد که چرا روی سخت‌افزار سرمایه‌گذاری می‌کند، زیرا این حرکت آن را به رقیبی برای دوستان خود تبدیل می‌کرد. مدیرعامل ایسر گفته است: «آن‌ها دارند کاری می‌کنند تا کل اکوسیستم از بین برود. تمام پول‌ها دست آن‌هاست. آن‌ها همه را از بین می‌برند.» اصولا مدیرعامل ایسر می‌گوید که مایکروسافت شرکتی نرم‌افزاری است و نباید شرایطی پیش آید که در جایگاه برتر در زمینه سخت‌افزار قرار بگیرد. فقط این‌گونه می‌شود کسب‌وکار شرکا را حفظ کرد. سه سال از زمان شروع سرمایه‌گذاری مایکروسافت بر روی سخت‌افزار گذشته است و به نظر می‌رسد ایسر نظر خود را تغییر داده باشد. در حال حاضر مسئولان شرکت ایسر می‌گویند مایکروسافت با سرمایه‌گذاری در بخش سخت‌افزاری کار درستی انجام می‌دهد و دستگاه‌هایی از قبیل Surface Book جدید وSurface Pro 4  برای اکوسیستم مفید هستند. آن‌ها علاوه بر این توضیح دادند که ۸۰ درصد از موجودی شرکت بر پایه ویندوز ۸ استوار است، اما قول داده‌اند که در سال ۲۰۱۶ وقتی چندین دستگاه جدید در سراسر دنیا به بازار عرضه شود، این تمرکز را روی ویندوز ۱۰ قرار دهند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.