مادربزرگ رییس‌تان را به دکتر ببرید!

0

نتایج یک پژوهش که طیف وسیعی از کارکنان بخش صنایع در سراسر ایالت متحده آمریکا را تحت پوشش قرار می‌دهد، حاکی از آن است که ۶۲ درصد از کارمندان به کارفرمایان خود نمرات خیلی خوب و یا عالی، حدود یک‌پنجم (۲۲ درصد) نمره خوب، ۱۰ درصد از این افراد متوسط و تنها ۶ درصد بد را داده‌اند.

برداشت مردم از مدیران خود به طرز محسوسی از یک بخش از آمریکا به بخشی دیگر متفاوت است. محققان چهار منطقه غرب، غرب‌میانه، جنوبی و شمال‌شرقی را مقایسه کردند و متوجه شدند که کارفرمایان غربی بالاترین امتیاز (۳۲ درصد خیلی خوب) را کسب کرده‌اند. این در حالی است که کارفرمایان در منطقه شمال‌شرقی تنها  ۲۳ درصد از امتیاز خوب بهره‌مند شدند. دلایل این تفاوت‌ها هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست. این در حالی است که به‌عنوان مثال بیش از ۳۰ درصد کارکنان در غرب می‌گویند که تعامل آن‌ها با کارفرمایان‌شان در حد یک‌بار در هفته و یا حتی کمتر است. در مقابل این عدد در منطقه شمال‌شرقی ۲۴ درصد است. همچنین ۶۹ درصد از کارکنان منطقه غربی از هدایت و بازخوردی که ازمدیران‌شان می‌گیرند، راضی هستند و کارکنان شمال‌شرق آمریکا ۵۹ درصد رضایتمندی از تعامل مدیران‌شان دارند. در این میان ما شاهد تغییراتی از سیستم‌های خشن مدیریتی به سمت سیستم‌های دوستانه‌تر مدیریتی جدید هستیم. بدین‌گونه که کارکنان می‌خواهند اعتماد و احترام مدیران‌شان را احساس کنند. طبق جمله‌ای از رزماری هنفینر، مدیر ارشد منابع انسانی: «هرکس مشتاق است که محترم انگاشته شود.» این بررسی همچنین نشان می‌دهد که ۴۰ درصد از کارکنان، شغل قبلی خود را ترک کرده‌اند؛ چراکه نتوانسته‌اند خواسته‌های غیرمعقول کارفرمایان‌شان را اجابت کنند. برای نمونه، مدیران از کارکنان‌شان می‌خواستند که:

  •  مادربزرگ‌شان را به دکتر ببرند
  •  خوراک پرندگان حیاط خلوت را به آن‌ها بدهند
  •  راکون مرده داخل ماشین مدیر را بیرون بیاورند
  •  برای بهبود رابطه مدیر و نامزدش راهکاری ارائه کنند
  •  طعم داروی سگ مدیر را امتحان کنند
  •  تلفن همراه مدیر را که در توالت افتاده بود، به تعمیرکار برسانند و…
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.