لنوو و اچ‌تی‌سی هدست‌های واقعیت مجازی گوگل به فروش خواهند رساند

0

گوگل اعلام کرده است که یک هدست واقعیت مجازی جدید را عرضه خواهد کرد که به تلفن، کامپیوتر یا سیم نیاز ندارد. هر آنچه که برای پخش محتوای واقعیت مجازی و اپلیکیشن مورد نیاز است در داخل این هدست تعبیه شده است.

این هدست با سایر هدست‌‌های واقعیت مجازی موجود در بازار مانند سامسونگ گیر و هدست قبلی گوگل متفاوت است. سایر هدست‌ها لنزهایی دارند که تلفن در آن کشیده می‌شود. هدست‌های دیگر مانند اکولوس ریفت نیز باید با سیم به کامپیوتر شخصی وصل شوند تا بتوانند کار کنند.

با این هدست جدید گوگل، رایانش، صفحه نمایش، برق و لنزها همگی در داخل هدست قرار گرفته اند. همین قابلیت برخی از بزرگترین مشکلات موجود در تجربه واقعیت مجازی امروز را حل می‌کند.

این در حالیست که کار با سیم‌های طویل، دشوار و طاقت‌فرسا است چراکه وقتی از یک هدست استفاده می‌کنید که سیم دارد، حرکت و رفت و آمد برای کاربر دشوار می‌شود. از سوی دیگر نیز واقعیت مجاز مبتنی بر کامپیوتر مانند اچ‌تی‌سی وایو و اکولوس ریفت به کامپیوترهای نسبتاً گران‌قیمت نیاز دارد که محتوا و اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی را اجرا کنند.

اما این هدست جدید گوگل چه مدت می‌تواند با یکبار شارژ شدن کار کند. گوگل برای طراحی این هدست جدید با کوالکام (Qualcomm) همکاری کرده است. گوگل با اچ‌تی‌سی و لنوو برای ساخت نسخه‌های واقعیت مجازی شریک شده است که در اواخر سال ۲۰۱۷ در دسترس خواهند بود.

گوگل جزئیات زیادی را درباره محصول نهایی خود ارائه نداده است. این دستگاه با پلتفرم واقعیت مجازی دی‌دریم گوگل کار خواهد کرد. در این پلتفرم کاربران می‌تواند محتوا و اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی را پیدا و اجرا کنند تا از طریق این هدست‌ها پخش شوند.

گوگل با کمک این فناوری “جهانی” خود که برای تشخیص حرکت سر شما طراحی شده است تا نیاز نباشد از دوربین‌ها و حسگرها در تمام فضاهای اتاق خانه استفاده شود، مشتریان جدید و بیشتری را جذب کرده است.

اچ‌تی‌سی یکی از بازیکنان مهم در واقعیت مجازی است و هدست اچ‌تی‌سی وایو را عرضه کرده است. لنوو نیز فناوری تانگو را دارد که روی واقعیت افزوده متمرکز است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.