لایو پخش کنید و محبوبیت بخرید!

0

بر اساس مطالعات انجام‌شده توسط توییتر، ویدئوی زنده تا ۶۳درصد به محبوبیت یک نام تجاری کمک می‌کند.

۸۰ درصد‌ افرادی که در نظرسنجی فیس‌بوک با این سؤال که محتوای ویدئویی زنده را ترجیح می‌دهند یا ویدئویی از پیش ضبط‌‌شده، پاسخشان حاکی از علاقه‌مندی به ویدئوی زنده بوده است.

پرداختن به موضوع تولید محتوای ویدئوی زنده مزایایی دارد:

 امکانی در دسترس همگان

به‌طور دقیق در سال ۲۰۱۷ حدود ۲٫۳ میلیارد کاربر در جهان از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند. امکانات موجود درگوشی‌های هوشمند، ضبط یک قطعه فیلم را آسان و کم‌هزینه ساخته است. همچنین افراد از طریق گوشی‌های هوشمند خود می‌توانند محتوای ویدئویی تولیدشده‌ خود را خیلی سریع در شبکه‌های مجازی دلخواه خود به اشتراک بگذارند.

 طبیعی و واقعی

وقتی فرد در حال تولید یک ویدئوی زنده است امکان بهره‌بردن از امکاناتی چون ویرایش فیلم را ندارد، به همین دلیل افراد اغلب خودشان کارگردان و بازیگر ویدئوی زنده هستند و با شخصیت واقعی‌شان  با مخاطب روبه‌رو می‌شوند. این موضوع باعث القای احساس طبیعی و واقعی‌بودن به مخاطب می‌شود.

 ویدئوی زنده تعاملی است‌

مطالعات نشان می‌دهد که کاربران ویدئوی زنده را ۱۰ برابر بیش از سایر محتواهای موجود مشاهده کرده و آن را لایک می‌کنند. دلیل این میزان از علاقه‌مندی کاربران بدون‌شک القای حس زنده‌بودن و تعامل بیشتر با مخاطب است. این میزان از تعامل را در هیچ قالب محتوایی دیگری سراغ نداریم. امکان مطرح‌شدن پرسش‌های کاربران برخط و پاسخ دیگر کاربران به آن می‌تواند ایده‌های فراوانی را نصیب صاحبان کسب‌وکارها بکند.

 محتوای زنده افراد را مجبور به تماشا می‌کند‌

کاربران شبکه‌های مجازی علاقه‌‌ بیشتری به ویدئوهای زنده دارند و حدودا‌ ۳ برابر بیشتر از ویدئوهای از پیش ضبط‌شده، آنها را تماشا می‌کنند. دلیل این علاقه‌مندی آن است که محتوای ویدئویی از حالت عرف و تکراری خارج شده و شبیه تبلیغات تکراری معرفی محصولات که از تلویزیون پخش می‌شود، نیست.

 موقتی و زودگذر

تولید محتوای ویدئوی زنده از تمام مزایای زودگذر بودن برخوردار است. به‌عنوان‌ مثال، ویدئوهای زنده‌ای که در اینستاگرام قرار داده می‌شوند، خودبه‌خود از بین می‌روند. به‌این‌ترتیب می‌توان بعدا‌ بارها و بارها از آنها استفاده کرد. همچنین می‌توان محتوای ویدئوی تولیدشده را به پست‌هایی برای وبلاگ تبدیل کرد یا آنها را به قطعات کوچک‌تر تقسیم کرده و در ویلاگ قرارداد.

 ایده‌هایی برای استفاده از تولید محتوای ویدئوی زنده

برنامه‌های زنده‌‌ آموزشی، تعاملی و پرسش و پاسخ

از ویدئوی زنده می‌توان به‌عنوان ابزاری برای معرفی توانایی‌های شرکت در ارائه‌‌ خدمات به مشتریان استفاده کرد. برای مثال، می‌توان به اجرای یک برنامه‌‌ زنده‌‌ سرگرم‌کننده و در عین‌ حال آموزشی پرداخت. می‌توان در بعضی از جلسات تصمیم‌گیری در مورد نحوه‌‌ ارائه محصولات یا دریافت ایده در مورد تولید محصولات جدید از ویدئوی زنده استفاده کرد.

 نمایش زنده وقایع و رویدادها

اگر یک کسب‌وکار اقدام به برگزاری جشن‌، سمینار و رویدادی کرده باشد، می‌تواند با اشتراک‌گذاری آن به‌صورت زنده امید داشته باشد که در مراسم بعدی افراد بیشتری به‌صورت حضوری در آن شرکت کنند. آمارها نشان می‌دهد که ۵۳ درصد از کسانی که یک رویداد تکرارشونده را به‌صورت زنده نمایش داده‌اند، در رویداد بعدی شرکت‌کنندگان بیشتری داشتند.

 مصاحبه و گفت‌وگو

در تمام دنیا برنامه‌های مهمان‌محور، برای افراد بسیار سرگرم‌کننده و جذاب است. می‌توان با دعوت از یک فرد موفق، محبوب و باتجربه و راه‌اندازی یک جلسه‌ پرسش و پاسخ با محوریت موضوعاتی همچون اخبار روز یا دلایل موفقیت فرد، مخاطب را پای رسانه نشاند و به‌ صورت زنده با مخاطبان صحبت کرد.

 اطلاعیه‌ها و وقایع مهم

اشتراک‌گذاری اخبار هیجان‌انگیز برای شرکت‌ها مانند رونمایی از یک محصول جدید با ابزاری مثل ویدئوی زنده این حس را به کاربر منتقل می‌کند که به حد کافی مورد توجه یک مجموعه است تا در جریان اتفاقات جدید و مهم برای آنها قرار بگیرد.

تهیه و تنظیم از فرامحتوا

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.