قیمت‌های عادلانه‌تر با استفاده از ETA

1

اپلیکیشن‌های درخواست تاکسی به طور دائم در تلاش هستند تا هزینه‌های‌ سفر را برای مشتریان خود منطقی کنند، اما رسیدن به این هدف بدون به کارگیری یک تکنولوژی پیشرفته کاری دشوار است. یکی از شاخص‌های تاثیرگذار بر قیمت چگونگی محاسبه‌‌ زمان رسیدن راننده به آدرس درخواستی است. تپ‌سی تنها تاکسی آنلاین در ایران است که تکنولوژی ای‌‌تی‌ای (ETA) را در اپلیکیشن خود به کار گرفته است. پیش از اعمال تحریم‌ها، همه اپلیکیشن‌های درخواست سفر می‌توانستند این سرویس را از گوگل خریداری کنند اما بعد از تشدید تحریم‌ها، دسترسی شرکت‌های ایرانی از این خدمات قطع شد و تنها شرکتی که توانست با دانش کارشناسان خود به این تکنولوژی دست یابد، تپ‌سی بود. به کمک سرویس ETA کرایه هر سفر به صورت جداگانه و بر اساس شرایط ترافیکی آن سفر محاسبه می‌شود. این موضوع یک طرح برد-برد برای مسافر و راننده است زیرا با به کارگیری ETA کاهش یا افزایش کرایه به صورت یکسان و کور برای همه مناطق شهر اعمال نمی‌شود.

برای مثال، در روزهایی از سال که شاهد بارش سنگین برف‌ هستیم، اکثر رانندگان به دلیل ترافیک و خطرات ناشی از بارش برف دست از ارائه خدمات می‌کشند. دلیل این امتناع به‌صرفه‌نبودن کرایه‌ها به نسبت روزهای کم‌ترافیک‌تر است. در این مواقع، افزایش نرخ کرایه‌ها یکی از طبیعی‌ترین واکنش‌ها برای فعال نگه‌داشتن راننده‎هاست اما افزایش نرخ کرایه در همه محله‌های شهر، حتی آن نقاطی که برف نباریده، موجب نارضایتی مسافران می‌شود. در این موارد، سرویس ETA تخمین درستی از زمان ارائه می‌دهد و به صورت کاملا هوشمند ترافیک هر مسیر را به طور جداگانه محاسبه کرده و کرایه‌ها را فقط در معابر پرترافیک و یخبندان افزایش می‌دهد تا رانندگان را تشویق به ارائه خدمات کند. این سرویس گام بزرگی در جهت منصفانه‌کردن قیمت‌هاست که در اپلیکیشن تپ‌سی تعبیه‌شده تا مسافر و راننده هر دو به یک میزان از هزینه سفر رضایت خاطر داشته باشند.

۱ دیدگاه
  1. فرهاد می‌گوید

    یعنی خدا وکیلی ضرب زدین با این اپلیکیشنتون من راننده تپسی هستم هرجور حساب میکنم قانع نمیشم بعضی سفرها رو برم یعنی اگه طرف کورسی بخواد بره باید دوبرابر کرایه بده حالا خوبه هنوز eta رو دارین نداشتین چی میشد خودتون با این قیمت های مسخره مسافراتونو از دست میدین چون هیچ راننده ای قبول نمیکنه این سفرها رو بره من دیدم طرف نیم ساعت درخواست میده کسی نمیبرش میره اسنب میگیره یکم تو قیمت گذاری بعضی مسیرها باید کار انجام بشه تا هم مسافر الاف نشه و نپره هم راننده قبول درخواست کنه

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.