قرض دادن منابع رایانشی با کمک بلاکچین

0

از آنجا که کامپیوترهای رومیزی، لپ‌تاپ‌ها، دستگاه‌های همراه و غیره برای مدت طولانی در طول روز بلااستفاده می‌مانند، نیاز به منابع رایانشی با سرعت بالایی در حال رشد است. اکوسیستم‌های اینترنت اشیاء بزرگ، یادگیری ماشینی و الگوریتم‌های یادگیری عمیق و سایر راهکارهای پیچیده‌ای که در هر دامنه و صنعت از آنها استفاده می‌شوند، تقاضا برای سرورهای فضای ابری قوی‌تر و پهنای باند بیشتر را افزایش می‌دهند تا به نیازهای جزئی شرکت‌ها و کسب‌و‌کارها بپردازند.

بنابراین چگونه می‌توانید مصرف مقرون‌به‌صرفه‌تر و کارآمدتری از تمام نیروی رایانش داشته باشیم؟ بلاکچین می‌تواند با ارائه یک پلت‌فرم که به شرکت‌کنندگان امکان می‌دهد منابع رایانشی را وام دهند یا وام بگیرند، پاسخ این پرسش باشد.

گیلس فداک، بنیانگذار پلت‌فرم رایانش فضای ابری iEx.ec می‌گوید: «تقاضا برای نیروی رایانشی از سوی صنایع و جوامع علمی برای اجرای اپلیکیشن‌های بزرگ در حال افزایش است و مستلزم پردازش حجم بالایی از داده است.

بزرگ‌ترین چالش برای ابررایانش تقاضای فشرده‌سازی زمان است. فرآیندهای کاری باید در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شوند. در نتیجه تقاضا برای نیروی رایانش به طور چشمگیری در حال افزایش است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.