قدرتمندترين سلاح فين تك حذف واسطه است

0

شهاب جوانمردی -مدیرعامل شرکت فناپ– در مراسم اختتامیه رویداد فین تک بیان داشت: اغلب اوقات تصور می کنیم که آنچه در یک فیلم می بینیم قرار است در آینده ای دور اتفاق بیفتد؛ اما اگر به تحولات تکنولوژی نگاه کنیم متوجه می شویم که تحقق موضوعات در آینده ی نزدیک دور از ذهن نیست؛ همچنین فناوری هایی که آنها را به عنوان فناوری های گسسته میشناختیم در حال همگرا شدن هستند.

او افزود: افراد باید بتوانند از پیچیده ترین فناوری ها بهره مند شوند و فناوری ها باید تجربه کاربری خوبی را برای کاربران رقم بزنند. به این نکته توجه کنید که قرار نیست کسب و کارهای سنتی از بین بروند هنوز ابعاد بزرگ مالی در دست کسب و کارهای سنتی است اما نوع مشارکت با انها در حال تغییر است جوانمردی ادامه داد:بسیاری از اتفاقات ایده ای میتواند توسط شما رقم بخورد تا به عنوان یکی از تامین کنندگان این حوزه باشید.در آینده نه چندان دور فناوری ها همگرا می شوند  تا دنیای جدی را رقم بزنند. اگر به این مسائل باور داشته باشید می توانید در تحقق این آرزوها نقش داشته باشید.

جوانمردی تاکید کرد که دنیا در حال حرکت به سمت مدل های اشتراکی است.

او در ادامه بیان داشت: تا سال ۲۰۲۰ بخش قابل توجه تحولات فین تک در بانکداری خرد، انتقال پول و پرداخت اتفاق می افتد. باید محرک های ظهور و رشد فین تک را  مدنظر قرار دهید. تغییر در ترجیح مصرف کنندگان در خصوص روش های تراکنش به رشد فین تک کمک می کند و فین تک به این سمت می رود که دولت ها را مجبور کند از این روند پشتیبانی کنند.

مدیرعامل فناپ در رابطه بانقش دولت در این حوزه بیان داشت: بهترین کار دولت این است که خطوط قرمز را مشخص کند و کار دیگری انجام ندهد؛یعنی هیچ مداخله ای نداشته باشد. با این کار اتفاقات مثبتی رخ می دهد؛ اما در حال حاضر مجموعه های زیادی در این کار دخیل هستند که بازتاب منفی خواهد داشت.

او افزود: با نگرش های درست می توانیم نفر اول خاورمیانه باشیم. فرصت های بسیاری در این حوزه برای ما وجود دارد مگر اینکه شرایط سیاسی اجازه رسیدن به این هدف را به ما ندهد.

جوانمردی در تشریح فناوری های کلیدی در فین تک بیان داشت: اینترنت اشیا، بیگ دیت ها، هوش مصنوعی و علوم شناختی به ما کمک می کنند با قدرت بیشتر وارد این حوزه شویم.

او افزود: آنچه همکاری بانک ها با استارتاپ ها را میسر می کند این است که این فرهنگ به وجود بیابد که فین تک قرار نیست جایگزین نظام های مالی شوند.لایه های تحول صنعت مالی با بهره گیری از فین تک در هسته صنعت است.

مدیرعامل فناپ با تاکید بر اینکه صنعت فین تک در کشور با آنچه در دنیا در حال اتفاق است تفاوت دارد، بیان داشت: در دنیا قدرتمندترین سلاح فین تک ها واسطه زدایی است. باید تاجایی که می شود واسطه ها را در ارائه خدمات حذف کنیم تا مردم به طیف متنوعی از صورت های مالی بنا به نیاز خود دست پیدا کند.

او ادامه داد: اگر دنبال این باشیم که سرویس های مشابه ارائه دهیم خوب نیست. الزاما نباید براساس ایده هایی که از سمت جهان مدرن صادر می شود حرکت کنیم، باید بر اساس مشکلات و نیازمندی های داخلی حرکت کنیم و جسارت حمله به مسائل بزرگتر را داشته باشم تا به قطب فین تک منطقه تبدیل شویم.

جوانمردی در پایان گفت: در ابتدا با این شعار که یا آینده را بساز یا با آینده بساز کار خود را آغاز کردیم؛ اما الان می گوییم که آینده را میسازیم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.