فکس هنوز هم زنده است!

0
در دنیای امروز و با ظهور اینترنت، نرم‌افزارهای آنلاین و اپلیکیشن‌های فوق‌‌العاده، روش‌های جدیدی برای ارتباط بین افراد، کسب‌و‌کار‌ها و سازمان‌ها به وجود آمده است که به تسریع در ارتباطات کمک می‌کنند. یکی از این روش‌ها استفاده از فکس است. علاوه بر روش سنتی ارسال و دریافت فکس، اپلیکیشن‌هایی نیز برای این کار طراحی شده‌اند. یکی از اپلیکیشن‌های فارسی در این حوزه اپلیکیشن «فکس دات‌آی‌آر» نام دارد.
اپلیکیشن «فکس دات‌آی‌آر» ابزاری برای کسب‌و‌کارها و استارتاپ‌هاست تا با استفاده از آن به شیوه جدید و از طریق فضای مجازی فکس‌ها را ارسال و دریافت کنند. یکی از ویژگی‌های این اپلیکیشن سرعت و سهولت استفاده از آن است. این اپلیکیشن یک راهنمای تصویری آنلاین دارد که نحوه کار با «فکس دات‌آی‌آر» را آموزش می‌دهد. این راهنما فقط به طور آنلاین کار می‌کند و کاربر باید برای استفاده از آن به اینترنت دسترسی داشته باشد. این اپلیکیشن یک محیط کاربرپسند دارد. رنگ‌بندی هماهنگ، آیکون‌های گویا، چیدمان مرتب عناصر و فونت مناسب از جمله نقاط قوت این اپلیکیشن است. این برنامه طراحی زیبا و جذابی دارد و می‌توان گفت یک نمونه حرفه‌ای از برنامه ارسال و دریافت فکس در فضای مجازی و آنلاین است. این اپلیکیشن به کسب‌و‌کارها امکان می‌دهد تا با استفاده از تبلت یا تلفن همراه خود فکس‌ها را ارسال و دریافت کنند. یکی از مزیت‌های «فکس دات‌آی‌آر» این است: از آنجا که با این اپلیکیشن دیگر نیازی به وسایل سخت‌افزاری نیست، کاربر با مشکل خرابی دستگاه مواجه نخواهد شد.
ارسال و دریافت فکس در این اپلیکیشن با ثبت‌نام وجود دارد. در طول ثبت‌نام کاربر ایمیل خود را وارد می‌کند. در این اپلیکیشن می‌توان فکس‌های خود را در بخش بایگانی مشاهده کرد. فکس‌های بایگانی‌‌شده بر حسب فکس‌های ارسالی، دریافتی، منتظر ارسال‌ و حتی هرزنامه انجام می‌شود. وقتی می‌خواهید یک فکس ارسال کنید، می‌توانید متن مورد نظر را تایپ کنید یا یک فایل بیفزایید. فایل پیوست شده می‌تواند تصویری باشد که با دوربین گوشی می‌گیرید یا یک فایل ذخیره شده در تلفن‌ همراه شما باشد. در قسمت تنظیمات ارسال فکس، گزینه‌هایی مانند تلاش مجدد برای ارسال با تعیین تعداد دفعات و وقفه زمانی، ارسال بر اساس زمانبندی و تعیین دقیق زمان آن و امکان ارسال با قابلیت پخش پیام توسط گیرنده وجود دارد.
این اپلیکیشن یک قسمت به نام داشبورد دارد. در این قسمت افراد می‌توانند وضعیت اشتراک خود را مشاهده و نظرات خود را برای تولیدکنندگان ارسال کنند. در صفحه اصلی این اپلیکیشن تعداد فکس‌های دریافتی و منتظر ارسال نمایش داده می‌شوند در نتیجه کاربران به آسانی از وضعیت فکس‌ها مطلع می‌شوند. این اطلاعات از طریق ایمیل و پیامک نیز به اطلاع کاربران می‌رسد. این اپلیکیشن از دو زبان فارسی و انگلیسی نیز پشتیبانی می‌کند. در کل می‌توان درباره اپلیکیشن «فکس دات‌آی‌آر»  به قابلیت‌های مهم زیر اشاره کرد:
بهینه‌سازی اسناد برای ارسال به فکس: در این حالت، اسناد به کمک سیستم پردازش تصویر بهینه‌ می‌شوند و در نتیجه زمان کمتری طول می‌کشد تا ارسال شود.
ارسال و دریافت فکس از طریق دستگاه همراه انجام می‌شود و این اپلیکیشن با سیستم عامل آی‌او‌اس و اندروید کار می‌کند. «فکس دات‌آی‌آر» ‌دارای یک دفترچه تلفن است که در آن می‌توان مخاطبان و گروه‌بندی آنها را ذخیره کرد. برای استفاده از این دفترچه کافی است در قسمت ارسال، نام مربوطه را یادداشت کنید یا شماره فکس را بیفزایید. امکان تایید و امضای اسناد و پر‌‌کردن فرم‌های اداری در فضای ابری وجود دارد. این اپلیکیشن دارای قابلیت تلفکس است که با آن، پس از برقراری ارتباط با مقصد، ابتدا یک متن برای اطلاع از درخواست ارسال فکس گویش می‌شود و پس از انتخاب گزینه استارت، فکس ارسال می‌شود. 
اپلیکیشن «فکس دات‌آی‌آر»  به صاحبان کسب‌و‌کارها و استارت‌آ‌پ‌ها کمک می‌کند تا بدون نیاز به دستگاه فکس، خط تلفن‌ و هر‌گونه سخت‌افزار یا نرم‌افزار دیگر فکس‌‌‌های خود را ارسال یا دریافت کنند. هر کاربر پس از ثبت‌نام و عضویت در اپلیکیشن، یک شماره اختصاصی هشت‌رقمی دریافت می‌کند. سپس شماره فکس و حساب کاربری راه‌اندازی می‌شود. شماره اختصاصی هر کاربر به صورت ۲۴ساعته در تمام روزهای سال در وضعیت دریافت فکس است. تمام فکس‌ها به حساب کاربری و در صورت تمایل به ایمیل شخصی کاربر مانند یاهو و جیمیل ارسال می‌شود. امکان پاسخ و یا ارسال مجدد فکس‌های بایگانی‌ شده نیز به هر شماره فکس دیگری وجود دارد. این اپلیکیشن فکس‌ها را به طور کاملا ‌ امن به ایمیل شخصی کاربر ارسال می‌کند و از سطح امنیت بالایی برخوردار است.
این اپلیکیشن دارای سیستم گزارش‌گیری است. به عبارت دیگر، هر یک از کاربران می‌توانند تاریخچه فکس‌های ارسالی و دریافتی خود، وضعیت حساب و غیره را در داخل اپلیکیشن مشاهده کنند. علاوه بر آن، آنها می‌توانند چندین شماره فکس را برای واحدهای مختلف خریداری کنند، آنها را به طور یکجا مدیریت کرده و بایگانی کنند.
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.