فرهنگ سازمانی؛ عامل الهام‌بخشی در کارمندان

0
  •   تمرکز بر روی اهداف
  • سرعت در کار
  • جسارت در کار
  • وسعت دید
  • اعتماد سازی

فیس‌بوک برای برقراری این ارزش‌ها در کمپانی خود و نفوذ آن در روح کاری افراد، از روش‌هایی بهره می‌گیرد. از جمله اینکه این ارزش‌ها در قالب پوسترهایی در محیط اطراف کارمندان نصب شده است. همچنین با برگزاری نظرسنجی‌های منظم از کارمندان که از عقیده‌های رسمی و یا حتی تفسیرهای خنده‌دار آن‌ها راجع به این ارزش‌ها پرسیده می‌شود. در یکی از ارائه‌های کمپانی فیس‌بوک که برای دانشجویان در دانشگاه Universum Award  سوئد به‌اجرا درآمد، افراد حاضر در جلسه شاهد مرور ارزش‌های این شرکت توسط زاکربرگ مدیرعامل این شرکت و سایر ارائه‌دهندگان، بودند. عملکردی که بدون شک تنها می‌توان از تیم مدیران و کارمندان این شبکه ارتباط اجتماعی قدرتمند انتظار داشت.Facebook  در این جلسات با توضیحات بسیار مختصر و پخش چند فیلم کوتاه، تمام تأثیرات خود را بر حاضران در جلسه می‌گذارد. فیس‌بوک از جمله شرکت‌هایی است که افراد خود را صاحب قدرت و اختیار می‌کند. ویدئوهای پخش‌شده در ارائه‌های این شرکت نیز بیانگر همین موضوع است. در این رابطه مارک زاکربرگ، مدیرعامل این شرکت تأکید می‌کند که این قبیل فیلم‌ها به‌صورت کاملا مستند تهیه شده و عملکرد و رفتار واقعی کارمندان را در محل کار نشان می‌دهد.ارزش‌های سازمانی در این کمپانی بیانگر حس اعتماد و اطمینان در کارمندان این شرکت برای انجام کارهای بزرگ و ایجاد تفاوت است. مدیران فیس‌بوک همواره کارمندان خود را تشویق به شجاعت و ایجاد رفتارهای موثر و سازنده می‌کنند. زاکربرگ می‌گوید: «ما به گفته‌هایمان اعتماد داریم و تا به امروز تجربه برخورد با کارمندی که برای ماندن یا رفتن از شرکت مردد باشد را نداشتیم. کارمندان ما به کار در این کمپانی اعتماد کامل دارند.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.