فایل بدهید، پرینت تحویل بگیرید

0

Nikprint.ir با دریافت فایل کاربر در بستر وب، پروسه چاپ آن را به همراه نظارت بر کلیه مراحل تا لحظه تحویل برعهده می‌گیرد. نیکو نیکنام، بنیان‌گذار نیک پرینت در مورد استارتاپش، بیشتر برای ما توضیح داده است.

اصولا پایین بودن سطح دانش عمومی برای رسیدن به کیفیت مطلوب در چاپ در بسیاری موارد باعث نارضایتی پس از چاپ و هنگام تحویل می‌شود. نیک پرینت توانسته این مشکل عمومی را برطرف کند؟

نیک پرینت پلتفرم دریافت آنلاین سفارش‌های چاپ است که حتی برای کاربرانی که آشنایی با چاپ و گرافیک ندارند قابل‌استفاده و اطمینان‌بخش است. چراکه علاوه بر ارائه آموزش‌های لازم در این حوزه کاربر را در انتخاب گرافیک مطلوب راهنمایی می‌کند و عهده‌دار مراحل چاپ باکیفیت و تحویل آن به وی می‌شود.

 

در حال حاضر بیشتر دفاتر چاپ خود مجهز به دریافت سفارش‌های آنلاین نیز هستند. شما چه مزیتی تعریف کرده‌اید که کاربر از طریق بستر شما سفارش خود را ثبت کند؟

به‌جرئت می‌توانم بگویم سایر دفاتر چاپ حتی آن‌ها که مجهز به ثبت آنلاین سفارش‌ها هستند صرفا سفارش‌ها را دریافت، چاپ و آماده تحویل می‌کنند و نظارتی بر روند چاپ ندارند. چنانچه طرح و رنگ سفارش داده‌شده دارای مشکلی در طرح گرافیکی باشد مسئولیت بر عهده سفارش‌دهنده خواهد بود که بعضا بعد از تحویل متوجه آن خواهند شد. اما نیک‌پرینت بعد از آپلود شدن فایل گرافیکی مشتری ابتدا طرح را بررسی می‌کند و مشکلات احتمالی آن را یا شخصا برطرف می‌کند یا به سفارش‌دهنده جهت اصلاح اطلاع می‌دهد. طی روند چاپ نیز نماینده شرکت در محل چاپ حضور دارد تا هرگونه ایراد احتمالی را بررسی کند و در همان لحظه اصلاحات لازم را انجام دهد. درنتیجه پس از تحویل سفارش خوشبختانه تا این لحظه کوچک‌ترین انتقاد و ایرادی به کار وارد نبوده و تمامی مشتریان ما با رضایت کامل از کیفیت محصول چاپی خود را تحویل گرفته‌اند.

بعد از چاپ، مسئولیت تحویل به مشتری نیز از خدمات نیک پرینت است و هزینه ارسال جداگانه محاسبه می‌شود؟

بله، ما سفارش چاپ‌شده را در هر نقطه‌ای از سراسر کشور به دست مشتری می‌رسانیم که هزینه ثابت ۷ هزار تومان برای هر ارسال در داخل شهر تهران در نظر گرفته شده است.

از دیگر مشکلات رایج عمومی در بحث چاپ بحث طراحی و فوریت‌های زمانی است. در این خصوص سرویس خاصی ارائه می‌دهید؟

اتفاقا در خصوص طراحی درخواست‌های زیادی داشتیم اما متاسفانه به دو دلیل فعلا چنین سرویسی را راه‌اندازی نکرده‌ایم. یک اینکه به علت نبود قوانین حمایت‌کننده کپی‌رایت چنانچه ما نمونه طراحی‌های مورد نظر را به‌صورت آماده و پیش‌فرض در اختیار عموم بگذاریم مطمئنا فردای آن روز باید کپی تمامی این طرح‌ها را در سایت‌های مشابه خود ببینیم! و اگر هم سیستم قبول سفارش طراحی راه‌اندازی کنیم اصلا به‌صرفه نخواهد بود، چراکه دستمزد مصوب طراحی در کشور ساعتی ۶۰ هزار تومان است و هر طراحی پایه‌ای اگر ۲۰ دقیقه هم طول بکشد شما برای هر طراحی و قبول تمام دردسرها و زحماتش دستمزدی معادل ۲۰ هزار تومان را باید در نظر بگیرید.

در خصوص فوریت‌ها نیز ما مشتریانی داشتیم که ۷ شب سفارش دادند و برای جلسه‌ای در ساعت ۷ صبح فردای آن روز سفارش‌های خود را تحویل گرفته‌اند و این یکی از مزیت‌های رقابتی مهم نیک‌پرینت در تحویل فوری سفارش‌هاست.

 

مجموعه مجهز به دستگاه‌های چاپ است یا این ضمانت‌های کیفی صرفا به واسطه ضمانتی است که شما از مراکز چاپ طرف قراردادتان گرفته‌اید؟

خیر، ما هیچ دستگاه چاپی نداریم و صرفا با سه الی پنج مرکز چاپی معتبر توافق همکاری داریم که موارد چاپی کاغذی و غیرکاغذی شامل استیکر، پرچم، کارت، بند کارت و… را برای مشتریان ما تولید می‌کنند.

با توجه به افزایش رویکرد آنلاین‌ و تصاویر دیجیتال شما چه ضمانتی برای رشد کسب‌وکارهای حوزه چاپی در نظر گرفته‌اید که دست به اجرای چنین ایده‌ای زده‌اید؟

درست می‌فرمایید، اما شاید درخواست چاپ موضوعاتی مثل سربرگ و تراکت و بروشور رو به کاهش باشد ولی گردش مالی صنعت چاپ در جهان از ۷۵۰ میلیارد دلار در ۲۰۱۴ به ۹۸۰ میلیارد دلار در ۲۰۱۸ افزایش یافته است و این می‌تواند به معنی افزایش تقاضا در حوزه چاپ دیجیتال و بازرگانی باشد.

شما به‌عنوان یک کسب‌وکار واسطه سرویس‌محور، بیشترین هزینه‌ای که تا الان صرف کرده‌اید مربوط به کدام بخش از بیزینس بوده است؟

ما قبل از تبلیغات بیشترین هزینه را در بخش دولاپ کردن پروژه داشتیم چراکه موضوع آپلود فایل‌ها یکی از معضلات اصلی ما در بستر وب بود و ۵ ماه از مدت زمان اجرای پروژه صرفا صرف هماهنگی‌ها و آزمون و خطاهای لازم در خصوص انتخاب سرور مناسب و خدمات مرتبط با آن شد.

بعد از این آزمون‌وخطاها تجربه‌ای به دست آوردید که چنانچه بخواهید کسب‌وکار دیگری را راه‌اندازی کنید حتما از آن استفاده کنید؟

بله، قطعا. یکی از مهم‌ترین تجربیات من به‌عنوان بنیان‌گذار، پروژه بررسی و ایجاد تقاضا در مارکت (بازار) و شناخت مدیاهای (رسانه‌های) تاثیرگذار بر روی مارکت حتی قبل از استخدام نیروی متخصص مارکتینگ و پیش از آغاز اجرای پروژه است. و دوم پرهیز از هرگونه تصمیم‌گیری‌ احساسی. به این معنا که اگر زمان و هزینه‌ای را صرف کردید و در نقطه‌ای از زمان به این نتیجه رسیدید که مسیر را اشتباه رفته‌اید نیاز نیست به علت احترام و دلسوزی نسبت به این هزینه و مدت صرف‌شده مسیر را همچنان ادامه دهید چراکه جلوی ضرر را هر زمان بگیرید مطمئنا منفعت است.  همچنین پرهیز از پرداخت دستمزدهای بالا به اعضای تیم را یکی دیگر از تجربیاتم می‌دانم چراکه عضوی که تا پایان کار قرار باشد با پروژه همکاری کند بهتر است در ابتدای راه به منفعت پروژه و تیم فکر کند، در غیر این صورت ادامه همکاری با وی در ادامه مسیر سخت و سخت‌تر خواهد شد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.