فاندراسپیس، شماره یک شتاب‌دهی است

0

 تنها در چین، ۵هزار استارتاپ فعالیت می‌کند و این آمار، درحال رشد است. البته چین، تنها نیست، شماری دیگر از اقتصادهای بزرگ جهان انفجار استارتاپی را به‌کمک سرمایه‌های دولتی تجربه می‌کنند. با تمامی این فعالیت‌هایی که در جریان است، شتاب‌دهنده‌های پیشرو در استارتاپ‌ها کدام هستند؟

  • Founder Space

این شتاب‌دهنده، در ۱۸ماه گذشته، رشد بسیار سریعی داشته و در اقصی‌نقاط جهان، دفاتر نمایندگی ایجاد کرده است. این شتاب‌دهنده، در آموزش استارتاپ‌ها پیشرو است که بیش از ۵۰شریک در ۲۲کشور جهان دارد و برنامه‌های خود را در چین، تایوان، کره، اروپا و آمریکا اجرا می‌کنند. بنیانگذاران اسپیس، دفاتر آسیایی خود را در شانگهای افتتاح کرده‌اند و تمرکز ویژه‌ای در چین دارند. از آنجایی که چین، بزرگ‌ترین بازار جهان با ۳/۱میلیارد مصرف‌کننده به‌شمار می‌رود، حضور اسپیس ‌در این کشور، اهمیت زیادی دارد. شبکه سرمایه‌گذاران این شتاب‌دهنده نیز بسیار قوی است و اغلب آنها از کشورهای آسیایی، اروپایی و آمریکایی می‌آیند. این شرکت، برای استارتاپ‌هایی است که به‌دنبال شتاب‌دهنده‌ای با مقیاس جهانی و آموزش در سطح عالی هستند.

  • Techstars

این شتاب‌دهنده، کار خارق‌العاده‌ای در بزرگ‌کردن برند خود انجام داده و اکنون برنامه‌های خود را در لندن، آلمان، کانادا، استرالیا و البته آمریکا اجرا می‌کند. آنها کار خود را در کلرادو آمریکا آغاز کردند و سپس به یک سازمان جهانی تبدیل شدند. این شرکت، ۲۶۵میلیون دلار سرمایه را مدیریت می‌کند. شراکت با شرکای بزرگ، بخشی از استراتژی این شتاب‌دهنده است. تمرکز آن بیشتر بر اینترنت اشیا است و این برنامه شتاب‌دهی جامع شامل حمایت مالی و دسترسی به منابع آموزشی در مدت ۹۰روز می‌شود.اهمیت این شتاب‌‌دهنده، ارتباط آن با شرکت‌های بزرگ مانند سونی، برادران وارنر، آمازون و مترو است.

  • Plugandplay

این شتاب‌دهنده، بیش از آموزش، بر ارتباط‌دادن استارتاپ‌ها با شرکت‌ها تمرکز کرده است. این شتاب‌دهنده، با شماری از شرکت‌های بزرگ در سراسر جهان در ارتباط است که از جمله آنها می‌توان به کردیت سوئیس، ‌هانی ول، بوش و پاناسونیک اشاره کرد. این شرکت توانسته در ۲۲منطقه در سراسر جهان حضور داشته باشد و سالیانه در۱۰۰ استارتاپ سرمایه‌گذاری می‌کند.

  • ۵۰۰ Startups

در سانفرانسیسکوی کالیفرنیا، در منطقه‌ای با منظره ‌کوهستانی و همچنین مکزیکو‌سیتی قرار دارد. برنامه شتاب‌دهی این شتاب‌دهنده، تقریبا ۴ماه طول می‌کشد. با توجه به تمرکز اولیه این شتاب‌دهنده، ‌روی استارتاپ‌های فنی، استارتاپ۵۰۰، تا سال ۲۰۱۰ در بیش از ۱۶۰۰استارتاپ سرمایه‌گذاری کرده است. آنها منابع مالی را برحسب درصد مشخصی از سهام در استارتاپ‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند. علاوه بر حمایت مالی‌، این شتاب‌دهنده آموزش‌های متنوع و مفید زیادی را نیز در اختیار کسب‌و‌کار‌های حاضر در دوره شتاب‌دهی خود قرار می‌دهد.

این شرکت، باوجود اینکه عظیم است، به‌دنبال آموزش استارتاپ‌های خارجی نیست و بیشتر می‌خواهد به یک صندوق مشترک جهانی تبدیل شود. این شرکت از کشورهای مختلف از تایوان و کره گرفته تا ترکیه و خاورمیانه، سرمایه جذب می‌کند. زمانی که سخن از تامین بودجه استارتاپ‌ها در مراحل اولیه به میان می‌آید، نام این شتاب‌دهنده، در صدر فهرست قرار دارد.

شتاب‌دهنده پلاگ اند پلی، بیش از آموزش، بر ارتباط‌دادن استارتاپ‌ها با شرکت‌ها تمرکز کرده است. این شتاب‌دهنده، با شماری از شرکت‌های بزرگ در سراسر جهان در ارتباط است که از جمله آنها می‌توان به کردیت سوئیس، ‌هانی ول، بوش و پاناسونیک اشاره کرد

 

  •  Y Combinator

در منطقه کوهستانی کالیفرنیا واقع شده است و در هر دوره، شتاب‌دهی  ۱۰۰تیم استارتاپی را برای مدت ۳ماه مدیریت می‌کند. آنها یکی از شناخته‌شده‌ترین شتاب‌دهنده‌‌های استارتاپ با حضور فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند و شامل شرکت‌های ایربی‌ان‌بی، ردیت و… می‌شوند. این برنامه شتاب‌دهی شامل یک سرمایه‌گذاری برای درصدی از سهام شرکت‌، ساعات اداری مشترک با شرکای این شتاب‌دهنده و قرارهای هفتگی با مربی‌هایی از سازمان‌های قدرتمند حاضر در سیلیکون‌ولی ‌می‌شود.

  •  Startupbootcamp

این شتاب‌دهنده، ۱۹برنامه را در جهان اجرا می‌کند که شامل فناوری غذا، اینترنت اشیا، فناوری مالی، شهرهای هوشمند و حمل‌و‌نقل هوشمند است. این برنامه‌ها در شهرهایی مانند آمستردام، برلین، رم، بارسلون، بمبئی، نیویورک، سنگاپور، کیپ‌تاون و استانبول اجرا می‌شوند.

  •  Hax

این شتاب‌دهنده، لقب نخستین شتاب‌دهنده جهان برای سخت‌افزار استارتاپ‌ها را یدک می‌کشد. این شرکت، اکوسیستم سخت‌افزاری را برای استارتاپ‌ها پدید آورده  و مجموعه‌ای از خدمات آموزشی را ارائه می‌دهد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.