شیپو، یک باربر بین‌المللی است

0

شیپو  (Shippo) یک شرکت نرم‌افزاری آمریکایی است که به کسب‌و‌‌کارهای تجارت الکترونیک، بازارهای آنلاین‌ و پلتفرم‌ها کمک می‌کند تا امکان ارسال محصولات خود با چندین حامل را از طریق API و اپلیکیشن وب خود یکپارچه‌سازی کنند. شیپو به کاربران امکان می‌دهد تا نرخ ارسال را مقایسه کرده، برچسب ایجاد کرده‌ و اسناد سفارشی بین‌المللی تهیه کنند، برچسب‌ها را بازگردانند‌ و بسته‌ها را پیگیری کنند. برخی از مشتریان و شرکای آنها عبارتند از: ای‌بی، فری استایل سولوشن، تافت اند نیدل، ویبی، گو‌ددی، شیپ، مرکاری، استرایپ، سل برایت و اسنپ فول‌فیل. تا سپتامبر ۲۰۱۶، شیپو ۹ میلیون دلار بودجه از سرمایه‌گذارانی مانند سافت‌تک و یونیون اسکوئر ونچرز دریافت کرد.

شیپو در سال ۲۰۱۳ تاسیس شده و دفتر مرکزی آن در کالیفرنیا واقع است و ۱۰هزار کسب‌و‌کار دارد که از سیستم آن استفاده می‌کنند. آنها میلیون‌ها بسته را بین ۱۹۶ کشور در سراسر دنیا ارسال می‌کنند.

شیپو یک API، رابط وب و نیز یکپار‌چه‌سازی‌های مستقیم با پلتفرم‌های تجارت الکترونیک از قبیل ای‌بی، آمازون، اسپاتیفای، اتسی، ویبی‌ و استرایپ ارائه می‌دهد.

شیپو تمام بسته‌های مشتریان خود را از طریق حساب خود با حاملان جمع‌آوری می‌کند تا نرخ‌های تخفیفی را دریافت کند و به مشتریان انتقال دهد. آنها به کسب‌و‌کارها کمک می‌کنند تا برچسب ارسال تهیه کنند و نیز از اعتبار نشانی، چندین حامل، پیگیری API، ایجاد برچسب بسته، تخفیف‌ها و ارسال بین‌المللی پشتیبانی می‌کند. به علاوه شیپو با سیستم‌های مدیریت زنجیره تامین از قبیل سلرو، سل برایت‌ و اسنپ فول‌فیل و نیز سیستم‌های پرداخت مانند استرایپ شراکت می‌کند. همچنین شیپو یکی از پلتفرم‌های شریک ای‌بی محسوب می‌شود که برنامه تحویل تضمین‌شده این شرکت بزرگ را به پیش می‌برد.

این استارتاپ کار خود را به عنوان یک API آغاز کرد و سپس اپلیکیشن و مجموعه‌ خود را برای پلتفرم‌هایی مانند شاپیفای و ماژنتو ایجاد کرد و تمرکز اصلی آنها روی آن بود که همچنان API باقی بمانند.

ویژن آنها این بود که تخفیف‌هایی را به کسب‌و‌کارهای آنلاین ارائه دهند که خرده‌فروشان بزرگ‌تر از حاملان اصلی مانند یو‌پی‌اس، فدکس‌ و دی‌اچ‌ال دریافت می‌کنند. در مارس ۲۰۱۶، شیپو به شریک پست الکترونیک خدمات پست آمریکا تبدیل ‌و موجب شد که آمازون و اتسی اولین شرکت‌هایی باشند که پست الکترونیک را برای دسترسی عمومی راه‌اندازی کرده‌اند. شیپو اغلب به عنوان بخشی از شیوه‌های تحویل و تدارکات شناخته می‌شود. لارا بهرنز وو، مدیرعامل و هم‌بنیانگذار شیپو است. او و همکارش، سایمون کروز، اعضای فوربس هستند و وو در سال ۲۰۱۶ به عنوان یکی از افراد متخصص برتر در لینکداین شناخته شده است.

شیپو در ژانویه ۲۰۱۴ در پلاگ اند پلی استارتاپ کمپ شرکت کرد و بخشی از ۵۰۰ استارتاپ‌ شد. در سال ۲۰۱۴، آنها ۲ میلیون دلار بودجه از سرمایه‌گذاران خود دریافت کردند. جف کلاویر، مدیر سافت‌تک نیز یکی از اعضای هیات مدیره شیپو است. در سپتامبر ۲۰۱۶، شیپو اعلام کرد که ۷ میلیون دلار سرمایه دریافت کرده است.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.