شما کجای زمین ایستاده‌اید؟

0

تمایلات دنیای امروز برای پرداختن به مسائل محیط زیستی به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جوامع انسانی بدل شده است، به طوری که هر روزه در سطح جهان شاهد شکل گرفتن کمپین‌های مختلفی در این حوزه هستیم و یکی از مهم‌ترین جریان‌های تبلیغاتی که در جوامع امروزی رقم می‌خورد، کمپین‌هایی است که در رابطه با زمین و محیط زیست شکل گرفته‌اند. از آنجایی که وفور شبکه‌های مختلف اجتماعی و به طور کلی فضای مجازی، مردم زیادی را در سرتاسر جهان با این چالش‌ها و دغدغه‌ها درگیر کرده است، بیشتر کمپین‌هایی که در این حوزه نیز شکل می‌گیرند، از طریق شبکه‌های اجتماعی و صفحات مجازی به روند خود ادامه می‌دهند. در همین زمینه نیز در اینجا قصد داریم به یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین کمپین‌هایی که در سال‌های اخیر در راستای اهداف محیط زیستی شکل گرفته است، اشاره کنیم. این کمپین که از سوی سازمان هوایی ناسا راه‌اندازی شده بود، درست در روز زمین و در سال ۲۰۱۴ با استقبال زیادی از سوی مردم جهان روبه‌رو شد.

در کمپین مذکور، سازمان ناسا از مردم جهان درخواست کرده بود که در قالب یک عکس سلفی، جایگاه خود را مبنی بر اینکه در کجای زمین هستند، برای این سازمان ارسال کنند؛ این کمپین که با سوال «شما در کجای جهان ایستاده‌اید؟» مطرح شد، بازخورد بسیار زیادی را از سوی مردم جهان دریافت کرد، به طوری که در همان روز بیش از ۵۰هزار عکس سلفی از سراسر جهان به شبکه‌های اجتماعی رسید که در نهایت حدود ۳۶هزار قطعه از این عکس‌ها انتخاب شده و در قالب تصویر کره زمین ارائه شدند. گروه ناسا این عکس‌های منتخب را به صورت هنرمندانه‌ای در کنار هم قرار داده و آنها را با شکل کره زمین منتشر کرد.

این عکس‌ها که عموما توسط افراد عادی و با دوربین‌های معمولی گوشی‌های همراه آنها گرفته شده بودند، به نوعی نشان‌دهنده همبستگی مردم جهان در علاقه به زمین و حفظ محیط زیست آن است. این تصویر با کیفیت ۳.۲ گیگاپیکسلی خود در معرض نمایش عمومی قرار گرفته و همه می‌توانستند با بزرگنمایی این تصویر، عکس‌های مختلف مردم را در اقصی نقاط جهان مشاهده کنند. همچنین ناسا یک کلیپ ‌ از عکس‌های منتخب ارسالی مردم آماده کرده بود که ویدئوی مذکور نیز در رسانه‌های اجتماعی قابل دانلود و مشاهده بود. 

در پایان باید خاطرنشان ساخت که اهمیت دادن به اهداف محیط زیستی بیش از آنکه با مقاله‌ها، کنفرانس‌ها و همایش‌های مختلف برجسته شود، توسط جریا‌ن‌های مردمی می‌تواند به ثمر برسد و در همین راستا نیز عملکرد ناسا مبنی بر دریافت عکس‌های سلفی با زمین، یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین کمپین‌هایی است که در راستای اهداف محیط زیست صورت گرفته است.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.