شما چه تصمیمی دارید، می‌خواهید خودتان ادامه بدهید؟

0

مراکز رشد ازجمله نهادهای حامی کسب‌وکارهای کوچک و نوپا هستند که شکل‌گیری آنها از اواخر دهه ۷۰ در کشور آغاز شده است. نهاد دیگری که به‌ویژه در سال‌های اخیر در کشور برای حمایت از توسعه شرکت‌های نوپا مطرح شده است، «شتاب‌دهنده» است. با ازدیاد شتاب‌دهنده‌ها، برای بسیاری از صاحبان ایده، فعالان حوزه کارآفرینی، استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور سؤال‌هایی در این زمینه پیش آمده است: مرکز رشد و شتاب‌دهنده چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟ مزایا و معایب هریک چیست؟ چه خدماتی به شرکت‌ها یا افراد نوآور و کارآفرین ارائه می‌کنند؟ کدام‌یک بهتر می‌تواند نیازهای آنها را برآورده کند؟

جدول مقایسه‌ای زیر، شباهت‌ها و تفاوت‌های این دو را به‌طور خلاصه نشان می‌دهد و کمک می‌کند انتخاب میان ورود به مرکز رشد یا شتاب‌دهنده به فراخور نیاز کسب‌و‌کار، آسان‌تر شود.

 

مراکز رشد ازجمله نهادهای حامی کسب‌وکارهای کوچک و نوپا هستند که شکل‌گیری آنها از اواخر دهه ۷۰ در کشور آغاز شده است. نهاد دیگری که به‌ویژه در سال‌های اخیر در کشور برای حمایت از توسعه شرکت‌های نوپا مطرح شده است، «شتاب‌دهنده» است. با ازدیاد شتاب‌دهنده‌ها، برای بسیاری از صاحبان ایده، فعالان حوزه کارآفرینی، استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور سؤال‌هایی در این زمینه پیش آمده است: مرکز رشد و شتاب‌دهنده چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.