شزان؛ اولین شتاب‌دهنده ایرانی دارای استاندارد جهانی

0
شرکت شزان یکی از شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس توانست به‌عنوان اولین شتاب‌دهنده ایرانی در کشور گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت در حوزه  Startup & Business Development براساس استاندارد بین‌المللی  ISO 9001:2015 را از آن خود کند. 
به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، میلاد محمودی، مدیر آفرینشگاه و تضمین کیفیت شرکت شزان در پاسخ به این سوال که استاندارد ایزو ۹۰۰۱ در چه مواردی در نظر گرفته می‌شود و شزان به چه منظوری تصمیم به اخذ آن گرفته است، گفت: در دنیای کنونی، رمز موفقیت سازمان‌ها در آینده‌نگری، ارتقای کیفیت ارائه خدمات و نیز بهره‌مندی از خلاقیت‌ها در زمینه‌های کاری است. استقرار سیستم مدیریت کیفیت(Quality management system) فرصتی مناسب در راستای شناسایی توانمندی‌ها و رفع نقاط ضعف و نیز استفاده از نقاط قوت و فرصت‌هاست تا ارائه بهینه خدمات، ارتقای مشارکت کارکنان در بهبود کیفیت و نیز بهبود مستمر در تمامی زمینه‌ها و بسترهای کاری تحقق یابد، از این‌رو شرکت شزان در موفقیتی دیگر توانسته به‌عنوان اولین شتاب‌دهنده ایرانی در کشور گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد بین‌المللی  ISO 9001:2015 را اخذ کند. 
وی در خصوص اهداف شزان برای گرفتن این استاندارد تصریح کرد: شزان به‌منظور بهبود مستمر فرآیندها، پاسخ به الزامات مشتری، افزایش رضایتمندی مشتری، ارتقای سطح کیفیت در کل سازمان، افزایش فرهنگ سازمان، داشتن کارکنان حرفه‌ای، کنترل فرآیندها با هدف کاهش انحرافات و تغییرات و دستیابی به اعتبار کیفی بین‌المللی تصمیم به اخذ این استاندارد گرفت.   محمودی همچنین در خصوص سرفصل‌های این استاندارد در کسب‌وکار گفت: سرفصل‌های استاندارد ISO 9001:2015  برای کسب‌وکار رهبری، برنامه‌ریزی، پشتیبانی، عملیات، ارزیابی عملکرد و بهبود است. مدیر آفرینشگاه شزان در خصوص مزیت‌هایی که اخذ این استاندارد برای مجموعه شزان و اعضای آن ایجاد می‌کند، گفت: تمرکز این استاندارد بر مدیریت فرآیندها و تفکر مبتنی بر مدیریت ریسک و نیز تاکید بر اجرایی‌شدن چرخه طرح‌ریزی، اجرا، بررسی و اقدام در تمامی فرآیندها در کلیه سطوح سازمان است. رضایت دائمی مشتری هدف نهایی یک سیستم مدیریت کیفیت است. اگر سیستم مدیریت کیفیت به‌درستی کار کند، متوجه انتظارات مشتریان خود شده و آنها را برآورده کرده و این امر افزایش رضایتمندی مشتری را به‌دنبال دارد. 
وی تصریح کرد: مشتریان شزان سرمایه‌گذاران و محصولات شزان کسب‌و‌کارهای نوپا در حوزه فناوری‌های Hitech سخت‌افزاری است. کسب‌وکارهای نوپا برای ورود به بازار و فروش محصولات نیازمند اخذ استاندارد بین‌المللی هستند. بنابراین شزان خود باید به‌عنوان نهاد حمایتی که این بستر را برای کسب‌وکارهای نوپا فراهم می‌کند، استاندارد داشته باشد.  
مدیر تضمین کیفیت شرکت شزان در خصوص مراحل اخذ این استاندارد گفت: برای اخذ گواهینامه در ابتدا جلسات آموزشی برای آشنایی با الزامات و نیازمندی‌های استاندارد و مستندسازی برگزار شد و سپس فرآیندهای مرتبط با حوزه کاری شرکت تعیین و با توجه به آنها روش‌های اجرایی، دستورالعمل‌های فرآیندهای کاری و فرم‌های مورد نیاز تدوین و برای رسیدن به اهداف تعیین‌شده توسط بخش تضمین کیفیت در شرکت پیاده‌سازی شدند. سپس ممیزی داخلی فرآیندها و مستندات انجام شد و پس از رفع موانع و اقدامات اصلاحی، ممیزی خارجی توسط شرکت QS برگزار و در نهایت شرکت موفق به اخذ گواهینامه 
ISO 9001:2015  شد.
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.