شاک‌باکس، حسگری برای کلاه‌های ورزشی

0

شاک‌باکس (Shockbox) یک حسگر کلاه ایمنی هوشمند است که به طور ویژه برای استفاده در طول ورزش‌های تهاجمی مانند بیسبال، راگبی و غیره طراحی شده است. این دستگاه اینترنت اشیاء از حسگرها برای برقراری ارتباط با استفاده از بلوتوث بهره‌می‌برد تا در صورت وقوع یک حادثه بلافاصله به والدین یا مربیان هشدار دهد.

به علاوه شاک باکس به طور منظم به‌روز‌رسانی می‌شود تا با سایر ورزش‌ها در فضای آزاد مانند اسکی سازگار شود.

در حالی‌که کلاه‌های ایمنی بدون‌شک به حفاظت از ورزشکاران در برابر آسیب‌ها و جراحت‌ها کمک می‌کرد، اگر یک بازیکن به‌شدت آسیب ببیند، ممکن است جراحت‌هایی به همراه داشته باشد. بنابراین، وقتی یک مربی می‌بیند که یک بازیکن آسیب دیده است، چگونه می‌فهمد که آیا باید بپرسد که «این چند تاست؟» یا خیر؟ اگر آنها از سیستم شاک‌باکس استفاده کنند، تلفن هوشمند به آنها خواهد گفت.

با استفاده از نوار چسب، حسگر شاک‌باکس خودش به بالا یا داخل (بسته به نوع ورزش) یک توپ فوتبال، هاکی، ورزش‌های برفی یا سایر انواع کلا‌ه‌ها می‌چسبد. این حسگر شامل یک باتری لیتیوم-یون قابل شارژ‌ و یک شتاب‌دهنده است که اثرات مهم روی کلاه ایمنی را شناسایی می‌کند.

اگر ضربه خیلی شدید باشد، حسگر از طریق بلوتوث داده‌ها را به یک تلفن هوشمند آی‌اواس، اندروید یا بلک‌بری که اپلیکیشن رایگان این دستگاه در آن اجرا می‌شود، ارسال می‌کند.

حداکثر محدوده ۱۰۰متر است. الگوریتم‌های استفاده شده در آن اپلیکیشن داده‌ها را پردازش کرده، عرض و جهت ضربه را محاسبه می‌کند و احتمال آسیب مغزی را به کاربر تلفن اطلاع می‌دهد.

اگر این اپلیکیشن نشان دهد که به توجه نیاز است، سپس کاربر را به فهرست بازبینی از علائم هدایت می‌کند که باید آنها را بررسی کند، به علاوه تست‌های حافظه و تعادل را نیز روی بازیکن اجرا می‌کند.

اگر تصمیم بگیرد که به درمان پزشکی نیاز است، کاربر را به فهرستی از مخاطبان ‌اعم از مخاطبان اورژانس عمومی‌ و اعضای خانواده بازیکن هدایت می‌کند.

حداکثر ۱۲۸ حسگر می‌توانند با یک تلفن جفت‌سازی شوند، بنابراین کاربران می‌توانند به طور یکجا کل یک تیم را بررسی کرده و بر آنها نظارت داشته باشند. این اپلیکیشن همچنین سابقه‌ای از ضربه‌های دریافت شده توسط هر بازیکن را ثبت می‌کند‌ و به داده‌ها امکان می‌دهد تا به پرسنل پزشکی، والدین یا سایر اشخاص ارسال شوند.

حسگر شاک‌باکس اکنون در بازار موجود است. اگر فردی نگران آن است که وقتی در جایی تنهاست ممکن است مجروح شود و نیاز به کمک داشته باشد، می‌تواند از این حسگر هوشمند استفاده کند. این حسگر آسیب‌های شدید وارده به کلاه ایمنی کاربر را تشخیص می‌دهد و سپس از تلفن هوشمند برای دریافت کمک استفاده می‌کند.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.