شاخص‌های کلیدی عملکرد KPI

شاخص‌های کلیدی عملکرد KPI
واژه‌نامه استارت‌آپی: شاخص‌های کلیدی عملکرد KPI، وقتی شما قصد ورود به بازار و رسیدن به اهداف موردنظر خود را دارید، باید ابزاری برای اندازه‌گیری میزان دسترسی به این اهداف داشته باشید...  

شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI: Key Performance Indicator) به استارت‌آپ‌ها کمک می‌کند تا فرآیند دستیابی به اهداف خود را تعریف و اندازه‌گیری کنند. وقتی شما قصد ورود به بازار و رسیدن به اهداف موردنظر خود را دارید، باید ابزاری برای اندازه‌گیری میزان دسترسی به این اهداف داشته باشید. شاخص‌های کلیدی عملکرد این ابزار را فراهم می‌کنند.
KPI پارامتری قابل‌اندازه‌گیری است که می‌تواند منعکس‌کننده فاکتورهای حیاتی موفقیت استارت‌آپ باشد. این پارامترها از هراستارت‌آپی به استارت‌آپ دیگر متغیرند. مثال‌های زیر نمونه‌هایی از KPI هستند:
 KPI یک کسب‌وکار ممکن است درصد سود حاصل از مشتریان وفادار باشد.
 یک مدرسه ممکن است از میزان موفقیت دانش‌آموزان در کنکور ورودی دانشگاه به‌عنوان KPI استفاده کند.
 تعداد مشتریانی که در اولین دقیقه تماس، پاسخ خود را دریافت می‌کنند، در بخش خدمات پس از فروش یک شرکت KPI است.
 KPI در یک سازمان خدمات اجتماعی تعداد افرادی است که در سال از خدمات آن استفاده کرده‌اند.
جدای از اینکه KPI ها چگونه انتخاب می‌شوند، باید اولا منعکس‌کننده اهداف یک استارت‌آپ یا سازمان باشند، ثانیا در موفقیت استارت‌آپ نقش کلیدی داشته باشند و ثالثا قابل‌اندازه‌گیری باشند. در استارت‌آپ‌ها از چارچوب‌ها و روش‌های مختلفی در انتخاب این شاخص‌ها استفاده می‌شود که یکی از مهم‌ترین این چارچوب‌ها، چارچوب AARRR است.

 

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.‎
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.‎