سیدنی در اکوسیستم استارتاپی فناوری در دنیا پیشرو است

0

گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که سیدنی از پتانسیل لازم برای تبدیل به یکی از کشورهای پیشرو در صنعت فناوری برخوردار است.

گزارش رتبه‌بندی اکوسیستم استارتاپی جهانی ژنوم استارتاپ ۲۰۱۷ نشان می‌دهد که در دو سال گذشته سیدنی به بالاترین نرخ رشد خروجی در دنیا دست یافته است. این نرخ رشد خروجی کسب و کارهایی را نشان می‌دهد که خریداری، ادغام یا شناور شده اند.

این شهر همچنین از نظر تامین بودجه رتبه دوم، از نظر استعداد رتبه دوازدهم، و از نظر دسترسی به بازار جهانی رتبه سیزدهم را کسب کرده است.

مدیرعامل TechSydney، دین مک ایوو، می‌گوید: “صحنه استارتاپی سیدنی در حال رشد است و ما بیش از هر زمان دیگری با سرمایه خطرپذیر و انرژی مواجه هستیم. این یک زمان حساس برای صنعت ما است. این گزارش ثابت می‌کند که سیدنی از قابلیت‌های لازم برای تبدیل به ۱۰ اکوسیستم برتر در دنیا است. فقط باید رشد و اندازه صنعت ما با یک مرکز برای استارتاپ‌ها تسریع شود.”

“اگر ما فضایی را برای نیازهای صنعت خود جهت رشد ارائه دهیم و همکاری داشته باشیم، می‌توانید نسل بعد مشاغل را برای استرالیا ایجاد کنیم.”

طبق گزارش‌ها سیدنی در اکوسیستم فناوری رتبه ۱۷ را کسب کرده است و دلیل آن نیز اندازه نسبی و عدم تراکم در مقایسه با مراکز فناوری مانند سیلیکون ولی است.

با این حال، تعداد اکوسیستم‌های بین‌المللی در گزارش اکوسیستم جهانی ثبت شده است و نشان می‌دهد که سال گذشته سیدنی رتبه ۱۶ و امسال رتبه ۱۷ را کسب کرده است. مدیرعامل StartupAUS می‌گوید: “استرالیا در طول ۱۸ ماه گذشته به سرعت حرکت کرده است و این گزارش دستاوردهای سیدنی را نشان می‌دهد. سیدنی هنوز یکی از بهترین اکوسیستم‌های استارتاپی‌ در دنیا است و فقط نه کشور از استرالیا جلو هستند.”

این نشان می‌دهد که سیدنی باید به سرعت تلاش کند تا جایگاه آن در این اکوسیستم حفظ شود. رتبه ۱۲ از نظر استعداد نشان می‌دهد که دانشگاه‌های سیدنی استعدادهای فوق العاده‌ای را پرورش می‌دهند تا در سطح جهانی تاثیرگذار باشند. دانشجویان این شهر کارآفرینان و متفکران انتقادی فردا هستند و استرالیا قصد دارد به ارائه برنامه‌های نوآورانه و فرصت‌های جدید برای تمام دانشجویان ادامه دهد.

UTS که در قلب اکوسیستم استارتاپی سیدنی قرار دارد، از طریق همکاری با شرکای اکوسیستم در حوزه تحقیقات و توسعه مهارت‌ها و پیشبرد نوآوری، به پشتیبانی از رشد اکوسیستم ادامه خواهد داد. تیم ویلیامز، مدیرعامل کمیته سیدنی می‌گوید: “این گزارش‌ها نشان می‌دهد که بخش استارتاپی در سیدنی همچنان یک عملکرد جهانی قدرتمند را در این حوزه در حال رشد و به شدت رقابتی ارائه می‌دهد. سیدنی همچنان بهترین شهر برای استارتاپ‌ها در استرالیا است و به اقتصاد این کشور کمک شایانی می‌کند.”

این تحقیقات و گزارش‌ها به رابطه مهم بین استارتاپ‌ها و شهرها نیز اشاره می‌کنند که کسب و کارهای کارآفرینانه را با حمل و نقل عمومی با کیفیت، تاسیسات آموزشی در سطح جهانی، اماکن جذاب برای زندگی و بازدید مرتبط می‌کنند. با این حال، شهر سیدنی هنوز از پتانسیل‌های بیشتری برای رشد برخودار است.

در این گزارش ۵۵ اکوسیستم استارتاپی در ۲۸ کشور ارزیابی شدند. گزارش رتبه‌بندی اکوسیستم استارتاپ جهانی ژنوم استارتاپ سال گذشته ۴۰ اکوسیستم را در ۲۵ کشور ارزیابی کرده بود و در آن چین، کره شمالی یا ژاپن وجود نداشتند.

با توجه به این ارزیابی‌ها، می‌توان گفت که استرالیا و به ویژه شهر سیدنی می‌تواند در حوزه فناوری و نوآوری نقش مهمی را در دنیا ایفا کند و اکوسیستم استارتاپی این شهر که در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است، همچنان در حال پیشرفت است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.