سونی از قدرت اکوسیستم پی‌اس۴ می‌گوید

0

شرکت سونی در رقابت با ایکس‌باکس وان‌ایکس مایکروسافت، از نقاط قوت پلت‌فرم بازی ویدئویی خود سخن می‌گوید. سونی برای اثبات ادعای خود از رقمی معادل با ۶۰.۴ میلیون  صحبت می‌کند. این تعداد فروش کنسول‌های پلی‌استیشن۴ است که این شرکت به مصرف‌کنندگان در سراسر دنیا فروخته است. جالب این است که این رقم فاصله زیادی با ۶۰ میلیون دستگاهی که در ماه آوریل به فروش رسانده بود، ندارد. با این حال، طبق گزارش‌ها این شرکت از نظر فروش از ایکس‌باکس وان پیشی گرفته است. در واقع مایکروسافت تقریبا‌ ۳۳ میلیون دستگاه را در سراسر دنیا فروخته است.

بنابراین سونی از این جهت برنده بازی است. اما این شرکت اعلام کرده‌ که «اکوسیستم پلی‌استیشن در اواخر ماه مارس ۲۰۱۷ بیش از ۷۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر دنیا داشته است. ما می‌توانیم این رقم را با پایگاه کاربران ایکس‌باکس مایکروسافت مقایسه کنیم، چرا که این ابرقدرت نرم‌افزاری در ماه آوریل اعلام کرده که در سه ماهه چهارم سال تعداد کاربران فعال ماهانه ایکس‌باکس لایو ۱۳درصد افزایش یافته و به ۵۳ میلیون کاربر رسیده است.

ممکن است فروش کنسول‌های سونی دو‌برابر کنسول‌های مایکروسافت باشد، اما اندازه پایگاه کاربران خیلی با همدیگر فاصله ندارند. دلیل آن امکان استفاده از ایکس‌باکس لایو روی کامپیوترهای شخصی ویندوز ۱۰ است که موجب می‌شود مخاطبان بالقوه بیشتری نسبت به هر کنسول دیگر داشته باشد. بنابراین امکان دارد که مایکروسافت بتواند در این زمینه در سال‌های آینده از سونی پیشی بگیرد. اما حتی امروز نیز راهبرد مایکروسافت برای ساخت ایکس‌باکس چیزی بیش از یک کنسول بازی است.

سونی اعلام کرده است که خدمات پلی‌استیشن پلاس آن ۲۶.۴ میلیون عضو پولی در سراسر دنیا دارد. این خدمات مانند خدمات ایکس‌باکس لایو گلد است اما مایکروسافت پایگاه کاربران ایکس‌باکس لایو خود را به دو گروه پولی و غیرپولی تقسیم نکرده ‌به همین دلیل مقایسه این تعداد کار آسانی نیست.

شرکت سونی اعلام کرده است که کاربران پی‌اس۴ فعال آن در سراسر دنیا بیش از ۶۰۰میلیون ساعت در هفته وقت خود را صرف بازی در پلت‌فرم سونی می‌کنند.

اکوسیستم سونی از هر جهت نسبت به مایکروسافت پیشرفت بیشتری داشته است. اما این امید برای مایکروسافت وجود دارد: با اینکه ممکن است هرگز نتواند به طور مستقیم کنسول پی‌اس۴ را شکست دهد، اما ایکس‌باکس می‌تواند در سطح وسیع‌تری از پلی‌استین پیشی بگیرد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.