سه استارتاپ برتر رویداد فین‌استارز معرفی شدند

0

با اعلام نتایج نهایی رقابت استارتاپی فین‌استارز، استارتاپ‌های «مانیار»، «کوانت کن» و «داروک» به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم و جوایز نقدی ۳۰، ۲۰ و ۱۰ میلیون تومانی را به دست آوردند.

آیین اختتامیه رویداد فین‌استارز ۲۰۱۷ در چهارمین روز برگزاری دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه با حضور علیرضا دلیری، معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و امیر هامونی، مدیرعامل شرکت فرابورس ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، در آغاز این مراسم هرکدام از ۱۱ تیم‌ راه‌یافته به فینال رقابت استارتاپی فین‌استارز ۲۰۱۷ به ارائه طرح و ایده‌های نوآورانه و خلاقانه خود به منظور رفع چالش‌های مالی در حوزه‌های بورس، بانک و بیمه مطرح‌شده از سوی داوران پرداختند. در ادامه داوران پس از بررسی و ارزیابی ایده‌ها ۳ تیم برتر را برگزیدند.

طی رقابت ۱۱ تیم شامل تیم های استارتاپی استاک سرچ، ایمادو، الگوریتم داروک، بدان، بورس اعتبار الکترونیکی، ایده پیگام، زیما، فاند پارک، کاپ، کوانت کن و مانیار، با اعلام نتایج نهایی، تیم‌های استارتاپی «مانیار»، «کوانت کن» و «داروک» به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم و جوایز نقدی ۳۰، ۲۰ و ۱۰ میلیون تومانی را به دست آوردند.

  • فعالیت دبیرخانه فین‌استارز به صورت دائمی

در آیین اختتامیه فین‌استارز، امیر هامونی مدیرعامل شرکت فرابورس ایران با بیان اینکه طی چند سال اخیر اقدامات متعددی در حوزه‌های دانش‌بنیان انجام ‌شده، گفت: فین‌استارز ۲۰۱۷ با رویکردی متفاوت‌تر از فین‌استارز سال گذشته برگزار شد و از آنجا که با استقبال زیادی از سوی استارتاپ‌ها برای حضور در این رویداد بزرگ مواجه شدیم، بنا داریم دبیرخانه رویداد فین‌استارز را به صورت دائمی فعال کنیم تا در فاصله زمانی رویداد امسال تا سال آینده و برگزاری فین‌استارز ۲۰۱۸ اقدامات متعددی برای پرورش آن صورت گیرد.

وی در خصوص هدف اصلی این گردهمایی بزرگ گفت: هدف ما در مجموعه فرابورس این است که بستری با همکاری سازمان بورس ایجاد شود تا در طول سال این رویداد به صورت مجازی برگزار شده و سالی یک‌بار نیز به صورت واقعی در قالب این گردهمایی بزرگ شاهد حضور گروه‌های استارتاپی باشیم تا طراحان ایده‌های نوآورانه برای معرفی طرح‌های خود تا برگزاری رویداد فین‌استارز در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه انتظار نکشند.

هامونی از دریافت تقاضای تاسیس ۱۵ صندوق جسورانه در فرابورس خبر داد و گفت: از این تعداد دو صندوق به ثبت رسیده و ۱۳ صندوق نیز در راه دریافت مجوز هستند که میزان سرمایه‌گذاری این صندوق‌ها رقمی بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان است و جا دارد این طرح‌ها رشد و توسعه پیدا کنند.

وی تمایل خود را برای دریافت تمامی پیشنهادها در حوزه برگزاری رویداد فین‌استارز در بخش‌های مختلف از جمله کارگاه‌ها، پنل‌های آموزشی، مسابقه استارتاپی، نحوه داوری‌ها و ارائه‌های انجام‌شده اعلام و آماری از تعداد شرکت‌کنندگان در این رویداد بزرگ حوزه مالی ارائه کرد: در سال جاری ۷۰ تیم استارتاپی ثبت‌نام کرده و از میان آن‌ها ۵۰ استارتاپ که در حوزه بورس، بانک و بیمه ادعای طرح‌ها نوآورانه داشتند در این نمایشگاه حضور یافتند. همچنین در رویداد فین‌استارز ۲۰۱۷ شاهد حضور ۲۴ منتور و مربی بودیم که ۲۰ تن از این‌ها مورد تایید قرار گرفتند و ۱۸ مجموعه از میان ۲۲ مجموعه سرمایه‌گذار نیز تاییدیه حضور دریافت کردند.

مدیرعامل فرابورس ایران ضمن اعلام اینکه ۴۰ جلسه خصوصی برای راهنمایی و ارائه مشاوره به تیم‌های استارتاپی برگزار شده، گفت: در این گردهمایی بزرگ صنعت مالی کشور، ۴ شتاب‌دهنده و ۹ صندوق جسورانه مشارکت داشتند که این امر منجر به سرمایه‌گذاری در ۴ طرح استارتاپی شد و تفاهم‌نامه‌هایی میان گروه‌های استارتاپی با شتاب‌دهنده‌ها، vc ها، بانک‌ها و سایر سرمایه‌گذاران امضا شد. همچنین برخی طرح‌های دیگر در مرحله عقد قرارداد هستند.

  • فین‌استارز ۲۰۱۷ ابعاد گسترده‌ای داشت

علیرضا دلیری، معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمي و فناوري رياست جمهوری نیز در آیین اختتامیه فین استارت از رشد و توسعه فضای فناورانه در کشور سخن گفت و اظهار داشت: سال به سال فضای فناورانه در کشور توسعه می‌یابد و رویداد فین‌استارز ۲۰۱۷ نسبت به گذشته ابعاد گسترده‌تری داشت.

دلیری از نگاه ویژه‌ای که سازمان بورس و فرابورس ایران به حوزه فناوری‌های نوین و ایده‌های خلاقانه دارند قدردانی کرد و اختصاص یک سالن ویژه استارتاپ‌ها و رویداد فین‌استارز را یک نکته مثبت و حائز اهمیت برشمرد و افزود: اختصاص یک سالن به استارتاپ‌ها یک کار نوآورانه و استارتاپی بود که قطعا در ارتقا و برقراری ارتباط بین سرمایه‌گذاران و مخترعان اثرگذار است.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري با بیان اینکه بحث حمایت از حوزه‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین چند سالی است در حال رشد و توسعه در کشور است، افزود: خوشبختانه شرایط و بستری برای دانشجویان، استادان دانشگاه‌ها و مخترعان برای فعالیت‌های نوآورانه ایجاد شده که این بستر فضای متفاوتی را در سایر نهادهای دولتی نیز برای ورود به این حوزه به وجود آورده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۴۵ شتاب‌دهنده در کشور وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد حدود ۲۰ تا ۳۰ شتاب‌دهنده فعال و قدرتمند در کشور فعال هستند که حضور آن‌ها منجر به فعالیتی می‌شود که می‌تواند در تولید و اقتصاد ما اثرگذار باشد.

  • دولت چتر حمایت از حوزه دانش‌بنیان ایجاد کند

به گفته دلیری، دولت بایستی چتر حمایتی خود را برای ورود به حوزه دانش‌بنیان ایجاد کند تا امکان توسعه و سرمایه‌گذاری در آن ایجاد شود.

وی ظهور و فعالیت تعداد زیادی طرح استارتاپی، شتاب‌دهنده‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری را عامل اصلی احساس نیازی دانست که در کشور به طرح‌های نوآورانه ایجاد شده است.

دلیری همچنین در خصوص کیفیت طرح‌های ارائه شده توسط گروه‌های استارتاپی در نمایشگاه امسال گفت: این طرح‌ها از ویژگی‌های خاصی برخوردار بودند و حضور آن‌ها می‌تواند تحولی در حوزه فناوری‌های نوین به همراه داشته باشد.

وی در بخش دیگری از احساس مسئولیت در مقابل استارتاپ‌ها و نوآوران این حوزه سخن گفت و اظهار داشت: با احساس مسئولیتی که در معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري داریم، پشتیبان استارتاپ‌ها خواهیم بود و به کسی اجازه نمی‌دهیم طرح‌های نوآوران و مخترعان را متوقف کند.

وی با اشاره به ایجاد بسترهای مناسب برای فعالیت بخش خصوصی در حوزه دانش‌بنیان گفت: با بسترسازی مناسب امیدواریم راهی برای توسعه و نجات اقتصاد کشور داشته باشیم و اگر راهی برای نجات اقتصاد ایران وجود داشته باشد، همین بسترهای مبتنی بر طرح‌های دانش‌بنیان است.

دلیری در خاتمه سخنان خود از تدوین نظام مالی جدیدی در معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري خبر داد و تاکید کرد: این برنامه برای تصویب به هیات دولت تقدیم شده تا با مصوبه دولت و ابلاغ و اجرای دستورالعمل‌های آن، چتر حمایتی کاملی در این نظام مالی داشته باشیم.

به گفته دلیری به ثمر نشستن این اقدامات فعالیت استارتاپ‌ها را می‌طلبد تا اقتصاد کشور را متحول کنند.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.