سهمی از ۱۰۰ میلیارد جست‌وجو داشته باشید

0

بر اساس داده‌ها، ترافیک جست‌وجوی طبیعی یکی از بزرگترین منابع ارجاع برای اکثر وب‌سایت‌ها است. بیش از ۱۰۰ میلیارد جست‌وجو در ماه فقط در گوگل انجام می‌شود و این مقدار حدود ۲.۳ میلیون جست‌وجو در ثانیه است. قسمت مشخصی از این جست‌وجوها به مصرف‌کنندگانی بازمی‌گردد که می‌خواهند خرید کنند یا به دنبال اطلاعاتی می‌گردند تا در انجام خرید به آن‌ها کمک کند. جاستین باتلیون از Yotpo درباره جست‌وجوی خود توضیحاتی ارائه می‌دهد. او می‌خواست بداند که به‌طور متوسط، کسب‌وکار تجارت الکترونیک چقدر ترافیک طبیعی دریافت می‌کند. او می‌گوید: «وقتی منابع ترافیکی بیش از ۱۸۰۰۰ مغازه را در پایگاه داده Yotpo تجزیه و تحلیل کردم، متوجه شدم که ۳۰.۵ درصد از تمام ترافیک‌ها به جست‌وجو در گوگل، بینگ، یاهو و سایر موتورهای جست‌وجو مربوط می‌شود.» همیشه بر سر رابطه سئو برای کسب‌‌وکارهای آنلاین اختلاف نظر وجود دارد، اما ۳۰ درصد مقدار چشمگیری است؛ بنابراین هنوز باید روی صاحبان کسب‌وکار آنلاین تمرکز کرد. اگر جست‌وجوی طبیعی بتواند یک‌سوم از درآمد شما را تامین کند و نه بیشتر، برای رشد آن چه کار می‌توانید انجام دهید؟ بهینه‌سازی جست‌وجو مانند یک اقیانوس ژرف است اما در اینجا به برخی از حوزه‌ها اشاره می‌کنیم که در آن می‌توانید همین حالا برای بهبود وضعیت جست‌وجوی طبیعی خود اقدام کنید و سهم بیشتری از آن ۱۰۰ میلیارد جست‌وجو در ماه را داشته باشید.

  • توضیحات منحصربه‌فرد و بهینه‌سازی‌شده

روی توضیحات پیش‌فرض محصول که سازنده آن‌ها را ارائه داده است، تکیه نکنید. با اینکه این کار روند آپلود محتوا را آسان می‌کند، اما این محتوا تکراری است و به بهبود رتبه‌بندی جست‌وجو کمکی نخواهد کرد. شما می‌توانید با ارائه توضیحات محصول منحصربه‌فرد و بهینه‌سازی‌شده برای کلیدواژه‌های مربوط به محصول و نحوه استفاده از آن، آن محصول را بیشتر و بهتر معرفی کنید. حتما پیشنهادات درباره ارزش محصول و نظرات درباره مزایای تاثیرگذار را که می‌تواند به افزایش مکالمات بازدیدکننده و مشتری کمک کند، بگنجانید. پیپ لاجا، موسس ConversionXL، می‌گوید: «پیشنهادات درباره ارزش محصول بهترین چیز برای مشخص کردن آن است که آیا مردم مطالب بیشتری را درباره محصول شما مطالعه می‌کنند یا فقط دکمه بازگشت را فشار می‌دهند.»

  • بهینه‌سازی تصویر را فراموش نکنید

تصاویر و عکس‌ها باید با کلیدواژه‌های هدفمند بهینه‌سازی شود. در خصوص محصولات، کلیدواژه‌ها باید مختص به نام محصول، مدل و سازنده باشد. بهینه‌سازی تصویر شامل نام تصویر یا نام فایل و نیز برچسب alt مربوط به تصویر می‌شود. بسته به طراحی و ظاهر مغازه شما، می‌توانید برای هر عکس محصول، توضیحات مربوط به بهینه‌سازی تصویر را در نظر بگیرید. ژان دیون در مجله علمی Search Engine این‌گونه نوشته است: «نام فایل بخشی از داده‌هایی است که گوگل بررسی می‌کند و در غیاب سایر داده‌های مفید، آن نام فایل به عنوان خلاصه‌ای از تصویر در نتایج جست‌وجو استفاده می‌شود.» این اقدامات می‌تواند به تصاویر شما کمک کند تا در جست‌وجو‌های تصویری مربوطه ظاهر شود و در نتیجه ممکن است ترافیک طبیعی اضافی به صفحات محصول شما بازگردد.

  • محتوای مفید را در قالب‌های مختلف ایجاد کنید

بازاریابی محتوایی یکی از سریع‌ترین و قابل اعتمادترین روش‌ها برای ایجاد ترافیک طبیعی برای هر وب‌سایت، اعم از وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک است؛ اما این محتوا نمی‌تواند هر چیزی باشد. برای ارجاع و پیگیری و برای اینکه خوانندگان جذب شما شوند، باید محتوای ارزشمندی را ارائه دهید. علاوه بر محتوای ارزشمند و مفید، می‌توانید مطالب را با فونت‌های مختلف در اختیار مخاطبان خود قرار دهید. در اینجا روش‌هایی معرفی شده است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید در هر کجا محتوای فوق‌العاده بسازید:

 از ویدئوها در وب‌سایت خود و صفحات محصول استفاده کنید، اما آن ویدئوها را در وب‌سایت‌هایی مانند یوتیوب و Vimeo نیز قرار دهید.

 عکس‌های جالب و مفید ایجاد کنید که بتوان آن‌ها را در پلتفرم‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت یا آن‌ها را در Pinterest قرار داد.

  سعی کنید منبع محتوای شما مخاطبتان باشد، اعم از شهادتنامه‌ها، داستان‌ها، تصاویر محصولات مورد استفاده و حتی ویدئوهای مشتریان؛ از این منابع برای ایجاد اعتماد و رابطه اجتماعی استفاده کنید.

  • تجزیه و تحلیل‌های خود را مشخص کنید

تجزیه و تحلیل‌های ترافیکی خود را یادداشت کرده و معیارهایتان را بررسی و منابع ترافیکی ارجاع را مشاهده کنید. این‌گونه می‌توانید دریابید که کدام محتوا می‌تواند به تقویت ترافیک و دسترسی طبیعی کمک کند.

گزارش‌های جمعیت‌شناختی و گروهی شما نیز می‌تواند چشم‌اندازی از مخاطبان شما را نشان دهد؛ بنابراین بهتر می‌توانید درباره محتوای خود تصمیم بگیرید، متوجه خواهید شد که آن‌ها به دنبال چه هستند و نوع جست‌وجوی آن‌ها را تشخیص خواهید داد.

  • مطمئن شوید که وب‌سایت شما سازگار با تلفن همراه است

در سال ۲۰۱۵، گوگل یک به‌روزرسانی را منتشر کرد که به وب‌سایت‌های سازگار با تلفن همراه کمک می‌کرد تا نتایج جست‌وجوی بهتری ارائه دهند و وب‌سایت‌هایی که برای استفاده در تلفن همراه بهینه نشده بودند، کمتر مورد استفاده قرار گرفتند.

۳۰ درصد از خریداران تلفن همراه اگر با یک وب‌سایت بهینه‌سازی‌شده برای استفاده با تلفن همراه مواجه نشوند، خرید یا معامله خود را از طریق آن انجام نخواهند داد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.