سرک کشیدن‌ به پشت دیوارهای لینکدین

0

وقتی صحبت از محیط‌های کاری بانشاط می‌شود، شرکت‌های فناور و نوآور در یک مسابقه عجیب تلاش دارند روی دست یکدیگر بلند شوند.انواع و اقسام امکانات رفاهی و برنامه های تفریحی بخشی از فرهنگ استارتاپ‌های موفق دنیا شده است، اما معدودند شرکت‌هایی که کارمندان آن‌ها فرهنگ سازمانی و محیط کارشان را ستایش‌گرانه صحبت کنند. اما کارمندان شرکت لینکدین، همیشه از پیشرفت صحبت می‌کنند. البته زمانی که برای بزرگ‌ترین نتورک حرفه‌ای جهان کار می‌کنید، این موضوع عجیب به نظر نمی‌رسد. معروف است که لینکدین همیشه کارمندانش را تشویق می‌کند مسیر شغلی خود را پیش چشم داشته باشند. اما فکر می‌کنید فضای کاری این شرکت از نزدیک چگونه به نظرمی‌رسد؟ اتاق موسیقی، کافه‌تریا، تراس و پشت‌بام به‌عنوان سالن‌های استراحت و کارمندانی که آزادانه در دپارتمان‌های مختلف رفت‌وآمد می‌کنند، تصویر اولیه‌ یکی از بهترین محیط کارهای جهان را شکل می‌دهند. شرکت لینکدین هرماه روزی را با نام

InDay جشن می‌گیرد؛ روزی که از کارمندان خواسته می‌شود روی خودشان، جامعه و جهان متمرکز شوند. آنها می‌توانند در این روز به فعالیت‌های داوطلبانه‌‌ اجتماعی مشغول شوند، یا با حضور در کلاس‌های آموزشی (کدنویسی، طراحی و گرافیک، بازاریابی) روی مهارت‌های شخصی‌شان کار کنند. حالا ببینیم کارمندان این شرکت، محیط کار خود را چگونه توصیف می‌کنند:

  • کلسی گاروی، مدیر توسعه‌‌ کسب‌وکار

«ما کارمان را به‌عنوان یک استارتاپ شروع کردیم و حالا یکی از اعضای خانواده‌ مایکروسافت، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تکنولوژی جهان هستیم. نرخ رشد شرکت ما بسیار بالا بود، اما چیزی که در این مدت تغییر نکرد و همچنان نقطه‌‌ قوت ما محسوب می‌شود، فرهنگ‌سازمانی‌ ماست. فضای کاری ما بازتاب‌دهنده شیوه‌‌ همکاری و تعاملات تیم در شرایط مختلف است.»

  •  تونی لای، دانشمند ارشد داده

«در دپارتمان ما، همیشه مشکل هیجان‌انگیزی وجود دارد که باید آن‌را حل کنیم‌ و درعین‌حال همیشه یک تیم پشتیبان متشکل از دانشمندان داده نیز حضور دارند که می‌توانیم از ایده‌هایشان کمک بگیریم. درواقع ما برای وظایف فردی‌مان هم از حمایت و پشتیبانی یکدیگر بهره می‌بریم.»

 استیو مورادیان، مدیر راه‌حل‌های فروش

«طبقه‌‌ هفدهم، پشت‌بام شرکت است که به‌نوعی کافی‌شاپ ماست. هر زمان که خسته باشیم، می‌توانیم از دفترکارمان گریزی به پشت‌بام بزنیم، استراحت کنیم و با سایر کارمندان گپ بزنیم. محیط فوق‌العاده‌ای است که شخصا هرگاه که رئیسم نیازی به من نداشته باشد، وقتم را آنجا می‌گذرانم. شما حس می‌کنید در یکی از کافه‌های استارباکس نشسته‌اید.»

  •  نیتین جولکا، مدیرگروه محصول و راه‌حل‌های بازاریابی

«لینکدین برای هر نیاز کارمندان، فضای مناسبی را در نظر گرفته است، مثل اتاق‌های مدیتیشن، اتاق‌های ورزش، اتاق‌های فکر و سالن استراحت. البته باید ناهار رایگان و بستنی را هم به این مزایا اضافه کنید!»

  •  هکتور پریشیادو، مدیر توسعه‌‌ فروش

«ما در شرکتمان اصطلاح «حرکت بعدی» را زیاد به کار می‌بریم؛ یعنی به‌محض اینکه شما یک نقش را به عهده می‌گیرید، باید به آنچه می‌خواهید در آینده انجام دهید نیز فکر کنید. درحالی‌که اغلب شرکت‌ها کارمندانشان را در یک موقعیت شغلی حفظ می‌کنند، فرهنگ‌سازمانی ما تشویقمان می‌کند برای ترفیع‌مان تلاش کنیم.»

  •  ایش وردوزکه، مدیر بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و مدیر بخش استعدادیابی

«ما در جست‌وجوی راه‌های خلاقانه‌تری برای استخدام پرسنل هستیم. به همین دلیل، به‌جای دنبال‌کردن فرمول‌ها و استانداردهای سنتی، همه‌‌ مدیران و کارمندان جدید را در یک رویداد (Open Mic Night) دورهم جمع می‌کنیم و اهداف، چشم‌انداز و مأموریت شرکت را برای آنها شرح می‌دهیم. در مرحله‌‌ بعد به آنها فرصت می‌دهیم آزادانه مهارت‌ها و هنرهای خود را به نمایش بگذارند. این رویداد به کارمندان جدید کمک می‌کند ریسک‌پذیر باشند و درعین‌حال با یکدیگر احساس راحتی کنند.»

  •  سوزی اونز، مدیر ارتباطات شرکتی

«مدت زیادی نیست که کارم را در لینکدین شروع کرده‌ام و البته در همین زمان کوتاه مسئولیت‌های مختلفی را به عهده گرفته‌ام. من واقعا دوست دارم خودم را با شرایط سازگار کنم و فکر می‌کنم هربار که مسئولیت جدیدی را می‌پذیرم، مهارت‌های بیشتری یاد می‌گیرم. این امر در شرکت ما کاملا طبیعی است؛ چنان‌که می‌بینیم کارمندان می‌توانند از بخش محصول به بخش فروش و از بخش بازاریابی به بخش روابط عمومی و رسانه بروند. یکی از جذابیت‌های فرهنگ‌سازمانی ما همین است؛ اینکه می‌توانیم آینده‌ شغلی‌مان را آنطور که می‌خواهیم، رقم بزنیم.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.