جشن تولد شنبه

سرمقاله 53 هفته نامه شنبه به قلم اکبر هاشمی

0

ابتدای اردیبهشت ماه تولد یکسالگی شنبه است. به این معنا که از ابتدا تا پایان سال ۹۵ با انتشار منظم و بدون وقفه  ۵۲ هفته با شما بودیم؛ ۵۲‌هفته بدون پنجشنبه و جمعه؛ ۵۲‌هفته سخت و پر‌استرس و گاه طاقت‌فرسا. آنچه ما را مصمم کرد و امیدوار به ادامه این راه سخت، رسیدن به قله‌ای است که ترسیم کرده‌ایم.

غایت این قله موفقیت تک تک شما فعالان و خوبان اکوسیستم استارتاپی ایران است. البته نیک می‌دانیم که هنوز تا رسیدن به نوک قله فاصله بسیاری داریم اما با امیدواری جلو می‌رویم چرا‌که امید ما پشت به امید شما دارد، امید می‌کاریم و امید برداشت می‌کنیم. در این ۵۲‌شماره  که با تیم ۳۵نفره ۸۳۲ صفحه مجله تقدیمتان کردیم، بیش از ۲ میلیون کلمه محتوای دست اول برای شما کار‌آفرینان جوان تولید محتوا داشته‌ایم. این ۲ میلیون کلمه پیش از تولید شنبه وجود نداشت!

محتوایی‌ را آماده و تقدیم کردیم که کوشید در کنار ایجاد انگیزش و امید برای شروع کار‌آفرینی استارتاپی با هر صفحه بیاموزد. برای همین صفحات متناسب با نیازهای راه‌اندازی یک بیزینس استارتاپی پایه‌گذاری شد. تیم ورک، کار‌گاه، مدرسه استارتاپ، برند و تبلیغات، برند استوری، تولید محتوا، بازاریابی محتوا، اخبار استارتاپی، اکو‌سیستم و…

سال گذشته ‌اگر‌چه اتفاقات تلخی هم داشتیم، اما از هر نظر برای اکو‌سیستم استارتاپی ایران سال پر‌برکتی بود. ‌برکت ما به دست آوردن دل شما کار‌آفرینان گرانمایه بود و امروز با افتخار می‌گوییم به دست آوردن دل هزاران کار‌آفرین، آن‌هم کار‌آفرین جوان ایرانی.

شنبه به غیر از اینکه  در بستر وب و شبکه‌های اجتماعی در دسترس است، حالا دیگر در اکثر شهرهای ایران که اکو‌سیستم استارتاپی‌اش شکل گرفته یا جوانانی برومند درصدد شکل‌دهی آن هستند، حتی روستاهای دور‌افتاده و محروم که جوانی هست، در جلسات همفکر و همایش‌ها و رویدادهای کار‌آفرینی سرتاسر ایران، در شرکت‌های کوچک استارتاپی و کمپانی‌های بزرگ‌، در شرکت‌های سرمایه‌گذاری جسورانه در شتاب‌دهنده‌ها، دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی‌، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری و… توزیع می‌شود و آیا این موهبت بزرگی نیست برای ما و البته اکو‌سیستم؟

از این رو خدا را شاکریم و از همه کسانی که از لحظه تولد شنبه در روزهای خوش و ناخوش کنار ما بودند به خاطر حمایت‌های مادی و معنوی از همه همکارانمان در دفتر و تحریریه، فنی و چاپخانه که بخشی از آنها در میانه راه از ما جدا شدند و آنها که همچنان هستند و از عزیزترین کسانمان خانواده‌هایمان که نبودن‌هایمان را با صبوری گذشت کردند، ممنون و سپاسگزاریم و بیش از همه از شما خوانندگان خوب شنبه ممنون هستیم که شنبه را می‌خوانید، نقد می‌کنید و برایمان مطلب می‌فرستید و کمک حال ما هستید. ما به اعتبار شما و دلگرم به حمایت شما شنبه را با قدرت تمام منتشر خواهیم کرد و در آینده‌ای نزدیک خبرهای خوبی از دیگر اتفاقات پیرامون شنبه خواهید شنید.

شنبه امروز اگر از دیدگاه شما موفق است و بزرگ شده، بدانید یعنی اکوسیستم استارتاپی و کار‌آفرینی ایران در مسیر موفقیت و بزرگ‌شدن حرکت می‌کند چرا‌که همه ما بخشی از این اکو‌سیستم هستیم.

حرف آخر:

اجازه می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و همه شما خوانندگان، دوستداران، مدیران محترم شرکت‌های استارتاپی، شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه، شتاب‌دهنده‌ها و همه فعالان اکوسیستم استارتاپی را به مراسم جشن تولد یکسالگی شنبه که در نیمه اول اردیبهشت برگزار خواهد شد، دعوت کنم‌ و در‌خواستم این است که منتظر دعوتنامه‌ نباشید پس از اطلاع‌رسانی از طریق سایت شنبه و شبکه‌های اجتماعی تشریف بیاورید.

همانگونه که می‌دانید برای حمایت از جوانان کارآفرین بیزینس مدل ما رایگان است. پس تنها چیزی که مایه دلگرمی و سرمایه ما برای ادامه راه سخت است، انرژی مثبت و امیدهایی است که شما به ما می‌دهید. همیشه گفته‌ایم و تکرار می‌کنیم تا همیشه شنبه متعلق به تک‌تک شماست. ‌به امید دیدار در جشن تولد یک‌سالگی شنبه مجله خودتان.

پ.ن: شما هم به مناسبت تولد شنبه نظراتتان را درباره شنبه را به ای‌میل [email protected] ارسال کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.