سرمایه‌گذار خطرپذیر می‌خواهیم

0

ساکن تهران و بنیانگذار کاریشه است که بازار کار همراهی است برای برون‌سپاری کارها. کاریشه فروردین ۹۶ راه‌اندازی شده و در نسخه اپلیکیشن و سایت فعالیت می‌کنند. تعداد یوزرهایی که روی سایت‌شان ثبت‌نام کرده‌اند، ۴۲هزار نفر است. 

  •  الان سرمایه‌گذار دارید؟

سرمایه‌گذار نداریم و دو نفر به‌عنوان بنیانگذار هستیم که حدود ۳۰میلیون تومان سرمایه‌ اولیه‌مان بوده البته بیشتر از اینها هم خرج کرده‌ایم. 

  •  درآمدزایی هم داشته‌اید؟

درآمدزایی از طریق اشتراک‌های ماهانه ۹ هزار و ۱۵هزار تومان است. 

  •  کاریشه را با چه هدفی به اجتماع استارتاپ‌ها آورده‌اید؟

آمدیم تا ایده‌مان را معرفی کنیم تا کاریشه بیشتر دیده شود. حمایت‌ها را هم می‌خواستیم. کاریشه شکل جدیدی از برون‌سپاری است چون برون‌سپاری در ایران بوده و الان هم هست، اما مرجعی رسمی نبوده و ما می‌خواهیم فرهنگ برون‌سپاری را نهادینه کنیم؛ از برون‌سپاری کارهای خانه گرفته تا کارهای یک شرکت. 

  •  چقدر موفق شدید که نظر وی‌سی‌ها را به سمت کاریشه جلب کنید؟

با چند وی‌سی صحبت کردیم و در حال مذاکره هستیم. بعضا سرمایه‌گذارها شخصی بودند و بعضا هم وی‌سی‌های شناخته‌شده. شخصی‌ها خیلی دید حرفه‌ای ندارند و کمتر ریسک‌پذیر هستند. ما به سرمایه‌گذار خطرپذیر نیاز داریم. 

  •  سرمایه‌گذار چه سوالاتی از شما می‌پرسند؟

از آمار نصب، تعداد یوزرها، توضیح ایده و کسب‌وکار، استفاده‌ای که کاربران از سیستم ما می‌کنند، تیم پشتیبانی چیست؟ سرمایه‌گذارها اغلب تازه با استارتاپ‌ها آشنا شده‌اند و ریسک کمی داشتند. خارجی‌ها بهتر هستند و ایرانی‌ها خیلی دلگرم‌کننده برخورد نمی‌کنند چون شناخت زیادی ندارند. «چه زمانی به نقطه سربه‌سر سرمایه‌گذار و بازگشت سرمایه‌ می‌رسید؟» از جمله سوالاتی بود که سرمایه‌گذاران می‌پرسیدند. عکس‌العمل سرمایه‌گذاران در برابر این گزاره که ممکن است سرمایه‌ شما نتیجه دلخواه را هم نداشته باشد، عکس‌العملی منفی بود. به همین دلیل باید سرمایه‌گذاران خطرپذیر وارد شوند یا آنهایی که ادبیات اکوسیستم استارتاپی را بشناسند. 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.